Būsim pazīstami – apelsīna miziņas efekts jeb CELULĪTS

Kas īsti ir celulīts – neizbēgama dzīves netaisnība jeb problēma, ko var risināt? No kurienes tas rodas un kāpēc vienas dāmas kājas neglīti apzīmogojis apelsīna miziņas ornaments, kamēr citas āda ir apskaužami gluda un estētiski skaista?

Ja jautātu sievietēm, kas viņas neapmierina savā izskatā, lielākais vairākums kā vienu no punktiem minētu celulītu. Statistika ir nežēlīga, 80 līdz 85 procentiem sieviešu vecumā pēc 18 gadiem ir celulīts. Protams, dažai tas ir izteiktāks, citai ne. Turklāt muļķīgs ir apgalvojums, ka celulīts ir tikai gados vecāku sieviešu nelaime. Patiesība ir tāda, ka apelsīna miziņas efekts mēdz veidoties pat pusaudzēm, sākot no trīspadsmit, četrpadsmit gadu vecuma.

Bieži vien kļūdaini uzskatām, ka celulīts ir apaļu sieviešu problēma. Gadās, ka pavisam tievām sievietēm ir celulīts, arī sportistēm un pat baletdejotājām, kamēr apalītes var dižoties ar gludu ādu. Patiesībā celulītam un svaram nav nekāda sakara, lai gan liekais svars var padarīt problēmu redzamāku.

Celulīta apmešanās vietas
Celulīts nav vienkāršs nelūgts viesis, tam ir sava gaume un vietas, kur tas mīl dzīvot. Pirmās apelsīna miziņas pazīmes parasti parādās uz augšstilbiem, ceļu locītavu iekšpusē (kur gan tas nav tik pamanāms), uz gurniem, vēdera un dibena vaidziņiem. Vēlāk arī uz muguras, zem lāpstiņām un augšdelmu iekšpusē. Turklāt nav teikts, ka celulīts būs visās vietās, iespējams, ka problēma skars tikai gurnus vai rokas, kamēr draudzene būs spiesta to apkarot uz saviem sēžas apaļumiem.

Agrīnās attīstības stadijās celulītu nemaz nevar tik viekārši pamanīt. Tomēr, ja esi nobažījusies, vari pārbaudīt ādu porblēmzonās. To dara ļoti vienkārši – nostājies vietā, kur ir daudz gaismas, un saspied ādu starp rādītājpirkstu un īkšķi. Ja starp pirkstiem āda ir gluda, vari būt mierīga, celulīts nav tava problēma. Bet, ja tur parādās viegls, apelsīna miziņai līdzīgs rievojums, sieviešu bieds celulīts jau sācis savu uzvaras gājienu.

Vēlākās stadijās, lai pamanītu celulīta atstātās izmaiņas, āda nemaz nav jāaiztiek – viss redzams tāpat.

Kas veido celulītu
Celulīts ir nepareizas formas taukadi (ūdens, vielmaiņas atkritumvielu un tauku sajukums), kas noglabāti tādās kā kabatiņās noteiktās ķermeņa zonās – visbiežāk uz dibena vaigiem vai gurniem. Jo vairāk šādu nepareizo veidojumu, jo āda grumbuļaināka.

Par celulīta rašanās iemesliem tiek uzskatīta zemādas saistaudu deformācija un asins un limfas cirkulācijas traucējumi. Saistaudi vistiešāk atbildīgi par tava auguma aprisēm, jo tie ieskauj visu tavu ķermeni, veidojot figūru. Lai viss funkcionētu un strādātu, šeit nemitīgi cirkulē asinis un limfātiskais šķidrums, kas piegādā skābekli un barības vielas un aizved prom atkritumvielas. Ja kādā brīdī procesā notiek kļūmes vai saistaudi deformējas, atbrīvošanās no sārņvielām tiek traucēta un saistaudos, tādās kā kabatiņās, uzkrājas toksīni, tauki un ūdens. Ar laiku dīvainais veidojums sacietē, un ķermenis no šīm nevēlamajām rezervēm vairs nevar atbrīvoties. Turklāt, jo vairāk kabatiņu veidojas, jo apgrūtinātāks ir izvades process, kas savukārt veicina jaunu kabatiņu rašanos. Tāpēc, ja reiz esi pamanījusi celulīta pirmās pazīmes, neatliec tā apkarošanu uz vēlāku laiku. Laiks un rīcība ir tavs labākais padomdevējs!

Apelsīna miziņas sabiedrotie
Lai cik nepatīkami to atzīt, celulīta veidošanās galvenie iemesli ir mūsu pašu dzīvesveids. Jo veselīgāk dzīvosi, jo skaistāka būs tava āda. Protams, savu lomu te spēlē arī iedzimtība. Ja ģenētiski doti vāji saistaudi, celulīta problēma var parādīties daudz ātrāk.

Celulīta labākie sabiedrotie ir mazkustīgs dzīvesveids, nekvalitatīvs ēdiens, pārāk maz uzņemta šķidruma un atpūtas stundu trūkums.

Papildus iemesls labvēlīgai videi celulīta attīstībai ir estrogēna hormona pieaugums. Mainoties sievietes menstruālā cikla dienām, šī homona līmenis mēdz svārstīties, un tas ietekmē gan pašsajūtu, gan organisma funkcionēšanu un līdz ar to izskatu.

Dažas dienas pirms kārtējām menstruācijām estrogēna līmenis ir visaugstākais, un tas prasa no ķermeņa papildu ūdens devu. Ja nelietosi šķidrumu vairāk nekā parasti, tad saistaudi izjūt ūdens trūkumu un tiek traucēts toksīnu izvades process. Turklāt estrogēni mīkstina saistaudus, lai nodrošinātu veiksmīgu iespējamās grūtniecības attīstību. Tomēr saistaudu atslābums ir ar negatīvu ietekmi citā jomā, tas rada labvēlīgus apstākļus mazajām tauku kabatiņām. Tieši šis ir iemesls, kāpēc celulīts ir izteikti sieviešķīga problēma, kas daudzām no mums aktualizējas tieši pēc dzemdībām.

Vēl viens palīgs celulītam ir neveselīga ēdienkarte. Tavs organisms no visa tam nevajadzīgā un kaitīgā, ko esi apēdusi, atbrīvojas. Parasti šo funkciju veic aknas, nieres, plaušas un āda. Ja atkritumvielu ir ļoti daudz vai arī kāds no orgāniem nefunkcionē pilnvērtīgi, toksīni netiek izvadīti. Tieši tāpēc ļoti liela nozīme ir tam, ko tu ēd un ko ar sevi dari. Smēķēšana, alkoholisko dzērienu lietošana, tēja, kafija, asas garšvielas un dzīvnieku tauki, šokolāde un stipri sacepti ēdieni, tie visi rada papildus atkritumvielas organismā.

Tikpat nevēlams kā nepareizs uzturs ir arī trieciendiētas, jo parasti pēc straujā svara zuduma seko atkal masas pieaugums. Šādas svārstības šurpu turpu padara ādu neelastīgu un paver durvis celulītam.

Vēl viens svarīgs faktors, lai neveidotos celulīts, ir fiziskās aktivitātes. Lai nekrātos vielmaiņas atkritumi, organismā jābūt spēcīgai limfas plūsmai. Bet to uz priekšu dzen muskuļu kustības. Ja muskulatūru nedarbini, limfas šķidrums necirkulē un viss neizvadītais sakrājas kabatiņās.

Celulīta stadijas
Celulītam izšķir četras stadijas.
Pirmā stadija ir pati vieglākā, kad celulīts vēl nav manāms. Apelsīna miziņa redzama vien tad, ja saspiedīsi ādu starp pirkstiem. Netiešs liecinieks par celulīta sākuma stadiju ir arī palēnināta ievainojumu dzīšana un lēna zilumu izzušana. Šai stadijā šūnu vielmaiņa traucēta tikai mazliet.

Otrajā stadijā celulīta radītās izmaiņas redzēsi vien spilgtā gaismā, piemēram, laikojot jaunu kleitu spilgti apgaismotā pielaikošanas kabīnē vai stāvot pie saules apspīdēta loga.

Vēl sliktāk āda izskatās trešajā stadijā, to var pamanīt, pat īpaši neieskatoties. Iespējams, ka vietās, kur celulīts redzams vislabāk, āda ir jutīgāka.

Ceturtā stadija nozīmē, ka situācija ir jau pavisam bēdīga. Āda ir izteikti grubuļaina, vietām tā var būt pat sāpīga. Var parādīties zilumi, kas ilgstoši neizzūd. Šūnu vielmaiņa ir stipri traucēta un pat nenotiek.
Par laimi, lielākajai daļai sieviešu celulīts ir pirmajā vai otrajā stadijā, ko var samērā veiksmīgi novērst vai mazināt, ja vien pie tā piestrādā. Vēlākās stadijās jau nepieciešama mediķa palīdzība.

Īsi par to, ko darīt
Ja arī tu esi to nelaimīgo vidū, kura kādā rītā pamanījusi, ka vienmēr skaistās kājiņas izķēmo sieviešu tik nīstās apelsīna miziņas reljefs, nemet plinti krūmos, neizliecies, ka tas bijis tikai redzes māns, bet ķeries pie darba. Ar pareiziem vingrojumiem, kontrastdušu, dažām veselīgām dzīvesveida korekcijām un pareizu ēšanas režīmu no celulīta var veiksmīgi atbrīvoties. Estētiskās medicīnas speciālisti uzsver, ka rīkojoties kompleksi, tas izdodas vidēji trīs mēnešu laikā. Vēl vari paspēt uz pludmales sezonu!

Saistītie raksti

28 komentāri
  1. man tas ir un bijis jau no beerniibas,iedzimtas veenu probleemas un celuliits liidz ar to!nav palidzeejis itin nekas,veseliigas dziivesveids,pirtis,kontraktdushas,kremi,viss izmeegjinats!vnk jaaprod bet skatoties spogulii tik un taa nepatiikami 🙁

  2. Sportistēm un balerīām ar garantiju celulīta nav!!!!! Muskulatūra ikdienas ir nodarbināta un nav iespēju noslāņoties celūtīgajiem nosprostojumiem.

  3. Fui – es jau sabijos. Tik pamatīgs raksts, par to, kas tas celuīts ir un par to, ko darit vien maza rindkopa…) – bet nē – turpinājums sekos. Gaidīšu.

  4. Man jau kaut kā šķiet, ka vismaz no pirmās un otrās pakāpes celulīta var atbrīvoties sportojot. Personisks novērojums – kad katru dienu pagājušo vasar sāku rītu ar stundu skrituļošanu, vasaras vidū man vairs neba ne vēst no celulīta. Pēc te piedāvātā apraskta man droši vien bija 2. stadija. Tagad jau atkal viss ir tā kā bija – peldēšana 3X nedēļā, izrādās nav tik efektīva. Gaidu, kad nokusīs sniegs, lai realizētu patiesi iedarbīgu gara līdzekli.

  5. Nekad mūžā neesmu redzējusi nevienu “apalīti'” pēc 20 gadu vecuma, kurai būtu gluda āda un nebūtu celulīta.

  6. Oi, kādās briesmīgās vietās viņš vēl mēdz iemājot…uz vēdera, uz muguras…šausmas….

  7. Tad sanā kā? -, ja ja ar viņu necīnās, viņš tikai progresē un progresē un palēnām var iedzīvoties 4. pakāpē? No bērnības atceros tos šausminošos skatus pludmalēs uz baisi resnajām un baisi celulīta nosētajām sievām. Tikai toreiz neviens nezinaja, ka tas ir celulīts.

  8. Estētiski ļooti neģlīta problēma. Un kas trakākais – arī vīriešiem tā izraisa nepatiku. Sievieši žurnāli gan mums stāsa, ka viņi nekā neredz un redz kaut kādu mistisku mūsu kopumu, bet, esmu gana daudz ar viņiem runājusi, lai nekļūdīgi zinātu, ka viņi redz, pamana un viņiem nepatīk. Tas sievietei rada vēl lielāku stresu.

  9. Man arī šķiet, ka mēs vairāk stresojam par celulītu, nevis sevis pašas dēļ, bet tādēļ, ka tiem večiem jau atkal nepatīk. Mani nemaņā kaitina, ka viņi ar saviem resnajiem vēderiem pat i neiedomāsies par kaut ko stresot, a mēs kā tādas dūdiņas atspērušas ņemamies, lai tik viņiem būtu estētiska bauda… Sviests.

  10. Otomār, Otomār? Kukū? Kur tu esi? Varbūt uzbliez kaut ko par to – ko vīrietis reāli domā par celulītu un kad tu uzzināji, kas tas tāds ir ? 😀

  11. A var būt tā, ka celūlīts sāp? Man tā brīžam liekas, ka no ilgstošas sēdēšanas man vuenam stilbam sāp celulīts. Nemaz nejokojos. Un stadija noteikti nav trakāka par 2., bet šad un tad par to aizdomājos un tagad lasot rakstu – arī.

  12. Nnormāli daudz kas visu laiku jādara, lai būtu smuka… Taisni kaut kāds truakums. Strādāt ar sevi, kā nemitīgi ugunsgrēku dzēst.

  13. Kā tad!!!! Džeku dēļ!!!! Katik ne tā. Es nezinu, ja tevi nestarauc, kā tu izskaties, tad droši vien sakopies tikai džeku dēļ. Mani satrauc – neatkarīgi no tā, vai būs tur kāds džeks – skatītājs, vai nebūs. Man ir labi, kad jūtos smuka un kopta. Tā, kā tas droši vien katrai atšķirīgi, kā dēļ par sevi rūpējas…

  14. Man savukart dupsis ir grumbulains tik ilgi cik sevi atceros, un ar vingrosanu un citam aktivitatem ir izdevies tikai nedaudz uzlabot situaciju. Laikam tur neko nevar darit :(. Tacu sausmu parsteidza tas, ka celulits var but ari uz augsdelmiem un muguras, arprac, ka to var dabut gatavu???

  15. Celulīts ir nolaidība pret savu ķermeni. Un lai tik kāda iebilst! Sēdēt 8 stundas klabinot datora taustiņus un par pastaigu un fizisku aktivitāti uzskatīt lielveikala apmaklējumu – vai tad tā nav nolaidība pret savu ķermeni? Rezultāts=Celulīts.

  16. mans draugs reiz teica: celulītu pamana, tāpat kā pamana nolupušu krāsu vai nelīdzenumus uz jebkuras virsmas. Tas vienkārši piesaistot aci. Tad nu man gribējās laist vaļā lielo kviecienu, ka mani nemīl, ka negrib saskatīt iekšējo skaistumu, utt. (lai gan runa nebija par mani personiski) Bet tāda nu tā realitāte ir. Un varbūt labi vien ir, jo ir dzinulis vingrot un kustēties. 🙂

  17. genetiski man ir iedzimts ka man ir celulits un ar to visu laiku cinos. Eju uz masazam, esmu izmeginajusi man liekas visus kremus, ellas, gelus, utt. bet vienmer vinsh atgriezas 🙁 BET pagajuso gad es gaju uz masazam un ikdiena lietoju Alva pret celulita kremu un veljoprojam man ir gludas kajas, kaut gan edu ikdiena visadus “suudus”, bet man garsho – esmu pati soka, jo parasti man vinsh ir atpakal uzreiz, ja es parstaju cinities. Tas krems laikam kaut ko tiesam spej paveikt!

  18. Kosmetologs man sacija, ka bridi, kad esi nolemusi cinities ar celulitu bez ierastas vingrosanas, atbilstosiem kremiem, varbut kaut kadam ipasam proceduram, sava dzive vel papildus ir jaievies tada obligata vieniba ka daudz UDENS, viiiismaz 1,8l, lidz 2,5l diena. Iemesls tam – celulitam ir vajadzigs, teiksim ta, transporta lidzeklis ar ka palidzibu tikt ara no organisma, respektivi udens so slaku, ko savu malacigo 🙂 darbibu rezultata esam izkustinajusi – vienkarsi skalo ara.

  19. Arī es esmu dzirdējusi par to, ka ūdens jādzer daudz, bet KĀ lai to izdara, ja neiet iekšā nemaz, man no plika ūdens paliek slikta dūša, ar laimu, citronu ar negaršo, visu laiku taisīt zaptsūdeņus, bet tad atkal tas cukurs un tā … Vai kāda ir spējusi pārvarēt riebumu pret ūdeni? Kā tas izdevās?

  20. Man liekas, vajadzētu piemeklēt gardu minerālūdeni, vēlams, negāzētu. It kā jau visiem ūdeņiem +/- vienāda garša, tomēr nianses ir. Varbūt kāds iepatiksies. 🙂 Var mēģināt iztēloties dzidru kalnu avotu, rīta rasu, ūdenskritumu, utt. Vismaz mani tas iedvesmo. 🙂
    p.s. Pati no dzērieniem lietoju gandrīz tikai ūdeni, jo tikai no tā vien varu atdzerties.

  21. Ko darīt, ja ir 4. celuliita stadija??? kaarties pie tuveejaas aabeles? es nopietni… man 23 gadi..ljoti slikta vielmainja…

  22. Es nodarbojos ar sportu katru dienu, ēdu veselīgi,bet celulīts ir tik un tā.. nezinu,kas kaišs .. Varbūt ūdens trūkums ķermenī.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.