5 kulta DIĒTAS pasaulē 2014. gadā

Jaunas un jaunas kulta diētas pāršalc pasauli ik pa brīdim. Katru gadu tās mainās, un veco vietā nāk jaunas. Izmēģinātāju tām netrūkst ne slavenību, ne arī pārējo cilvēku vidū. Piedāvājam tev ielūkoties tajās 5 kulta diētās, kas būs sevišķi aktuālas tieši šogad. Tiek prognozēts, ka šī gada populārāko diētu topa pirmo vietu dalīs medus diēta un paleo diēta, aiz sevis atstājot iepriekšējo gadu grāvēju 5:2 diētu un jauno, uzlaboto 4:3 diētu.

5:2 DIĒTA (5:2 Diet)
Šī diēta par kulta diētu kļuva 2013. gadā, bet zināma ir vēl senāk. Tās izstrādātāja ir Krista Varadija (Krista Varady), kas ir Ilinoisas universitātes zinātniece, taču to papildinājuši arī citi dietologi. Pagaidām tiek prognozēts, ka arī 2014. gada pirmajā pusē tieši šī diēta būs tā iemīļotākā kā slavenību, tā arī pārējo pasaules sieviešu (un arī vīriešu) vidū. Kur tad slēpjas šīs diētas fenomens? Princips ir vienkāršs – 5 dienas nedēļā tu vari ēst visu, ko sirds kāro, bet divas dienas jāievēro stingrais režīms – ne vairāk kā 500 kkcal sievietēm un 600 kkcal vīriešiem. Un tad atkal seko 5 laimes dienas. Tomēr, diētas izstrādātāji iesaka – arī ēšanas dienās, labāk nepārsniegt 2000 līdz 2500 kkcal normu. Taču pārtikas produkti, ar kuriem šīs kalorijas uzņemt, nav norādīti. Kā saka – ēd, ko vēlies, kaut vai divus kūkas gabalus dienā. Protams, ka šī diēta ir izraisījusi teju vai orkānu visu tievētgribētāju vidū visā pasaulē, jo šķiet tik vilinoša – kurš gan negrib tievēt, ēdot visu, ko sirds kāro? Par diētas iedarbīgumu spriest grūti – ir virkne cilvēku, tostarp slavenību, kam šī diēta palīdzējusi iegūt kārotās auguma aprises, tomēr – tikpat daudz ir arī tādu, kas uzskata, ka šī diēta ir tikai izdomājums, kas nevar dot reālus rezultātus. Varbūt tieši tādēļ diētas autore nesēž rokas klēpī salikusi, bet šogad ir nākusi klajā ar jaunu diētu?

KATRAS OTRĀS DIENAS DIĒTA (The Every Other Day Diet)

Diētas autore ir tā pati Krista Varadija (Krista Varady), zinātniece, kura ir autore arī 5:2 diētai, kā arī viņas palīgs Bils Gotlībs (Bill Gottlieb). Ja salīdzina ar 5:2 diētu, tad šī diēta ir diezgan līdzīga, starp citu, tai ir arī otrs nosaukums – 4:3 diēta. Diētas princips ir ļoti vienkāršs – tā ir jāievēro katru otro dienu. Diētas dienā patērētais kaloriju daudzums nedrīkst būt lielāks par 500 kkcal! Taču labā ziņa – nākamajā dienā varot ēst visu, ko sirds kāro… Un tad atkal seko diētas diena. Autori norāda, ka sākotnējais diētas dienā novērojamais izsalkums pāriet pēc apmēram 2 nedēļām, kad diēta ievērota. Organisms pierod pie šādas ēšanas programmas, ar laiku izsalkums pazūdot pavisam un arī ēšanas dienā ēst nemaz tik daudz vairs negriboties. Pamatā esot vienkārša psiholoģija – kad zini, ka ēst vari jebko, nemaz to vairs negribas. Un vienu dienu pabadošanos arī var labi izturēt, jo zini, ka rīt varēsi atkal ēst. Par diētas sekotājām ziņu pagaidām nav, neviena slavenība nav atzinušas, ka to izmanto. Taču, tā kā šī ir ļoti jauna pieeja, iespējams, tās sekotājas to vēl nav pamēģinājušas.

MEDUS DIĒTA (The Honey Diet)
Diētas radītājs ir Maiks Makines (Mike McInnes), uztura speciālists, kas strādājis gan ar slavenībām, gan sportistiem. Uzskata, ka medus palīdz palielināt izturību un arī dedzināt taukus. Diētas sauklis ir – zaudē lieko uz visiem laikiem. Izklausās labi, vai ne? Diētas pamatprincips, protams, slēpjas medū. Galvenie noteikumi – cukuru aizstāt ar medu, dzert medus dzērienu (silts ūdens + karote medus) pirms gulētiešanas, ēst brokastis, izvēloties daudz augļu un dārzeņu, ēst pilnpiena piena produktus, kā arī dzert daudz ūdens. Papildus katru nedēļu jāievēro viena diena, kad netiek lietoti ogļhidrāti, ko satur maize, makaroni, citi miltu izstrādājumi utt. Paliek tikai medus. Un pakāpeniski jāpāriet uz režīmu, kad vairs netiek lietoti balto miltu izstrādājumi, rīsi tiek aizstāti ar brūnajiem rīsiem, milti tikai rupja maluma, maize tikai tumšā vai pilngraudu utt. Gaļai vai cita veida olbaltumvielām jābūt katrā ēdienreizē. Augļi – no rīta, bet pa dienu vairs nē (ja ļoti kārojas, ne vairāk par 2 vienībām dienā). Tātad – uzsvars uz proteīnu, dārzeņiem un medus, kā visa papildinātājs. Ieguvumi esot svara zudums, kas nenāk kopā ar bada sajūtu. Rezultāts esot ilglaicīgs.


PALEO DIĒTA (The Paleo Diet)
Diētas autors ir Džojs Skipers (Joy Skipper), uztura speciālists, sportistu dietologs. Diētas sauklis – ēst kā ēda mūsu senči, zaudēt svaru un iegūt tvirtu augumu. Diētas pamatā – vienkāršība ēdienkartē. Tātad – gaļa, zivis, dārzeņi, augļi, olas, rieksti un sēklas. Viss tas, ko ēda mūsu aizvēsturiskie senči. Jāizvairās no lielām porcijām, paturot prātā, ka mūsu senči ēda, lai izdzīvotu, nevis, lai gūtu baudu. Un jā – no visa, kas ir pārāk pārstrādāts un uzlabots, lai patiktu mūsu garšas kārpiņām, būtu jāizvairās. Interesanti – arī piens nav vēlams. Diētas autors pat norāda, ka, lai sasniegtu panākumus, būtiski ir izvairīties no piena un alkohola, kā arī kartupeļi, daudz graudaugu, jebkādi saldinātāji būtu no ēdienkartes jāizsvītro. Šī diēta esot guvusi pamatīgu atsaucību slavenību vidū, tās sekotājas esot, piemēram, Megana Foksa un Džesika Bīla. Diētas plusi – tā liek justies paēdušai, nav jāmokās ar bada sajūtu. Principā tās pamatā ir veselīga uztura piramīda, tikai ierobežoti tiek piena produkti un daudz graudaugu, kuru vietā jāizvēlas dārzeņi, rieksti, sēklas.
 
DŽO SULU DIĒTA (The Reboot Joe Juice Diet)
Diētas autors ir Džo Kross (Joe Cross), dokumentālās filmas „Resns, slims un gandrīz miris” (Fat, Sick & Nearly Dead) autors, kurš 60 dienas pārtika tikai no sulu kokteiļiem, kas palīdzējuši viņam ne vien zaudēt svaru, bet arī atgriezt savu veselību. Diētas sauklis ir – zaudē svaru, iegūsti veselību un jūties pārsteidzoši labi! Diētas pamatā ir augļu un dārzeņu sulu patērēšana. Un – nekas cits. Džo Kross piedāvā dažādus plānus – tie paredzēti 3, 5, 15 un 30 dienām, atkarībā no vēlamā rezultāta un konkrētā cilvēka. Saskaņā ar Džo teoriju, augļu sulas burtiski pārpludina organismu ar nepieciešamajiem vitamīniem, minerālvielām, palīdz tam attīrīties no sārņiem. Tās stiprina organismu un palīdz cīnīties ar slimībām. Tipiska dienas ēdienkarte ir apmēram 4 glāzes augļu un dārzeņu sulas, kā arī ūdens vai zāļu tējas. Džo Kross ir izdevis grāmatu par šo savu sulu diētu, kurā ir aprakstīti gan iespējamie sulu diētas plāni, gan kokteiļu receptes. Pasaules dietologi un uztura speciālisti nenoraida šo diētu, taču iesaka to kā īstermiņa – 3 līdz 5 dienu – pasākumu, lai attīrītu organismu un palutinātu to ar vitamīniem un citām vērtīgajām vielām, ko satur šie sulu kokteiļi. Arī neviena slavenība līdz šim nav atzinusi, ka seko šai Džo sulu diētai.

9 komentāri
  1. Skaisti jau runā – tievēt vajag, bet joptvai, neviens nesaka, zini, tev sals pat tad, kad pārējiem būs karsti, tev no aukstuma būs zili nagi un lūpas, tev būs sirdsklauves un vājums, tev būs galvassāpes neēšanas dēļ, tev būs pēksņas un spēcīgas sāpes kuņģī izsalkuma dēļ un tev vajadzēs vairāk atpūtas un miega, tev nokarāsies āda. Bet tas tā, iz pieredzes. Tā kāprātīgi ;).

  2. Man liekas, ka vislabāk ir paņemt drusciņ no katras un pielāgot savai ikdienai, piemēram, tās sulas, vai to, ka reizēm pēc lielas ēšanas nākamā dienā pabadojas. Man tas der labāk kā konkrēta diēta.

  3. Piekrītu – vajag ņemt to, kas der vislabāk un apvienot ar veselīgu ēšanu un sportiņu. Visvecākā un patiesākā patiesība. Bet šitie trendi jau skaidrs, ka darbojas, jo tā dara visas slavenības, kuras ir vienmēr tievas.

  4. Tomēr varbūt ir vērts atcerēties, ka diēta nenozīmē neēšanu. Neēšana ir ātrs risinājums, protams, bet veselībai nodara grandiozu kaitējumu. Ēst veselīgi (un paskaitīt kalorijas) ilgtermiņā palīdzēs labāk.

  5. Nu jā, bet šīs jau ir kulta diētas un man šķiet, ka kulta diētās neviens par veselību baigi nedomā. Šīs ir tās, kuras vajag, ja fiksi jāielien balles kleitā, kas palikusi par knapu! 😉

  6. Par to 5:2 diētu Rozes grāmatnīcās jau pat grāmatu tirgo! Bet te dažos teikumos galvenais pateitks – paldies, grāmata lai paliek plauktā!

  7. Nezināju, ka ir tāda 5/2 diēta, bet es parasti līdzīgi dzīvoju – šad tad ļaujos visam un tad atkal ieturos – efekts tīri neko, tā kā strādā 🙂

Komentēt Sisii Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.