Jānis Bērziņš. Viss tiek radīts tikai un vienīgi sieviešu dēļ

Uzņēmuma SIA Stendera ziepju fabrika vadītājs un līdzīpašnieks Jānis Bērziņš ar portālu espati.lv dalījās savās pārdomās par kosmētikas biznesu, par Latvijas sievietēm un mēģināja atbildēt uz jautājumu, vai vīrietis izprot un zina, ko vēlas sieviete.

Zināms, ka produktu dzīves cikls nav mūžīgs – pirms pāris gadiem jūs bijāt atpazīstamības un slavas smailē. Vai situācija tagad ir mainījusies?

Protams, katram produktam ir savs dzīves cikls – tā ir sen zināma un sevi vairākkārt pierādījusi mārketinga teorija. Šim procesam iziet cauri arī Stenders produkcija. Bet tāpēc mēs nesnaužam uz slavas lauriem – neatlaidīgi strādājam pie jaunu produktu izstrādes, sekojam līdzi novitātēm, tendencēm. Varu atklāt, ka jau pavisam drīz atkal pārsteigsim savus pircējus. Mēs esam gatavi visus satricināt ar jauniem atraktīviem un nebijušiem piedāvājumiem! 

Vai cilvēki ir mainījuši savus pirkšanas ieradumus?

Uz šo jautājumu es varu atbildēt, skatoties uz Stenders pircējiem. Mūsu pircējus nosacīti var iedalīt divās grupās: pirmā grupa ir pastāvīgie pircēji, kuri mūsu veikalos nāk pēc konkrētas lietas, pēc konkrētas ziepes konkrētos daudzumos. Otra daļa ir pircēji, kuri, ienākot mūsu veikalos, mazliet apmulst no plašā un daudzveidīgā piedāvājuma klāsta un vēršas pie mūsu brīnišķīgajām meitenēm pēc konsultācijas.

Mēs esam ļoti gandarīti, kad šajā drūmajā laikā, kad aiz loga valda īsta pelēcība ne tikai laika apstākļu ziņā, mēs vēl joprojām spējam uzrunāt cilvēkus un ar savu produkciju dāvāt priecīgus mirkļus un sapņus, labas sajūtas. Tās ir lietas, kas cilvēkiem būs nepieciešamas visos laikos.

Kādos virzienos jūs attīstāt jauno produkciju?

Mēs gribam izveidot tādas produktu grupas, kas uzrunā cilvēkus ne tikai veikalā, bet to klātbūtne ir jūtama arī pircēja mājās, viņa vannas istabā un – kas ir pats svarīgākais – tā radītā labsajūta vēl ilgi paliek uz pircēja ādas, pircēja prātā un dvēselē. Mēs attīstām produkciju dvēselei, pircēja sapņu piepildījumam, ilūziju un reālās pasaules harmonijai.

Kas jūsu darbā ir tas, ko, atskatoties atpakaļ, jūs darītu savādāk?

Atskatoties nevilšus nākas secināt, ka ar mūsu produkciju esam ienesuši prieku un mazu brīnuma sajūtu tik daudzās mājās, tik daudziem cilvēkiem, ka skaidri zinu teikt – es neko savādāk nedarītu! Protams, ir bijušas mazas ķibeles, bet tāpēc jau cilvēks kļūdās, lai no tā izdarītu secinājumus un kļūtu tikai gudrāks, izmanīgāks, atjautīgāks. Nē, es neko nemainītu! Un es vēlos turpināt tā arī tālāk, radot prieku un mudinot cilvēkus sapņot un tiekties pēc sapņu piepildījuma, jo cilvēks, kurš sapņo, ir laimīgs cilvēks, bet laimīgi cilvēki veido laimīgu sabiedrību.

Vai Latvijas biznesā ir jūtama attieksmes atšķirība pret sievietēm un vīriešiem? Vai jums ir bijusi pieredze, ka kādas lietas izdarāmas vieglāk, efektīvāk, ātrāk, ka panākat kādu noteiktu rezultātu tieši tā iemesla dēļ, ka esat vīrietis?

Nē. Tā kā biznesā esmu kopā ar Zani, man šķiet, ka mums abiem vienlīdz labi izdodas atrisināt dažāda veida jautājumus, un es neesmu novērojis nekādus tamlīdzīgus precedentus. Veiksmīga biznesa vadība ir vienlīdz smags izaicinājums kā vīriešiem, tā sievietēm. Patiesībā šis jautājums tomēr būtu jāuzdod biznesa sievietēm – iespējams, viņu viedoklis un pieredze atšķiras no manējās. Tomēr man gribas ticēt, ka mēs dzīvojam pietiekami liberālā sabiedrībā, lai ar šāda veida jautājumiem un problēmām mums nenāktos saskarties.

Kā jūs vērtējat – vai Latvijas sievietes sevi kopj? Vai mūsu sievietes pietiekami daudz pievērš uzmanību savam izskatam?

Man šķiet, ka reti kādā pasaules valstī sievietes sev pievērš uzmanību tā, kā sievietes sevi kopj Latvijā. Ja nu vienīgi vēl kādā no postpadomju valstīm, piemēram, Ukrainā. Citu valstu un tautību sievietes ievērojami atpaliek no mūsu latviešu meitenēm. Esmu daudz braukājis komandējumos uz citām pasaules valstīm, nekur – ne vecajā Eiropā, ne Āzijā – sievietes sev nepievērš tik lielu uzmanību kā mūsu Latvijā.

Kam jūs pats pievēršat uzmanību sievietē? Cik svarīgs jums ir sievietes ārējais izskats?

Tā kā esmu biznesā, kas nodarbojas ar kosmētikas tirdzniecību, man ir ļoti svarīgi, kā sieviete izskatās, kā sevi kopj, kā ģērbjas – protams, ārējam izskatam ir nozīme. Tomēr atsevišķas konkrētas lietas, kurām es pievērstu uzmanību, nosaukt nevaru.

Kā ar Latvijas vīriešiem, vai viņi pievērš uzmanību savam izskatam? Vai mūsu vīrieši, pēc jūsu domām, ir gatavi lutināt savas mīļās dāmas ar labu parfimēriju un kosmētiku?

Latviešu vīrieši izteikti dalās vairākās grupās: ir tādi, kuri ļoti cītīgi rūpējas par sevi un ir lietas kursā par jaunākajām modes tendencēm, un ir tādi, kas vienkārši seko līdzi savam izskatam, bet daļa sev nepievērš vispār nekādu uzmanību. Mūsu mazajā valstī pastāv sīva konkurence – sieviešu īpatsvars ir ievērojams. Tad kāpēc gan vīrietim īpaši papildus rūpēties par sevi, ja viņam vienalga visapkārt tik daudz skaistu sieviešu, kuras gatavas ar viņu satikties (ironizē)?
Atbildot uz jautājuma otru daļu, es domāju, ka – jā. Mēs gan gluži netirgojam parfimēriju, bet, spriežot pēc tā, kā vīrieši iepērkas mūsu veikalos un cenšas sagādāt savām meitenēm, dāmām, prieku, man šķiet, ka – vīrieši ir gatavi lutināt! Jo tas tomēr ir tik burvīgi – sagaidīt savu sievieti mājās ar pārsteigumu, sagatavojot viņai siltu vannu ar rožlapiņām.  

Skaistumkopšanas un modes jomā ir pieņemts, ka vīrietis labāk izprot modi un arī pazīstamākie un skaļākie dizaineri ir vīrieši. Jūsuprāt, kāpēc? Vai vīrieši labāk zina, kas nepieciešams sievietei?

Te gan vēlos uzsvērt, ka šī tendence ir vērojama ne tikai modes pasaulē. Man gribētos šo jautājumu skatīt globālāk, ietverot arī glezniecību, tēlniecību, dizaina mākslu. Tās ir jomas, kurās vairāk dominē vīrieši. Patiesībā šis ir jautājums, kuram būtu nepieciešams veikt padziļinātu zinātnisku izpēti. Arī es esmu zināmā neizpratnē, kāpēc tas tā ir.
Un tomēr man šķiet, ka visa pamatā ir pirmatnējie instinkti vīrietim būt labākajam, būt cīnītājam, būt medniekam. Sacensību gars pastāv, un tas ir ienācis arī mākslas lauciņā. Vīrietis rada visas šīs skaistās lietas, lai pārsteigtu sievieti – lai iekarotu, lai parādītu, ka viņš ir labākais. Tas viss tiek radīts tikai un vienīgi sieviešu dēļ.

Vai jums viegli saprast, ko vēlas sieviete?
Jā. Es viņai vienkārši to pavaicāju.

Strādājot parfimērijas un kosmētikas jomā, laikam esat ļoti labi uzzinājuši sievietes būtību un viņas vēlmes? Vai jūs tās, lūdzu, varētu definēt?

Ikvienas sievietes sapnis ir justies skaistai, mīlētai un novērtētai. Ikviena sieviete vēlas, lai viņa tiktu lutināta, ievērota. Lai viņai dāvinātu ziedus, prieku, skūpstus, labus vārdus un uzticību.

Kā jūs sadalāt savu laiku?

Es daru to, kas man patīk, un esmu ar to saaudzis tik cieši, ka par to vairs nedomāju laika dalījuma kategorijās. Man viss ir kopā – darbs, ģimene, bērni. Es vienkārši dzīvoju un nedalu savu laiku. Mans galvenais uzdevums ir meklēt arvien vairāk un vairāk pozitīvu lietu darbā un dzīvē. Patiesībā es visu laiku priecājos, jo daru to, kas man rada patiesu prieku.

Kur vislabāk atpūsties pēc darba nedēļas?

Vienalga kur, ka tikai maniem bērniem patīk.

Bez kā jūs nevarat iedomāties savu ikdienu?

Es to nevaru iedomāties bez cilvēkiem, kuri visu laiku ir ap mani – bez bērniem, vecākiem, draudzenes un maniem darbiniekiem.

5 komentāri
  1. Stenders ir un paliks labākais,smaržīgākais,uzticīgākais,produktiem dabīgākais veikals,ar visu Jāni priekšgalā! 🙂
    Lai veicas ar produkcijas bagātināšanu!

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.