5 PATIESĪBAS par C vitamīnu

Bieži par organismam nepieciešamo vitamīnu un minerālvielu daudzumu atceramies tikai tad, kad problēmas jau ir aktuālas. Kā stiprināt savu organismu veselības raižu gadījumos? Šoreiz par tā saukto vitamīnu karali – C vitamīnu. Cik daudz mēs patiesībā zinām par to?

Vai iespējams pārdozēt C vitamīnu?
C vitamīns ir ūdenī šķīstošs, tādējādi ik dienu tas tiek izvadīts no organisma. Ņemot vērā, ka ik dienu šis vitamīns ir jāuzņem no jauna, – to ir ļoti grūti pārdozēt. Situācijā, ja tas tiek lietots pārmērīgi (sākot no 1 g līdz 10 g dienā), var paaugstināties asinsspiediens, kā arī veidoties nierakmeņi un bojājumi aizkuņģa dziedzerī, taču šādi gadījumi ir ļoti reti, tāpat kā alerģiskas reakcijas. Organisms vienā reizē spēj uzsūkt 200 mg C vitamīna.

Citrons – bagātīgs C vitamīna avots. Vai tiešām?
Cilvēka organisms pats nespēj ne ražot, ne uzkrāt C vitamīnu, atšķirībā no daudziem citiem dzīvajiem organismiem un zīdītājiem, tāpēc tas, bez šaubām, ir jāuzņem ar pārtiku un/vai uztura bagātinātājiem. Taču vai zinājāt, ka C vitamīna daudzums, piemēram, citronā ir niecīgs (jo tas pārsvarā sastāv no citronskābes)? Tāpat arī ķiplokos un dzērvenēs C vitamīna sastāvs nav ļoti liels. Daudz C vitamīna ir, piemēram, upenēs, pētersīļos, arī paprikā un svaigos Briseles kāpostos.

Glābiņš no saaukstēšanās?
Ja C vitamīnu lieto regulāri un optimālā devā, tad saaukstēšanās gadījumā slimība var noritēt ar vieglākiem simptomiem. Taču, ja C vitamīnu sāk lietot tikai tad, kad slimība jau ir parņēmusi ķermeni, akūtā situācijā tas īsti vairs nebūs glābiņš, par organisma situāciju jādomā jau iepriekš – profilaktiski!

C vitamīns – lielais aktivators!
Liela daļa no ūdenī šķīstošajiem vitamīniem un minerālvielām darbojas kā fermentu aktivatori, tādējādi nodrošinot arī citu atsevišķu vielu uzņemšanu. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir tieši C vitamīns, kurš palīdz organismā uzsūkties vitamīniem A, E, kā arī dzelzim. Ja C vitamīna deva organismā nav pietiekama, tad arī citu vitamīnu iedarbība var kļūt neefektīva, jo organisms tos nespēj absorbēt!

Uzņemsim C vitamīnu, mazgājoties dušā!
Interesanti, ka pavisam nesen ārvalstīs ir radīti speciāli C vitamīna filtri, kurus var pievienot dušas uzgalim. Tos var izmantot, lai samazinātu hlora saturu ūdenī, tādējādi saudzējot ādu un matus no izžūšanas un sausuma. Runā, ka ar to palīdzību ūdens top daudz veselīgāks un tīrāks. Nu ko – atliek tikai pārbaudīt!

Lasi arī – SVARĪGĀKIE vitamīni SIEVIETEI – kuri tie ir? un VITAMĪNI imunitātes stiprināšanai – KĀDI un CIK daudz?

3 komentāri
  1. 1. Iz pierādīts, ka C vitamīns uzsūcas un dod kaut kādu jēgu tikai lietots kopā ar citiem vitamīniem. Dzert C vitamīnu vienu nav jeģas.
    2. C vitamīns ir jāiegādājas tikai sausā, pulverizētā formā, jo kā tas saskaras ar mitrumu (arī eļļu) tā oksidējas un čuš no C vitamīna vien ir. Tāpēc visi krēmi un serumi ar C vitamīnu ir naudas slaukšana. Jāpērk pulveris, ko piejauc krēmam vai eļļai un uzreiz klāj uz ādas.
    3. Ja ir celijakia (vai kā nu pareizi to rakstija), tad neviens vitamīns tāpat neuzsūksies.

  2. Papildus C vitamīnam lietoju arī D vitamīnu kapsulās – D-Pearls Mega, jo daudz kur lasīju, ka tieši D vitamīns ir ļoti svarīgs imūnsistēmai un labi pasargā no vīrusiem.

  3. Vai ir iespējams pārdozēt vitamīnu C? sasmējos par jautājumu. Gluži vai kā narkotikas. Bet nu laikam jau pret visu ir jaizturas ar mēru. Es arī regulāri dzeru vitamīnus, mēģinu uzlabot organisma vielmaiņu un vienmēr paprovēju ko jaunu gan dabiskos, gan medicīniskos no https://internetaptieka.lv/lv/energijai/jonax-vitamins-c-prolong-30-tabletes
    bet nu es domāju, ka vajadzētu ar laiku beigt dot naudu visiem šiem ķīmiķiem un pievērsties dabiskām lietām.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.