Viegli ievērojami padomi VIELMAIŅAS uzlabošanai

Ne visas no mums var ēst visu, ko vien vēlas, un kad vien vēlas, jo ne visām mums vielmaiņa ir ātra. Lai dienas laikā tavas apēstās kalorijas ātrāk sadedzinātu, tev ir jēpiepalīdz nedaudz savam organismam un vielmaiņai. Piedāvājam tev praktiskus, vienkāršus, bet galvenais, ikdienā pielietojamus padomus, kas sekmēs vielmaiņas uzlabošanos. Jā, iespējams, daļa no tiem ir dzirdēti, taču pajautā sev – vai es tos ievēroju?

Vielmaiņa pamatos ir vistiešākā nozīmē saistīta ar tauku dedzināšanu. Tas ir bioķīmisks process, kas norisinās mūsu ķermenī – uzturvielu noārdīšana asinīs pēc tam, kad tās tur ir nonākušas pēc sagremošanas, un beidzas ar jaunu audu veidošanu, enerģijas ražošanu un atkritumu izvadīšanu.

Ēd brokastis. Mūsu vielmaiņa palēninās, tuvojoties naktij, kad neuzņemam pārtiku (9-12 stundas). Ja tu neēd brokastis, tad tu sūti signālu savai vielmaiņai, lai tā neaktivizējas un turpina gulēt. Tas nozīmē, ka ne tikai tava vielmaiņa neaktivizējas, bet arī tavs organisms nav gatavs uzsākt dienu. Labāk atsakies no vēlām maltītēm, bet iekļauj savā dienaskārtībā brokastis.

Atvēli pāris stundas nedēļā sportam – skriešanai, peldēšanai, ūdensaerobikai, jogai – vienalga – kas sirdij tuvāks. Audzējot muskuļu masu (nebaidies no šā termina, jo šeit nav runa par kultūristu muskuļiem – lai dabūtu tādus, tev būtu jāpasvīst krietni vairāk un nopietnāk) tu padari aktīvāku vielmaiņu, un tavas uzņemtās kalorijas tiek patērētas muskuļu masas uzaudzēšanai, nevis tauku uzkrāšanai.

Vairāk staigā. 30 minūšu ikdienas pastaigu rekomendē ikviens veselības speciālists. 30 minūtes – tas nav daudz – izmanto pāris viltībiņas, lai vairāk varētu pastaigāties. Neizmanto liftu, novieto auto patālāk no darba, sabiedriskā transporta vietā pāris pieturas noej kājām, piesakies pastrādāt mammas dārzā utt. Vielmaiņa tev pateiks paldies ar figūras un garastāvokļa uzlabošanos.

Koncentrējies uz to, kā tu ēd, ne tikai uz to, ko tu ēd. Vielmaiņas process sākas no brīža, kad tavs deguns sajūt ēdiena smaržu. Tādēļ ieturot ēdienreizi, pievērs tai visu savu uzmanību – paralēli neskaties datora monitorā, televizorā, vai avīzē. Koncentrējies uz ēdiena uzņemšanu un rūpīgi sagremo to. Atceries arī to, ka labāk ir ēst mazākos daudzumos, bet ieturēt biežākas ēdienreizes dienā.

Smejies bieži. Smiekli nodrošina tavas vielmaiņas uzlabošanos. Pētījumi liecina, ka cilvēkiem, kuri smejas no 10-15 minūtēm dienā, palielinās enerģija, līdz ar to uzlabojas vielmaiņa.

Dzer zaļo tēju. Zaļā tēja satur ļoti daudz derīgu vielu. Taču pats svarīgākais, zaļā tēja satur polifenolus, kas attīra aknas, palīdzot organismam izvadīt toksīnus un vielas, kas dedzina taukus, tādējādi padarot vielmaiņas procesu efektīvāku.

Ņem vērā diētas īpatnības. Produktu daudzveidība, protams, organismam ir nepieciešama. Tomēr brokastīs var pieļaut izņēmumu. Vielmaiņa priecāsies ja tu katru rītu ēdīsi pilngraudu auzu pārslu biezputru. Lai tev tā ātri neapniktu, eksperimentā – pievieno dažādus augļus vai jogurtu. Svaigi spiesta sula no rīta arī būs lielisks dienas sākums.

Lieto uzturā vitamīnus un minerālvielas. Kalcijs, cinks, selēns – šīs vielas uzlabo vielmaiņu. Konsultējies ar savu ārstu, dietologu vai treneri, kādi vitamīni ir nepieciešami tieši tev.

Un nobeigumā – guli cieši – arī to tava vielmaiņa novērtēs!

8 komentāri
  1. Ļoti labs raksts!Tik jaapiebilst katra organisms ir savaadaaks un arii ieveerojot shos noteikumus pie aatras vielmainjas netiksi….es aatri vielmainju ieguvu pateicoties tam kad saslimu ar anoreksiju…pirms tam mana vielmainja bija leena arii dziivojot aktiivu dziivesveidu ar veseliigu uzturu!

  2. sveiki man laikam ir sabojata vielmaina vel vairak jo ievadijju heroinu kermeni ,pec tam tikai jutu ka nevaidzeja.. es visu laiku busu tievs? man aada ir baala

  3. Tiem, kas slimojushi ar anoreksiju- neiesaku nekad un nekādos apstākļos apmeklēt lapas ar tievēšanas padomiem 😮

  4. Esmu lasījusi, ka no diētas nedrīkst izslēgt olbaltumvielas (gaļa, olas…) tas varot neatgriezeniski palēlināt vielmaiņu.

  5. Kā alternatīvu saslimšanai ar anoreksiju, es paātrinu vielmaiņu ar cirvi. Iedodu to savam pustrakajam kaimiņam un ļauju viņam sevi dzenāt pa lauku, kamēr viņš nogurst. 100% iedarbīgi :D.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.