7 NETIPISKI iemesli, kas TRAUCĒ atbrīvoties no liekā svara

Šie iemesli ir nedz kalorijām bagāti, nedz sniedz tev kuņģa piepildījuma sajūtu. Taču tiem, dzīvojot tavā ikdienā, piemīt spēja traucēt atbrīvoties no liekajiem kilogramiem daudz vairāk, kā tu spēj iztēloties. Kas ir šie iemesli, kā un kāpēc tie traucē? Vai tie piemīt arī tev?

Lieli trauki.
Uz lieliem šķīvjiem var uzlikt līdz pat 30% vairāk ēdiena. Īpaši, ja cilvēks jūt lielu izsalkumu, uz šķīvja tiek uzlikts vairāk. Parasti arī viss uzliktais tiek apēsts. Tā vietā pamēģini ēst  no maziem traukiem un dari to lēnām, lai kuņģis sajūt sāta sajūtu. Taču, ja tomēr izvēlies neatteikties no lielajiem šķīvjiem, sadali pareizi porcijas proporcijas – pusi no porcijas veido svaigi vai tvaicēti dārzeņi, ceturtdaļu zivs, vistas, liellopa vai cūkas gaļas un ceturtdaļa vārītu kartupeļu, griķu vai rīsu.

Tālrādis virtuvē.
Ja paralēli ēšanai cilvēks skatās televizoru, smadzenes nesaņem sāta sajūtas signālu, jo gluži vienkārši ir aizņemtas ar ko citu! Nereti pie televizora visu laiku gribas kaut ko uzēst, ar kaut ko panašķēties. Tieši tāpat ir arī ar ēšanu un paralēlu žurnālu lasīšanu. Tā vietā, lai ēstu pie TV vai žurnāla, izvēlies mierīgu maltītes ieturēšanu ģimenes lokā vai vienatnē, savukārt, skatoties savu iecienītāko pārraidi, kāri pēc našķa aizvieto ar glāzi ūdens vai svaigu burkānu.

Ēšana mājas apģērbā.
Pārnākot mājās, visbiežāk uzvelkam kaut ko ērtu, brīvu – mājas apģērbu. Taču neaizdomājamies, ka arī tas var traucēt apņēmībai zaudēt lieko svaru. Ja vēlies notievēt, visvienkāršākais veids kā ierobežot savu ēšanu, ir maltītes ieturēšana, kad mugurā uzvilkti šaurie džinsi vai aplikta josta, jo tad uzreiz ir jūtams, kad ir ēsts pietiekami. Vari pamēģināt nomainīt savu mājas apģērbu no platajām biksēm un ērtā džempera uz ko augumam pieguļošu, kas visu laiku spēs atgādināt – tu tievē!

Interjera krāsa.
Arī krāsas spēj ietekmēt cilvēka apetīti. Kādā krāsā ir tavas virtuves vai ēdamistabas sienas? Ja tās ir sarkanā, dzeltenā vai oranžā nokrāsā, tad zini – tās rada lielāku apetīti! Tas tādēļ, ka minētās krāsas ir uzmundrinošas krāsas un līdz ar to veicina arī mūsu vēlmi našķēties. Tāpēc vislabāk izvēlēties tādas krāsas, kas neizraisa izsalkuma sajūtu un nerosina apetīti, numur viens šajā ziņā ir zilās krāsas toņi!

Bieža svēršanās.
Kad esam nolēmušas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, kāpjam uz svariem, un skatāmies kā mainās svars. Iesākot diētu, tas samazinās diezgan ievērojami, un līdz ar to palielinās gribasspēks turpināt. Taču pēc laika svara samazināšanās apstājas, kļūst grūtāk atbrīvoties no kilogramiem. Šķietami ēdu maz, bet svars nemazinās. Tas var izraisīt bezspēcības sajūtu un vedināt uz našķošanos. Tieši tādēļ šajā gadījumā ir vajadzīgs vienkārši gribasspēks, lai, iespējams, pat spītīgi turpinātu iesākto. Un iespējams, ka labi palīdzēs arī pārlieku bieža nekāpšana uz svariem!

Iepirkšanās tukšā dūšā.
Šādā veidā cilvēks veikalā nopērk daudz ko lieku, jo jūt izsalkuma sajūtu un varētu apēst teju visu. Pēcāk ledusskapja saturs ir jāizēd, citādi produktus nāktos izmest. Līdz ar to atkal tiek apēsts vairāk kā gribētos un vajadzētu. Tukšā dūšā daudz koncentrētāk cilvēks izjūt ēdiena aromātu, piemēram, ejot gar tikko ceptām smalkmaizītēm, tikko gatavotiem salātiem vai kafejnīcai, savukārt, tas izraisa vēl lielāku apetīti.

Bezdarbība.
Ja cilvēks ir aizņemts ar dažādām lietām, atrodas svaigā gaisā vai nodarbojas ar savu hobiju, vēlme pēc ēdiena mazinās pat par 60%! Tiklīdz atrodamies bezdarbībā, sākam domāt par to, ko varētu apēst vai, ar ko panašķēties. Nereti tā pat nav apzināta vēlme pēc ēdiena, bet vienkārši gribas ar kaut ko nodarboties.
Ja arī tava sāpīgā tēma ir liekie kilogrami, apdomā – varbūt arī tev traucē kāds no augstāk minētajiem iemesliem? Zini – šī iemesla apzināšanās jau ir puse no panākumiem!

7 komentāri
  1. Par bezdarbību pilnībā piekrītu. Ja kaut ko dara, kaut vai rosās pa māju, ar rokdarbiem nodarbojas, lasa, tad arī nav laika domāt par ēdienu.

  2. Piekrītu par bezdarbību – tā gandrīz vienmēr tiek “nosista” ar kaitīgām un nevēlamām nodarbēm – ēšanu bez mēra, TV skatīšanos, laika nosišanu sociālajos tīklos u.tml.
    Nepiekrītu par krāsu ietekmi – jā, oranžā un sarkanā ir uzmundrinošasm aktivitāti veicinošas, bet dod arī cilvēkam labsajūtu ziemas vakaros (siltas, gaišas, saulainas), bet zilā veicina neomulības sajūtu, vēsumu, nemīlīgumu, kā dēļ cilvēks var sākt ēst vairāk, jo viņam “salsts” un apkārt ir ziemas krāsas (protams, daudz kas ir atkarīgs no toņiem un nokrāsas).
    Ēšana mājas apģērbā – kass tur slikts? Pierīties var gan kā mājas biksēs, tā šauros džinsos.
    Man bieža svēršanās tieši palīdz – ja svars ir nedaudz pieaudzis, tad tas man ir signāls turpmākās dienas vairāk piedomāt pie ēšanas.

  3. Uhu, ēšana apģērbā, kurā rādos ārpus mājas man maksāja pāris smukas blūzes. Nē, paldies.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.