5 ieteikumi kā KONTROLĒT savu SVARU

Ir dažas lietas, kam pievēršot uzmanību, tev būs daudz vieglāk uzturēt sevi labā fiziskā formā. Šie pieci ieteikumi kalpos kā ceļvedis dabiskā slaiduma saglabāšanai un palīdzēs arī tad, ja ir jātiek galā ar lieko svaru.

Izgulies
Ļoti svarīgs ir labs un kvalitatīvs miegs, tapēc pievērs uzmanību tam, lai vari pietiekami izgulēties un justies labi. Jo nogurušāka būsi ikdienā, jo neizvelīgāka būsi ēdiena ziņā. Nogurums rada stresu un ēdiens bieži vien kalpo kā stresa mazinātājs, tāpēc sanāk ēst neveselīgāk, iztikt ar biežām un neveselīgām uzkodām. Par to kā labāk aizmigt, kā arī saprast, cik daudz miega stundu nepieciešams tieši tev, lasi rakstā 13 paņēmieni kā aizmigt, ja pa galvu maisās simts un viena doma.

Apkaro stresu
Zinātnieki ir izpētījuši, ka stresa iespaidā cilvēks izvēlas treknus ēdienus vai saldumus, kas šķietami nomierina, sniedz enerģiju. Ēdiens ir viena no lietām, kas palīdz cīnīties ar stresu. Cilvēkiem garšas izjūtas ir atšķirīgas, tāpēc katrs izvēlas sev piemērotāko ēdienu vai uzkodu neatkarīgi no ēdienreizēm, savukārt tas izjauc apetītes regulēšanas mehānismu. Tāpēc ir svarīgi cīnīties ar stresu, piemēram, uzsākot nodarboties ar jogu vai peldēšanu, ik pa laikam izbaudot kādu masāžu vai ko citu, kas tieši tev ļauj aizmirst par uztraukumiem un ikdienas rūpēm. Ja tomēr stress ir pārāk uzkundzējies tavai gremošanas sistēmai, iekļauj savā edienkartē jogurtu vai kefīru, kura sastāvā ir dabīgās baktērijas.

Esi aktīva
Fiziskā slodze palīdz paterēt kalorijas un uzlabo audu jūtību pret insulīnu, kas veicina vielmaiņas procesu labāku darbību. Centies ikdienā būt pēc iespējas aktīvāka – vairāk staigā, peldi, dodies garākās pastaigās svaigā gaisā, dejo vai dari jebko citu kas tev patīk, lai izkustētos.

Ēd laicīgi
Regulāras ēdienreizes nodrošina to, ka nekad nejutīsies pārlieku izsalkusi, kā arī palīdz regulēt svaru, tomēr būtiski atcerēties par ēdienkarti, nevis paļauties tikai uz to, ka ēd regulāri. Nedrīkst aizmirst arī par to, ka dienā vajadzētu izdzert 1,5 līdz 2 litrus šķidruma un vienīgie bezkaloriju dzērieni ir ūdens, tēja un kafija (bez cukura). Ievēro četras ēdienreizes – pirmās brokastis, otrās brokastis, pusdienas un vakariņas. Starp edienreizēm vari apēst kādu augli. Galvenais atceries sabalansēt uzturu un lietot veselīgu pārtiku – vairāk dārzeņu un liesāku produktu.

Kontrolē cukura līmeni
Lai asinīs uzturētu normālu glikozes līmeni, brokastīs ēd rupja maluma maizi, pārslas un olu, pusdienās – rīsus, kartupeļus, griķus vai makaronus, un nelielu gabaliņu zivs vai liesas gaļas, papildini visu ar dārzeņu salātiem un apēd kādu augli. Starp edienreizēm vajadzētu ievērot 2 – 3 stundu intervālu, jo ilgstoša neēšana izraisa izteiktu bada sajūtu, kas liek apēst krietni lielāku porciju nekā vajadzētu. Atceries ēst olbaltumvielām un šķiedrvielām bagātu ēdienu.

 
7 komentāri
  1. Man gan patika, atkārtošana – zināšanu māte, jeb neaizmirst nepārēsties nekad nav par vēlu ;)!

  2. Šis ir labs atgādinājums visām tām, kas pēc “pavasara tievēšanas buma”, atkal jau aizmirsušās un snakstās gar saldējuma plauktiem un gramstās gar bulciņu rindām…

  3. Cik man zināms, kafiju un arī zaļo tēju nedrīkst ieskaitīt obligāti izdzeramā šķidruma kopskaitā, katra kafijas vai zaļās tējas krūze ir JĀKOMPENSĒ ar divām krūzēm ūdens, jo šie škidrumi ir urīndzenoši, tā teikt – sausinoši, tamdēļ patiesībā 1,5 -2 litri šķidruma ir vai nu vienkārši ūdens vai arī zāļu tēja bez saldinātājiem.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.