Aptauja: Ekoloģiskie produkti pamazām iekaro pircēju uzticību

Ekoloģiskie produkti pamazām iekaro pircēju uzticību, tomēr ekonomiskās krīzes ietekmē cilvēki sākuši vairāk plānot savus tēriņus, nedaudz bremzējot šo tendenci, atzīst sabiedrisko attiecību aģentūras "A.W.Olsen & Partners" aptaujāto veikalu pārstāvji.

Kā atzīst SIA "Rimi Latvia" un "Maxima Latvija" pārstāvji, no kopējās veikalu plauktos pieejamās produkcijas salīdzinoši maza daļa tiek atvēlēta bioloģiskās lauksaimniecības precēm. Galvenokārt tas ir skaidrojams ar nelielo patērētāju pieprasījumu pēc šādas produkcijas un kopējiem iepirkšanās paradumiem, kā arī tagadējo pirktspēju.

"Pircēji ekoproduktus lielākoties iegādājas dažādos zaļajos tirdziņos un pa tiešo no ražotāja," skaidro "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš, piebilstot, ka pirms kāda laika tendence iegādāties ekoproduktus lielveikalos sākusi pieaugt, bet šobrīd tā apstājusies nestabilās finanšu situācijas dēļ.

Savukārt "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere uzsver, ka "Rimi" veikalos tiek tirgoti tikai Latvijā ražoti ekoprodukti – galvenokārt svaigā pārtika – piens, gaļa, olas, medus. Lai arī pircēju interese par tiem nav tā lielākā, tomēr veikalu tīkls veic dažādas šo produktu popularizēšanas kampaņas.

"Jāsaprot, ka bioloģiskā produkcija ir "personīga" – ne masu produkts. Tieši tādēļ lielveikalu tīkli diezin vai kļūs par pircēju iecienītām ekoproduktu iegādes vietām. Citādi ir ar nelielajām, bet specializētajām ekoloģisko produktu tirgotavām un zaļajiem tirdziņiem, kur pircēju interese ir ar aizvien pieaugošu tendenci," skaidro Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācijas koordinatore Dace Kalniņa.

"Pieprasījums pēc ekoproduktiem noteikti ir ar augošu tendenci, tiesa, ekonomiskās situācijas dēļ pircēji daudz rūpīgāk plāno pirkumu daudzumu, līdz ar to veikalā atstātā summa nereti ir mazāka," teikusi veikala "Zaļais tirdziņš" pārstāve Irēna Danga.
"Arī pie mums pieprasījums pēc ekoloģiski tīriem produktiem palielinās," informējusi veikala "Ekopreces" pārstāve Inga Keirāne. "Runājot par cenām – tās sāk izlīdzināties, īpaši, piemēram, dārzeņu un augļu cenas specializētajos veikalos un lielveikalos jau ir ļoti samērojamas," novērojusi Keirāne.

Pircēji nereti norāda, ka ekoloģiskie produkti produkti ir dārgāki, līdz ar to nereti nepieejamāki cilvēkiem ar ne tik augstiem ienākumiem. Sadārdzinājums skaidrojams ar to, ka produktu ražošana tiek rūpīgi kontrolēta, akreditēta, sertificēta. Savu lomu cenas veidošanā noteikti spēlē arī ražotāju dislokācija – tālu no piesārņojuma un Rīgas, skaidro Kalniņa.

Pēc viņas teiktā, zinātnieku pētījumi pasaulē pierāda, ka ekoloģiski audzētā pārtika ir sātīgāka, vitamīniem un minerālvielām bagātāka, līdz ar to ēdienreizē patērēto ekoproduktu daudzums kvantitatīvi noteikti būs mazāks.

Igaunijā patlaban darbojas ap 50 specializēto ekoproduktu veikalu, no tiem ap 30 – Tallinā. Lietuvā tirdzniecība ar ekopoduktiem lielākoties notiek zaļajos tirdziņos.

3 komentāri
  1. Eko, tas ir forši, tiaki, manuprāt, vajag iemācīties to visu izmantot. Mēs savā steigā mūždien iekraujam ratos kaut kādus mēslus, atvainojos. Es arī šodien biju veikalā un ratos iemetu makaronu sacepumu…kāpēc, es pat nezinu. turpat blakus gan ielidoja arī ziedkāposts un brokolis ar domu, ka veselīgu uzturu arī vajag. bet tur gan tainsnība, ka eko ir tāda lieta, ko gribas pie tās tantiņas vai mazā bodītē iegādāties nevis Maksimā vai Rimi. Tur es neticu, ka tas vispār ir eko 😀

  2. Tādu īstu eko dzīvesveidu tomēr atļauties var tikai visai turīgi cilvēki. Ja eko burkānu cena ir 1,15Ls/kg, kartupeļu – 1Ls kg, Olas – 2,60Ls !!!! Es mēģinu atrast kompromisu starp 100% eko un 100% ķīmiju – braucu uz tirgu un pērku dārzeņus no zemniekiem.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.