7 VEIDI KĀ UZLABOT VIELMAIŅU

https://www.bigstockphoto.com/

Vielmaiņas paātrināšana jau izsenis ir bijusi kā Svētais Grāls ceļā uz svara zaudēšanu. Principā pats fakts, ka ir iespējams palielināt ķermeņa tauku sadegšanas spēku, skan visai lieliski.

Nav brīnums, ka vielmaiņa ir tik nozīmīga lieta cilvēka organismā – tas ir process, kurā uzņemtā pārtika pārvēršas enerģijā, kas savukārt dod spēku visām cilvēka ikdienas darbībām. Pat guļot cilvēka ķermenis patērē enerģiju elpošanai un šūnu atjaunošanai.

Vielmaiņa atbild ne tikai par tauku sadegšanas procesu, bet arī piedalās elpošanā, asins cirkulācijā, kā arī kontrolē ķermeņa temperatūru un gremošanu. Kaloriju skaitu, kas nepieciešams ķermeņa pamatfunkciju nodrošināšanai sauc par pamatvielmaiņu un tas var ietekmēt ne tikai vidukļa apkārtmēru, bet arī kopējo enerģijas daudzumu dienā.

Svarīgākais ko vajadzētu atcerēties – mūsu vielmaiņa ir atkarīga tikai no mums pašiem. Protams, ir daži faktori, piemēram, ķermeņa tips, dzimums un vecums, kurus mēs nevaram ietekmēt, tomēr ir lietas, kuras ieviešot ikdienā pozitīvi rezultāti ir garantēti.

Intervāla treniņi

Skriešanas, peldēšanas vai riteņbraukšanas laikā, palieliniet sava tempa intensitāti uz 30 sekundēm katrā intervālā, tad atgriežaties pie normāla ātruma. Tas palīdzēs jums uzņemt vairāk skābekli un liks jūsu ķermeņa šūnām strādāt jaudīgāk, lai dedzinātu enerģiju. Ieguvums – trenējies īsāku laiku, nekā parasti, bet tāpat sasniedz lieliskus rezultātus.

Pietiekams kaloriju daudzums

Var skanēt dīvaini, tomēr tā ir taisnība – krasi samazinot ikdienā uzņemto kaloriju daudzumu, organisms to var uztvert kā brīdinājuma signālu, kā rezultātā vielmaiņa tieši pretēji palēnināsies, lai saglabātu organismā rezerves. Lai uzturētu normālu vielmaiņu ir jāpārliecinās, ka dienā uzņemto kaloriju daudzums ir pietiekams ķermeņa pamatfukciju izpildei. Tālāk attiecīgi jāskatās, cik daudz kaloriju patērējam papildus, piemēram, ar fiziskajām aktivitātēm. Ja trenējamies divreiz dienā, tad arī uzņemtajam pārtikas daudzumam jābūt pietiekamam, lai pietiktu enerģijas.

Vairāk bet mazāk

Vairākas, bet nelielas porcijas visas dienas garumā palīdzēs justies ne tikai paēdušam, bet arī nodarbinās vielmaiņu. Tas nozīmē, ka cukura līmenis asinīs būs vienmērīgs, līdz ar to organisms neizsauks pēkšņas izsalkuma lēkmes, kuru laikā apēdīsiet daudz vairāk nekā jums patiešām nepieciešams. Var ievērot arī tradicionālo dienas maltīšu sadalījumu –  3 pamatēdienreizes un 2 uzkodas vai arī 6 nelielas maltītes katra aptuveni 300 kaloriju apjomā.

Kafija vai zaļā tēja

Kofeīns paātrina ne tikai centrālās nervu sistēmas darbību, bet arī vielmaiņu. Protams, vislabāk izvēlēties parastu melnu kafiju, bez cukura un piena, jo citādāk kafijas efektivitāte ar šiem papildus produktiem samazinās. Viena kafijas tasīte dienā dos jums ne tikai enerģiju un uzlabos darba spējas, bet arī sniegs jūsu ķermenim antioksidantu devu. Ja gadījumā neesat kafijas cienītājs, izmēģiniet zaļo vai melno tēju, jo arī šo dzērienu sastāvā ir liels kofeīna un antioksidantu daudzums.

Ceturtdienas – zivju dienas

Agrāk ceturtdienās galdā tika celtas tikai zivis, arī mūsdienās šo tradīciju ievēro ne viens vien veselīga uztura piekritējs un ne velti. Zivis un jūras produkti ir bagāti ar proteīnu un organismam vērtīgām taukskābēm, kas ir lieliski palīgi vielmaiņas uzlabošanā. Ja uzturā tik bieži zivis neizdodas lietot, ikdienā būtu vēlams uzturu papildināt ar zivju eļļu kapsulās vai šķidrā veidā.

Mazāk stresa

Bieži vien sabiedrībā izskan teiciens – neapēd stresu. Izskaidrojums šim izteikumam ir pavisam vienkāršs, daudzi no mums, saskaroties ar stresu, mēdz ēst visu pēc kārtas vai tieši otrādi neēst nemaz. Gan viens gan otrs negatīvi ietekmē mūsu vielmaiņu, jo stresa laikā organismā izstrādājas vielmaiņu “bremzējošas” vielas, tāpēc ikdienā jācenšas izvairīties no liekiem uztraukumiem, ja ir vēlme saglabāt labu vielmaiņu.

Vairāk miega

Miega eksperti rekomendē naktī gulēt vismaz 7 stundas, jo kā izrādās arī miegs ir ļoti svarīgs faktors vielmaiņas uzlabošanā, jo tieši noguris cilvēks bieži vien nejūtas pietiekami motivēts, lai veselīgi ēstu, tā vietā izvēloties ātrās uzkodas un neveselīgus, treknus ēdienus. Atpūties un labi izgulējies cilvēks ēdīs kvalitatīvāk, līdz ar to arī uzlabosies vielmaiņa.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.