8 ieteikumi, lai ATRASTU pazudušu LIBIDO

Dzimumtieksme jeb tā dēvētais LIBIDO ir kas tāds, kas katram cilvēkam var būt ļoti atšķirīgs. Dzīves laikā libido līmenis var diezgan krasi mainīties – tas atkarīgs kā no dažādiem emocionāliem, tā arī fiziskiem un psiholoģiskiem faktoriem. Visus faktorus nemaz nav iespējams uzskaitīt, taču populārākie noteikti ir nogurums, nespēks, stress, slimības, attiecību problēmas, kā arī grūtniecība un periods pēc dzemdībām. Reizēm īsto iemeslu libido zudumam ir visai grūti atrast, taču tas ir svarīgi, jo tas ir pirmais un pats būtiskākais solis uz zudušā libido atgūšanu. Šoreiz espati.lv ir apkopojusi un tev piedāvā vienkāršus veidus, kā mēģināt atgūt savu zudušo mīlēšanās prieku. Lai izdodas!

Kur var pazust LIBIDO? 
Tāpat kā visi pārējie cilvēka dzīves aspekti dažādiem cilvēkiem nav vienādi, tā arī vajadzība pēc dzimumattiecībām, jeb libido līmenis var nebūt vienāds. Nav iespējams noteikt kāds ir „normāls” dzimumtieksmes līmenis un kāds tas ir paaugstināts, vai pazemināts. Galvenais kritērijs libido līmeņa vērtēšanā ir sava un partnera labsajūta un apmierinātība. Ja abiem pietiek ar dažām reizēm seksa mēnesī vai vēl ilgākā laika periodā, tad viss ir kārtībā un būtībā nav arī iemesla uztraukties par libido trūkumu. Problēmas sākas situācijā ja viens no partneriem izjūt lielāku vēlmi pēc dzimumattiecībām, nekā otrs. Vai, ja visu laiku viss ir bijis labi, taču tad viens no partneriem sāk izjust libido līmeņa kritumu, kas sāk traucēt otram partnerim.


Iemesli libido līmeņa kritumam var būt ļoti dažādi – sākot no ikdienišķām lietām, kā strīdiem un stresiem, un beidzot ar veselības problēmām un tamlīdzīgi. Galvenais ir atrast īsto iemeslu un censties to novērst, taču parasti jau cilvēks pats sevi pazīst vislabāk, līdz ar to arī jūt, kādēļ libido līmenis pazemināsies. Šoreiz espati.lv ir sagatavojusi vienkāršus ieteikumus libido līmeņa paaugstināšanā, ko vari praktizēt pati mājās!

Kā atrast pazudušu LIBIDO?
Runā ar partneri!
Reizēm tieši problēmas neizrunāšana un kādu dusmu, aizvainojuma vai neizpratnes turēšana sevī ir galvenais iemesls, kādēļ libido līmenis krētas un to ir ļoti grūti atkal atgūt. Tieši tādēļ ieteikums ir vienkāršs – runā ar savu partneri un stāsi viņam par to, ko jūti un vēlies just! Iespējams, ka tev nepieciešama cita attieksme no viņa puses visā tajā, kas saistīts ar jūsu dzimumdzīvi. Pāru attiecībās jau lielākā daļa problēmu sākas no nerunāšanas – nepieļauj to!

Mazini stresu!
Mūsdienu straujajā laikmetā nav iespējams izvairīties no stresa – tas mūs pavada gan darbā, gan mācībās, gan arī nereti attiecībās. Taču mūsu spēkos ir mazināt šā stresa negatīvo ietekmi uz sevi, savu veselību, pašsajūtu un jā – arī uz libido līmeni! Tieši stress nereti ir galvenais libido ienaidnieks. Stresa mazināšanas taktika katram var būt sava – vienam tā ir jogas nodarbība, citam karsta vanna, vēl citas skrējiens pa mežu. Savs veids tev jāatrod pašai! Taču atceries – jo vairāk ļausies stresam par to, ka tavs libido ir kaut kur nomaldījies, jo mazāka iespēja, ka tu to atgūsi. Tā vietā, lai ļautos negatīvajām domām, palutini sevi ar kādu skaistumkopšanas procedūru, jaunu tērpu, apavu pāri vai jebko citu, kas tev ļaus justies skaistai un iekārojamai! Iemācies sadalīt savu dienu divās daļās – vienā daļā tu esi aktīvā un darbīgā sieviete, kas var ļauties nelielam stresam, bet pārnākot mājās, un vēl jo būtiskāk – pavadot laiku ar savu partneri, aizmirsti visu citu un visus citus! Tas nav viegli, taču arī ne neiespējami.

Neaizmirsti fizisko slodzi!
Regulāri nodarbojoties ar fiziskajām aktivitātēm, tu paaugstini vispārējo organisma enerģijas līmeni, tajā skaitā piesaistot arī seksuālo enerģiju! Turklāt, jo vairāk fiziski kustamies, jo pārliecinātākas esam par sava ķermeņa skaistumu un līdz ar to arī kļūstam pievilcīgas gan savās, gan partnera acīs. Tātad secinājums vienkāršs – jo vairāk kustamies, jo lielāka iespējamība, ka libido atgriezīsies! Protams, šis ieteikums attiecas uz fizisko aktivitāti normas robežās, jo pārgurusi un „izdzinusi” sevi sporta zālē, tu savu zudušo libido noteikti neatradīsi!

Izgulies un atpūties! Tikai atpūties un pietiekami izgulējies cilvēks spēj ļauties seksuālajam kārdinājumam un šīs attiecības būs kvalitatīvas. Ja būsi pārgurusi un tev acis burtiski lips ciet, tad par nekādu libido līmeņa paaugstināšanos nevar būt ne runas. Atpūta un kvalitatīvas miegs ir pirmajā vietā ne tikai, lai vairotu tavu skaistumu, bet arī pašsajūtu un seksuālās dzīves kvalitāti! Lai cik tas liktos pašsaprotami, tieši vai jābrīnās, cik ļoti mūs pašas to ikdienā aizmirstam!

Aromterapijas spēks.
Nenovērtē to par zemu! Mūs iesakām izmēģināt šādus variantus – ilangilang, muskatsalvija, sandalkoks, ģerānija un tradicionāli par seksuāli uzbudinošāko augu dēvētais Vitex agnus-castus. Izvēlies to, kas tev šķiet visvairāk pa prātam un rīkojies – pievieno šīs eļļas vannai (2 pilieni ilangilang un 3 pilieni ģerānijas eļļas), nedaudz izmanto tās, lai aromatizētu gultasveļu (4 pilieni ilangilang un muskatsalvija vai 4 pilieni Vitex agnus-castus), vari jaukt tās ar bāzes eļļām (2 pilieni ilangilang un muskatsalvija, 3 pilieni ģerānijas eļļa un to visu sajauc ar 2,5 tējkarotēm saldās mandeļu eļļas), un ļauties jutekliskai masāžai!

Augu valsts līdzekļi.
ļoti noderīgas var izrādīties augu valsts tējas un tinktūras. Kumelīšu un vībotnes tējas tase katru dienu ļaus neļauties stresam un atslābināties, regulāri lietota aveņu tēja vai aveņu lapu tinktūra, sajaukta ar ūdeni ļaus uzmundrināt libido. Noderīgs ir arī Vitex agnus-castus, taču ar to ieteicams uzmanīties, ja tiek lietoti kādi hormonu medikamenti ārstniecības nolūkos. Libido spēj uzmundrināt arī žeņšeņs, kanēlis, lakrica, ingvers u.c. asinsriti uzlabojoši ārstniecības augi

Uzturs.
Arī nesabalansēts, nepilnvērtīgs un ar pusfabrikātiem pārpilns uzturs viennozīmīgi ietekmē libido līmeni un diemžēl ne uz to labāko pusi. Tieši tas pats attiecas arī uz pārlieku mazu uztura daudzumu (diētas, badošanās) vai gluži otrādi – pārēšanos. Izpētot savu ēdienkarti, jāņem vērā, vai tajā ir pietiekoši daudz vitamīnu un minerālvielu avotu, sevišķi pievēršot uzmanību A, B un E vitamīniem, kā arī magnijam, mangānam, cinkam, pamattaukskābēm un proteīnu daudzumam. Tie ir galvenie elementi, kas atbild par veselīgu libido. Ir vērts iekļaut savā ēdienkartē vairāk svaigu produktu – augļu un dārzeņu, kā arī pilnīgi noteikti izvairīties no pārlieku lielas alkohola lietošanas, jo tas spēj lieliski nogalināt jebkādu libido!

Citas terapijas.
Ja ar dažādām metodēm, ko iespējams praktizēt mājas apstākļos ikdienā nav līdzēts, un libido ir pazudis šķiet uz neatgriešanos, noteikti ir jāmeklē speciālista palīdzība! Turklāt, tas noteikti ir jādara, ja pašai nav skaidri iemesli, kas varētu būt vainīgi libido zušanā. Palīdzēt spēs gan ģimenes ārsts, gan seksologs, psihologs un pāru attiecību speciālisti! Protams, reizēm šķiet, ka libido līmenis ir ļoti intīma problēma, taču, iespējams, ka tieši tādēļ to atgūt vislabāk spēs palīdzēt speciālists, kurš uz tavu dzīvi paskatīsies it kā „no malas”.               

Saistītie raksti

7 komentāri
  1. Viss ir pilnīgi pareizi – ja esmu sastresojusies, visu dienu kā kūka nosēdējusi ofisā un vēl ēdusi visādas bulkas, tad mani neviens uz seksu nepiespiedīs pat ar rungu!

  2. Vienmēr ir taču rotaļlietas 😉 BET jā, tas laikam tāds Mērfija likums – ja nav ar ko tad dikti gribas, bet tad, kad ir ar ko, tad ir šādas problēmas kā rakstā.

  3. man parasti visvairāk gribas tieši svētdienu rītos – tā kā tas par to izgulēšanos ir tiesa!

  4. raksts pateica to,ko es nevarēju noformulēt vārdos.
    tagad es zinu,kā sauc šo problēmu
    tāpēc tagad varu sākt mēģināt to risināt
    tagad – ja tā padomā – mans libido uzreiz atgriežas pēc ceļojumiem, tādas ilgākas atpūtas
    un tad,kad atgriežas darbs, slodze, stresi, nogurums…..mja….pat rokas neceļas mājās kko darīt, un pa 2 brīvdienām pat īsti nevar paspēt atpūsties
    paldies, interesants raksts

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.