TOP 10 dabīgi imunitātes STIPRINĀTĀJI

Imunitātes stiprināšana laikam ir viens no aktuālākajiem tematiem ik gadu, kad tuvojas rudens un ziema. Lūk, 10 vērtīgi, dabīgi produkti, kurus ik dienas vērts iekļaut savā un savu mīļo ēdienkartē, lai stiprinātu imunitāti jau laikus!

SĪPOLI UN ĶIPLOKI. To galvenā vērtība – ēteriskās eļļas, kurām piemīt antibakteriāla iedarbība. Tās aptur un iznīcina baktērijas, vīrusus, mazina iekaisuma procesus. Vīrusu sezonas laikā iekļauj sīpolus un ķiplokus (jo svaigākā veidā, jo labāk) savā ēdienkartē vismaz 4-5 reizes nedēļā!

CITRUSAUGĻI. Tie, protams, ir ideāls C vitamīna avots. Visvairāk tas ir auglī pomelo, bet arī greipfrūti, laimi, apelsīni, mandarīni un citi citrusi ir vērtīgi un ēdienkartē iekļaujami. Kādu citrusaugli ieteicams nobaudīt katru dienu! Ideāli, ja dienas laikā vari apēst, piemēram, pusi pomelo vai divus apelsīnus vai vienu greipfrūtu. Atceries par citronu un laimu spēju uzlabot tējas garšu – izmanto arī to!

ZĀĻU TĒJAS. Kvalitatīvas zāļu tējas gan sasilda organismu, gan apgādā to ar vitamīniem un minerālvielām, gan arī mitrina mutes un kakla gļotādu. Tas viss ir būtiski vīrusu sezonā – profilakses nolūkos! Protams, zāļu tējas palīdz arī tad, ja jau esi saslimusi – tad tā palīdzēs ātrāk izveseļoties. Baudi zāļu tējas katru dienu, pievieno medu un citronu. Derēs aveņu, meža zemeņu, mežrozīšu u.c. tējas.

INGVERS. Ingvera galvenais trumpis – tas darbojas, kā dabīgs antibiotiķis. Tajā ir vērtīgas ēteriskās eļļas, tas spēj stimulēt asinsriti. Centies to iekļaut savā ēdienkartē 3-4 reizes nedēļā – liec pie salātiem, tējas, zupās u.c. Nebaidies eksperimentēt, jo ingvers spēj ēdienu ne tikai padarīt veselīgāku, bet arī bagātināt tā garšu.

MĀRRUTKI. Mārrutki ir bagāti ar C vitamīnu, kā arī tajos ir viela ar nosaukumu sinigrīns – tas palīdz cīnīties ar baciļiem un vīrusiem. Mārrutki ir ļoti vērtīgi vīrusu sezonā – iekļauj to savā ēdienkartē, piemēram, kā papildinājumu brokastu maizītēm! Plāna kārtiņa mārrutku uz gaļas vai siera maizītes lieliski papildinās tās garšu. Protams, mārrutkus var pievienot arī otrajiem ēdieniem un zupām.

ASAS GARŠVIELAS. Jā, tie ir čili pipari un visi citi asumi. Ārsti iesaka vismaz vienu ēdienu dienā baudīt tādu asāku – tas palīdzēs sasildīties un cīnīties ar baciļiem. Sevišķi vērtīgas ir asās zupas. Galvenā aso garšvielu sastāvdaļa ir piperīns – tas stimulē asinsriti, cīnās ar baciļiem, kā arī spēj uzlabot cilvēka omu.

SMILTSĒRKŠĶI. Latvijas zelts. Šīs mazās, dzeltenās odziņas 100g spēj saturēt līdz pat 900mg C vitamīna! Tas ir pat vairāk kā citrusaugļos. Ideāli, ja tu ik dienas izdzertu 100ml smiltsērkšķu sulas. Tā pārdodas veikalos sasaldēta – to atšķaidi ar ūdeni, lai nebūtu tik stipra.

GAĻA. Dzelzs, cinks un selēns ir būtiskas imūnsistēmu stiprinošas vielas, ko satur tieši gaļa. Vislabākā esot vistas un liellopu gaļa. Tādēļ – lai piedod veģetārieši, bet gaļu tomēr vajadzētu iekļaut savā ēdienkartē. Labi, to var neēst katru dienu, bet 3-4 reizes nedēļā palutināt sevi ar kvalitatīvu gaļu, ir tiešām vērtīgi.

KĀPOSTI. Tie ir visi kāpostveidīgie – zaļie, sarkanie, puķkāposti, brokoļi, rožkāposti u.c. Ideāli, ja izvēlies tādus, kas audzēti tepat – Latvijā. Kāposti satur ievērojamu daudzumu C vitamīna, dzelzs, kalcija, fosfora, magnēzija un D vitamīna. Tie visi ir atbildīgi par normālu imūnsistēmu. Pievieno kāpostus zupām un otrajiem ēdieniem, vai vēl labāk – rīvē tos salātos un baudi svaigus!

MEDUS. Un visbeidzot – medus. Par tā labajām īpašībām ir dzirdēts daudz. Īsumā – medus saturot vairāk, kā 180 dažādu, cilvēka veselībai vērtīgu vielu! Tas palīdz stiprināt imūnsistēmu un uzlabot garastāvokli. Pievieno medu ēdieniem un dzērieniem. Būtiski – medus ir aktīvs līdz 40 grādu karstumam, ja temperatūra ir augstāka, tas zaudē savas vērtīgās īpašības un kļūst vien par parastu saldinātāju, tādēļ pievieno to remdenai tējai un pārlej jau gatavus ēdienus!

4 komentāri

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.