7 pazīmes, kas liecina – tev steidzami ir JĀATPŪŠAS

Ja mēs nespējam savam organismam nodrošināt tam tik nepieciešamo pilnvērtīgo atpūtu, tas var sākt mūs brīdināt ar dažādām, it kā niecīgām, tomēr nepatīkamām un traucējošām pazīmēm, kas iespaido mūsu pašsajūtu vēl jo vairāk. Lūk, piedāvājam tev 7 visbiežāk sastopamās pazīmes, kas var liecināt par to, ka tu esi nemitīga stresa un pienākumu varā, kas tavam organismam sagādā lielu slodzi. Varbūt ir pienācis laiks pārskatīt savu ikdienu un beidzot ATPŪSTIES?

JOKAINI SAPŅI –
ja ikdienā saskaries ar lielu stresu, tad arī sapņi var par to atgādināt naktī, kad smadzenes pārcilā dienā redzēto un paveikto. Rezultātā tavs naktsmiers nav pilnvērtīgs. Lai to maksimāli novērstu nelieto pirms miega kafiju vai alkoholu, izvēlies nomierinošu zāļu tēju, nedari darba lietas vēlu vakarā un centies atpūsties no tām. Miegam atvēli vismaz 8 stundas ik nakti.

GALVASSĀPES VAKAROS UN BRĪVDIENĀS –
ja ir bijis augsts stresa līmenis, tad pēcāk tam krītoties, organisms atslābst, un tas var izraisīt lielākas vai mazākas galvassāpes. Tā tas var būt gan pēc saspringtas dienas, gan veselas nedēļas. Lai to mazinātu, jāatvēl vairāk laika atpūtai, miegam un fiziskajām aktivitātēm, kas ļaus labāk tikt galā ar stresu.

SLIKTS ĀDAS STĀVOKLIS UN PINNES –
stress var novest pie izsitumu mešanās uz sejas un sejas ādas stāvokļa pasliktināšanās, jo tas saasina iekaisuma procesus organismā. Lai to novērstu ir jānovērš problēmas cēlonis – stress. Āda jākopj ar speciāliem problemātiskai ādai paredzētiem līdzekļiem. Ja divu nedēļu laikā uzlabojumu nav, vērts vērsties pie dermatologa.

ĻOTI SĀPĪGAS MĒNEŠREIZES –
stress graujhormonu normālu līdzsvaru mūsu organismā. Tas spēj ietekmēt arī tavu menstruālo ciklu – gan nobīdīt to un kavēt menstruācijas, gan arī padarīt tās ļoti sāpīgas. Pētījumi rāda, ka sievietēm, kas saskaras ar hronisku stresu, menstruāciju sāpes var būt pat divreiz sāpīgākas kā parasti.

SĀPES MUTĒ –
sāpes mutes dobumā var liecināt par to, ka tu naktīs griez zobus, kas, protams, ir atkal viena no stresa pazīmēm. Starp citu, hronisks stress var veicināt arī citas mutes dobuma problēmas, piemēram, smaganu asiņošanu. Tas tamdēļ, ka stress grauj imūnsistēmu un mutes dobumā var savairoties nelabvēlīgās baktērijas, kas izraisa minētās problēmas.

NIEZOŠA ĀDA –
cilvēkiem, kas cieš no hroniskas ādas niezes, kas pastiprinās sevišķi vakaros pirms gulētiešanas, taču redzamu to izraisītāju, piemēram, izsitumu, nav, cieš no divreiz augstāka stresa līmeņa. Ja tev jau ir raksturīgas kādas ādas problēmas, tad stress tās tikai saasina, piemēram, dermatītu, ekzēmu, psoriāzi u.c.

VĒDERA VAI MUGURAS SĀPES –
stress ne tikai rada galvassāpes, bet arī vēdera un muguras sāpes. Ja esi ilgstoša stresa varā, var gadīties, ka sākas problēmas ar normālu ēšanu, kas savukārt var novest pat pie tādām kaitēm kā kuņģa čūla. Protams, ne visas vēdera un muguras sāpes var saistīt ar stresu, tādēļ vislabāk par tām būtu konsultēties ar savu ārstu.

5 komentāri
  1. Galvassāpes, kas ilgst vairākas dienas, bet nav migrēna :(. Šādi mani vienreiz ar ātrajiem aizvizināja, domāja, ka spiediens par augstu vai vēl nez kas.

  2. Man vienmēr pēc saspringuma, piemēram, kādas svarīgas prezentācijas vai sapulces darbā, ir galvassāpes, pie tam ļoti spēcīgas 🙁 Un niezoša āda vakaros arī ir pazīstama sajūta.

  3. ibio,man mugura visu laiku sap,bet kunga cula nwv piemetusies.karteja gansu specalista raksts!cilvek ,kadas skolas tevi maca,idin jobanij,ka pilnu galvu ar atkritumiem piepird?

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.