9 veidi kā atjaunot enerģijas krājumus aukstajos gada mēnešos

https://www.istockphoto.com/

Vai arī Jums šķiet, ka rudenī un ziemā jūtaties mazāk enerģiski? Vai Jūs nepamet sajūta, ka visas dienas paiet no rīta pieceļoties, aizejot uz darbu un atkal liekoties gultā gulēt? Veselības speciālistu pētījumi liecina par to, ka lielākā daļa no mums ziemā jūtas vairāk noguruši, turklāt gandrīz 33% no mums trūkst motivācijas un tā vien gribas kā lācim doties ziemas miegā, lai pamostos pavasarī ar pirmajiem ziedpulkstenīšiem. Espati.lv sniegs Jums 9 lieliskus, enerģiju atjaunojošos padomus, lai aukstie ziemas mēneši paietu izbaudot dzīvi!

1. Esi ledus karaliene

Centieties no aukstā laika gūt maksimālu labumu, nevis izvairīties no tā. Ziemā mēs mēdzam dzīvot pārāk apsildītās telpās, kas dienas laikā var izraisīt miegainību. Silti saģērbieties un izbaudiet pastaigas svaigā, vēsā gaisā. Aukstajam vējam vajadzētu likt jums justies uzmundrinātam un gatavam darboties visu atlikušo dienu. Atcerieties, nav slikti laikapstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs, tāpēc atrunas tam, ka ārā ir pārāk auksts, lai dotos pastaigāties, ir absolūti liekas.

2. Izmanto spēku ko sniedz daba

Lai apkarotu nogurumu, noderīgi var būt tādi augi kā Sibīrijas žeņšeņs un Korejas žeņšeņs. Lietojiet to pie tējas vai sīrupa veidā.

Stress var izraisīt negatīvas enerģijas pieplūdi, tāpēc, ja jūtaties saspringts vai noraizējies, lietojiet augu izcelsmes produktus, kas satur nomierinošus augus, piemēram, lavandu, baldriānu un lakricu. Šie augi palīdz ķermenim efektīvāk reaģēt uz stresu.

Izvairieties no alkohola lietošanas stresa laikā, labāk uzvāriet tasi tējas.

3. Ūdens

Pat neliela dehidratācija var iztukšot enerģijas rezerves. Dehidratācija jeb nepietiekams uzņemtā ūdens daudzums samazina cilvēka darbaspējas, negatīvi ietekmē modrību un pasliktina koncentrēšanās spējas. Pieaugušam cilvēkam dienā jāuzņem vidēji 1,5 – 2 l ūdens. Ņemot vērā to, ka kafija, tēja un alkohols veicina ūdens izvadi no organisma, tāpēc, jo vairāk šo dzērienu tiek lietots, jo vairāk arī dienā jāizdzer tīrs ūdens.

Ielejiet sev glāzi ūdens, pievienojiet nedaudz karsta ūdens un citrona šķēli, rozmarīna zariņu vai dažas piparmētru lapas un aizdzeniet prom nogurumu. Pietiekams ūdens patēriņš ir ārkārtīgi svarīgs cilvēka ķermeņa enerģijas apritē.

4. Kvalitatīvs un pietiekams miega daudzums

Daudzi no mums mēģina mazināt pastāvīgo noguruma sajūtu, kad vien var – ilga gulšņāšana – ļoti vilinoši aukstā ziemas rītā – vai diendusas laikā. Tomēr pārāk ilga uzturēšanās gultā un diendusas var pastiprināt nogurumu un apgrūtināt gulēšanu naktī.

Lai pārtrauktu šo ciklu, cik vien iespējams, dodieties gulēt un piecelieties aptuveni vienā un tajā pašā laikā katru dienu.

5. D vitamīna rezerves

D vitamīns ir dabisks rezultāts saules staru ietekmei uz mūsu ādu. Tomēr Latvijā, pēdējo gadu laikā, ziemā saule nav pietiekami spēcīga, lai izraisītu šo reakciju un daudzu cilvēku D vitamīna rezerves samazinās līdz visu laiku zemākajam līmenim. D vitamīna deficīts var izraisīt nogurumu un nespēku, tāpēc ir ļoti būtiski, lai ikdienā šis vitamīns tiktu uzņemts pietiekamā daudzumā. Ikdienā, jo īpaši gada vēsajos mēnešos, ieteicams lietot vitamīnu D3, jo īpaši no oktobra līdz aprīlim, kad saules gaisma nav pietiekami intensīva mūsu klimatiskajā joslā, lai stimulētu nepieciešamo D vitamīna sintēzi organismā (D vitamīns sintezējas organismā tikai sākot no UV3).

6. Uzturs

Pārliecinieties, ka diētā ir pārtikas produkti, kas satur enerģiju veicinošo magniju un cinku, piemēram, spināti, auna zirņi, mandeles, lazdu rieksti, valrieksti, vīģes, žāvētas aprikozes un ķirbju sēklas. Lai paaugstinātu enerģijas līmeni, jums vajadzētu palielināt arī kāliju saturošu pārtikas produktu daudzumu. Banāni ir lielisks šīs uzturvielas avots, bet kāliju satur arī citi avoti – avokado, spināti, saldie kartupeļi, edamame pupiņas un žāvētas aprikozes.

7. Pieskārieni

Šis padoms varētu tikties sensacionāls kādam, kurš jums rūpējas par regulāriem pieskārieniem jūsu ādai. Ir pierādīts, ka fiziskajai tuvībai var būt pozitīva ietekme uz veselību. Pietiek vien ar maigiem pieskārieniem, draudzīga rokasspiediena vai kārtīga apskāviena, lai enerģija tūlīt sasniegtu augstu līmeni.

Lai izmantotu pieskāriena spēku un uzlabotu savu labklājību, kā arī paaugstinātu enerģijas līmeni, veltie kādam no jūsu sociālajā burbulī esošajiem cilvēkiem roku masāžu. Viegli sasildiet parastu roku krēmu vai kādu aromātisku masāžās eļļu starp rokām. Turiet mīļotā cilvēka roku un ar īkšķi un rādītājpirkstu izmantojiet nelielas apļveida kustības, lai maigi izmasētu viņu rokas, pirkstus un apakšdelmu.

8. Uztura papildinātāji

Ja jūs uztraucaties, ka ikdienas uzturā trūkst barības vielu, uzlādējiet enerģijas līmeni ar veselīgiem un organismam nepieciešamiem papildinājumiem, kas ir īpaši izstrādāti, lai apkarotu nogurumu, piemēram, ubikvinols.

Ubikvinols ir dabiska viela, kas atrodama visās ķermeņa daļās un ir būtiska barības viela enerģijas ražošanā. Ubikvinols ir atrodams tādos pārtikas produktos kā treknas zivis, olīveļļa, spināti, avokado un subprodukti. Šo nepieciešamo vielu iespējams arī papildus uzņemt ar uztura bagātinātājiem. Aktīvās formas Q10 ubikvinols uzlabo asinsvadu un muskuļu darbību, kā arī palīdz pretoties nogurumam un palielina darbaspējas.

9. Esi dzelzs sieviete

Ja jūs ikmēnesi piemeklē smagas menstruācijas, enerģijas trūkumu var izraisīt arī dzelzs deficīts. Lai paaugstinātu dzelzs līmeni organismā, no pārtikas produktiem būtu ieteicams izvēlēties dārzeņus ar tumšām lapām –  bietes, kāļus, brokoļus, sarkanos kāpostus, ka arī spinātus, sparģeļus un visu veidu pupiņas un zirņus. Ar dzelzi bagāti augļi ir granātāboli, plūmes un aprikozes. Arī rieksti (mandeles, valrieksti, ciedru rieksti) diezgan lielā daudzumā satur dzelzi, žāvētie augļi- aprikozes, rozīnes, plūmes, dateles. Pilngraudu produkti- maize, putras. Dzīvnieku valsts produkti- liesa liellopa, jēra, cūkas un teļa gaļa, aknas, vistas gaļa, zivis. Ja jums liekas, ka ar pārtiku nespējat uzņemt pietiekamu daudzumu dzelzs, līdzēs dabīga dzelzs tonika lietošana, jo īpaši mēneša “grūtajās dienās”.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.