SADEDZINI KALORIJAS, darot vienkāršas ikdienas lietas

Papildus savām ikdienas aktivitātēm un pareizam uzturam, ir iespējams dedzināt kalorijas, darot visierastākos ikdienas darbus. Vai tu zini cik kalorijas patērē dažādas ikdienas aktivitātes? Vai tu zini cik vēl papildus kalorijas tu varētu sadedzināt, ja apvienotu ikdienas aktivitātes ar nelieliem vingrinājumiem? Izmēģini mūsu ieteikumus, kad nākamreiz veic kādu no šīm, šķietami, ierastajām lietām, kas izrādās ir labs palīgs tavas formas uzturēšanā!

Lēkā, kad piecelies.
Kad no rīta izkāp no gultas, izkusties, veicot palēcienus. Vēsā rītā tā iespējams arī sasildīties. Šādi lēkājot, tiek sadedzinātas desmit kalorijas ik minūti. Tātad – efektīva pamošanās plus formas uzturēšana – divi vienā!

Izmanto rīta un vakara dušu.
Lai cik tas nešķistu ikdienišķi un vienkārši, taču, mazgājoties dušā, ik minūti tiek sadedzinātas 3,4, bet slaukoties – 3,9 kalorijas. Tātad, ja dušā pavadi 10 minūtes un pēc tam lēnām, rūpīgi (locoties un staipoties) slaukies piecas minūtes, esi sadedzinājusi 53,5 kalorijas – izklausās labi, vai ne?


Veic pietupienus, kamēr žāvē matus.
Ja vien neveido frizūru, un nav nepieciešams skatīties spogulī, lai veidotu matus, vari veikt pietupienus. Šādi ik minūti iespējams sadedzināt 14 kalorijas!

Pieskaries kāju pirkstiem.
Kamēr sēdi pie datora, vai dīvānā, kaut vai, kamēr gaidi, kad uzvārīsies kafija, pieliecies un pieskaries kāju pirkstiem 25 reizes. Vispirms pie vienas kājas, tad 25 reizes pie otras kājas. Ik minūti šādā veidā tiek sadedzinātas līdz pat 30 kalorijām. 

Izmanto reklāmas pauzes.
Kamēr skaties kādu sev tīkamu pārraidi vai filmu, izmanto reklāmas pauzes, lai pieceltos un veiktu enerģiskus izklupienus. Katru minūti šādi var tikt sadedzinātas līdz 40 kalorijām (atkarīgs no vingrojuma veikšanas intensitātes).

Sēdi un klausies.
Arī vienkāršas sēdēšanas laikā tiek dedzinātas kalorijas – 1,3 ik minūti, taču intensīvi klausoties, piemēram, lekcijas laikā vai sapulcē, ik minūti tiek sadedzinātas vēl 1,7 kalorijas. Piemēram, lekcijas ilgums ir 90 minūtes, un, ja visu šo laiku koncentrē uzmanību lektora stāstītajam, esi ieguvusi ne tikai jaunas zināšanas, bet arī sadedzinājusi 252 kalorijas.

Izmanto kāpnes.
Ja mājās, darbavietā, lielveikalā vei jebkurā citā vietā, kur iespējams uz nepieciešamo stāvu uzbraukt ar liftu, tā vietā dosies pa kāpnēm, katra “uzkāptā” stāva laikā sadedzināsi desmit kalorijas, vai aptuveni 18 kalorijas minūtes laikā. 

Izmanto vakariņu gatavošanas laiku.
Kamēr, gatavojot vakariņas, Tev ir kaut minūte brīva laika, piemēram, atkausējot gaļu, vai gaidot, kamēr uzvārīsies zupa, veic atspiedienus pret virtuves skapīšiem, vai grīdu, veic presītes vai liecies, cik zemu vien vari pieliekties. Tādā veidā tiek dedzinātas 24 – 30 kalorijas katru minūti.
Dari mājas darbus. Kamēr slauki grīdu, ik minūti tiek sadedzinātas 4,9 kalorijas. Slauki intensīvi un rūpīgi, tādējādi iegūsi divus labumus – skaistu, tīru māju un sadedzinātas kalorijas. Velti pusstundu grīdas slaucīšanai, un sadedzināsi 147 kalorijas. Arī visi citi mājas darbi ir lieliski palīgi tavas formas uzturēšanā – nevairies no tiem!
Izgulies! Ja ir labs un kvalitatīvs miegs, stundas laikā guļot tiek sadedzinātas 60 kalorijas. Tātad, ja ir astoņas stundas kvalitatīva miega, esi sadedzinājusi 480 kalorijas, un tas nebūt nav maz.
            
Darot vienkāršas lietas, ko mēs darām vai ik dienu, nemaz neiedomājamies, ka varam to pārvērst lieliskā un sev pielāgotā treniņprogrammā, kas neko nemaksā un neaizņem lieku laiku!

8 komentāri
  1. “Velti pusstundu grīdas slaucīšanai, un sadedzināsi 147 kalorijas”- cik lielai jābūt mājai / dzīvojamai platībai, lai to slaucītu pusstundu???? Es savus 50 m2 saslauku apm.4 min. 😀

  2. –> To mii
    Man ir 3 istabu dzīvoklis, kuru varu izslaucīt arī 3 minūtēs, bet, ja es slauku zem visām paceļamajām virsmām, visus kaktus, rūpīgi, izsūcot paklāju (kas, starp citu, arī ir tā pati slaucīšana), izlaukot arī tualeti, vannasistabu…varu to darīt arī stundu. Viss atkarīgs no tā, cik rūpīgi mēs to darām. Un, ja Tu savus 50 m2 slauki 4 minūtēs, nķamreiz izslauki arī aiz durvīm, zem galda un krēsliem! 😀

  3. Ja slauku cītīgi, ne tikai istabas vidu, kā arī visas telpas, savu divistabnieku slauku apmēram 40 minūtes!

  4. Nu nez, SLAUCĪT veselu stundu….. tiešām TIKAI SLAUCĪT???? Ja vēl pievieno mazgāšanu u.c. lietas, tad ok, bet slaucīt….
    P.S. 4 min. paspēju izslaucīt arī vannas izstabu, zem virsmām, aiz durvīm u.t.t. 🙂

  5. Vērtīgi! patiesībā nebiju aizdomājusies par to, bet tā tas arī reāli ir. Tikai cītīgāk jāpiestrādā un jādara viss rūpīgāk. Turklāt, matu žāvēšanas laikā es nesen sāku vingrināt kājās..būs jāpamēģina arī pietupieni 🙂 Paldies!

Komentēt mii Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.