Uzsmaidi jeb Septiņi veidi, kā uzlabot garastāvokli

Ak, pavasar… Ak, pavasar… Pavasarī mēs visas kļūstam mazliet smaidīgākas, mazliet laimīgākas, varbūt arī mazliet nenopietnākas. Tomēr ir dienas, kad šķiet, ka ienīstam visu pasauli, kad garastāvoklis ir vienkārši uz nulles. Bet, kā ne viens vien zinātnisks pētījums ir pierādījis – pozitīvi noskaņotu cilvēku mūžs ir mazliet ilgāks, tāpēc espati.lv tev iesaka veidus, kā uzlabot garastāvokli un dzīvot optimisma zīmē.

1. Smieklu nozīme
Tāds jēdziens kā smieklu terapija pazīstams jau sen. Mēs tev par to atgādinām – smejies pēc iespējas vairāk, pat ja iesākumā tie būs mākslīgi smiekli. Lasi komiksus, skaties komēdijas utt., padari savu dzīvi jautrāku, jo smiekli un prieks stiprina un uzlabo imūnsistēmu.

2. Aminoskābes labākam garastāvoklim
Aminoskābes ir olbaltumvielu galvenā sastāvdaļa, respektīvi, jālieto produkti, kas satur daudz olbaltumvielu, piemēram, liellopu un putnu gaļa, pākšaugi, olas, piena produkti u. c. Tieši šo vielu lietošana palīdz uzlabot noskaņojumu.

3. Pieskārieni dziedē
Medicīnas pētījumi pierādījuši, ka cilvēki, kuri ir slimi un kuriem biežāk pieskaras gādīgas rokas, atlabst daudz ātrāk. Tāpat ir ar slikto garastāvokli – ļauj, lai kāds tevi samīļo, vai samīļo kādu pati un jūties jau par gramu laimīgāka.

4. Stimulē savus jaunības hormonus
Bērnībā un jaunībā cilvēks aktīvi aug, un tas ir viens no iemesliem dzīvespriekam (gan neapzinātam). Tev nav jālieto īpaši vitamīni, lai turpinātu augt, vienkārši nodarbojies mazliet vairāk ar sportu, izmēģini tādus vingrinājumus kā stiepšanās, pievilkšanās un tml.

5. Veic spēcinošu ieelpu
Elpošana ir būtiska, lai apgādātu ar skābekli visas organisma sistēmas un izkliedētu no šūnām toksīnus. Bet tai ir arī emocionāla nozīme. Brīdī, kad pārņem dusmas, skumjas vai vienkārši nelāga oma, apstājies un piedomā pie savas elpas, lai tā būtu dziļa, pamatīga un ritmiska. Tu ātri vien jutīsies mazliet labāk.

6. Sasmaržo prieku
Aromterapijas nozīme cilvēku dziedināšanā un tās labvēlīgā iedarbība uz mūsu prātu un sajūtām nav nekāds jaunums. Smarža stimulē vienu no tavām galvenajām maņām – ožu – un dod impulsu uz smadzenēm. Smarža var radīt patīkamas emocijas, raisīt atmiņas un tml.
Protams, ne vienmēr ir laika vai līdzekļu, lai ļautos aromterapijas procedūrām, bet tu vari iegādāties, piemēram, attiecīgā aromāta krēmu vai losjonu. Īpaši ieteicams jasmīna, eikalipta, greipfrūtu aromāts. Vari lietot arī ēteriskās eļļas, tās nedaudz uzpilinot uz kakla un locītavām.

7. Ziedi tev visapkārt
Kad cilvēks ir slims, viņam mēdzam nest ziedus un tādā veidā mēģinām iepriecināt. Arī sliktu garastāvokli var uzskatīt par sava veida slimību. Krāšņiem ziediem ir spēcīga ietekme uz garastāvokli. ASV zinātnieki ir veikuši pētījumu, ka cilvēki, kuri sēž netālu no ziediem, jūtas daudz labāk un daudz mierīgāk, salīdzinot ar tiem, kas uzturas blakus bezziedu augiem.

Cerams, kaut kas no mūs piedāvājuma noderēs arī tev, lai pēc iespējas ātrāk aizbēgtu no sliktās omas. Un atceries katru rītu uzsmaidīt savam spoguļattēlam, jo smaids mūs padara jaukākas, skaistākas un arī laimīgākas.

2 komentāri
  1. I labas lietas ko pārlasīt! Visas jau zināmas, bet atkārtot nekad nenāk pa ļaunu – lai tak beidzot iesēžās tai smadzeņpodā! 🙂

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.