10 soļi, lai VEIKSMĪGI paveiktu IEPLĀNOTO

Lai tu kļūtu organizētāka, nereti palīdz darāmo darbu grafika sastādīšana. Taču, vai esi aizdomājusies, ka bez fokusēšanās pat visperfektākais plānojums var ciest sakāvi? Ja uzdevuma izpildes procesā būsi izteikti koncentrējusies, tad pat pusstundas laikā spēsi paveikt daudz vairāk, nekā visas dienas garumā! Lai fokusēšanās būtu pēc iespējas pilnvērtīgāka – lūk, 10 ieteikumi, kurus vēlams likt aiz auss.

Samazini troksni un kņadu sev apkārt. Viss, kas novērš tavu uzmanību, ir jāizsvītro (vai vismaz jāsamazina) no ikdienas darba gaitām. Tas ir tā vērts, jo vietā iegūsi 100% fokusēšanās spēju konkrētā mirkļa veicamajam darbam. Tāpēc nekaunies un brīdini savu ģimeni, draugus un paziņas, ka darba laikā vēlams tevi netraucēt. Toties e-pastus iepraktizējies pārbaudīt tikai dažas reizes dienā pēc noteikta grafika.

Iekārto darba vidi atbilstoši vajadzībām. Jā, arī telpa un objektu izvietojums spēj ietekmēt to, cik intensīvi un nepārraujami spēsi koncentrēties. Telpu iekārto tā, lai tavs skatiens būtu vērsts uz potenciālajiem uzmanības novērsējiem – durvīm, logiem, telefoniem utt. Tādējādi varēsi ātri novērtēt radušās skaņas un turpināt strādāt, nevis katru reizi doties noskaidrot apstākļus.

Precizē savus mērķus. Pirms uzsāc darba procesu, izanalizē un skaidri apzinies – kāds ir gala mērķis. Ja nebūsi pārliecināta par to, ko vēlies sasniegt, prātā veidosies haoss, secinoši – arī koncentrēties būs neiespējami.

Fokusē savu uzmanību uz secību. Darba uzdevumi bez noteikta sākuma un beigu posma, kā arī bez noteiktas secības izšķiež koncentrēšanās enerģiju. Ir jāsaprot ne tikai tas, kādu mērķi vēlies sasniegt, bet arī tas – kādā veidā to izdarīsi – soli pa solim.

Tiec skaidrībā par prasībām. Pirms darba izpildes sākuma noteikti uzzini precīzus norādījumus, ko no tevis sagaida vadība. Izvērtē, kādi varētu būt sarežģījumi un kādām vadlīnijām jāseko. Ja šīs nianses tev būs izprotamas jau no paša pirmā soļa, arī fokusēšanās noritēs daudz produktīvāk.

Nospraud gala termiņu. Noteikts darba izpildes ilgums ļoti veiksmīgi spēj mobilizēt un paātrināt mērķa sasniegšanu. Tiesa – uztraukšanās par to, ka rit termiņa pēdējās stundas, var novest arī pie tā, ka prāts ir pārņemts nevis ar koncentrēšanos uz uzdevumu, bet gan pārdzīvojumiem. Tāpēc ieteicams ierobežot savas laika iespējas tikai šādos gadījumos: ja izpildes termiņš patiešām ir steidzams un nemainīgs; ja arvien jaunas un jaunas idejas spēj tevi novirzīt no kopējās ainas; kā arī – ja vēlies izvairīties no kavēšanās.

Izmanto haosu savā labā. Ne vienmēr viss notiek kā pa diedziņu. Ir dienas, kad radošais ideju gars tevī ir sarucis līdz minimumam – un tādos brīžos arī koncentrēšanās spējas ir pavisam nestabilas. Nekas – nebaidies ļauties prāta vētrām, turklāt pieraksti domās radušos haosu uz papīra lapas – tas ļaus tev fokusēties uz notiekošo pat tad, kad pārņēmis izmisums.

Esi savrupus no visa un visiem. Ja vēlies uzdevumu pabeigt laicīgi – kļūsti par vientuļo vilceni un turies tālāk no pārējiem. Ja vien pienākumi nav saistīti ar aktīvu komunikāciju, saziņa ar kolēģiem tikai novirzīs tavu uzmanību. Informē apkārtējos, ka atvērta komunikācijai būsi tikai pēc darba izpildes beigām.

Veselīgs dzīvesveids – veselīga smadzeņu darbība. Tas, ko tu ēd un dzer, ietekmē arī to, kā strādā tavs prāts un uztvere. Jo veselīgāks organisms, jo spēcīgāks koncentrēšanās potenciāls un asāks prāts. Hroniska neizgulēšanās, regulāra koefīna pārdozēšana un treknas pārtikas uzņemšana spēj dramatiski samazināt prāta spējas.

Esi pacietīga! Ja pacietība nav viena no tavām raksturīgākajām īpašībām, tu, ļoti iespējams, liedz sev pieeju daudzām brīnišķīgām ideju plūsmām. Nereti pacietība ir kā klusums pirms vētras, ko nevajadzētu novērtēt par zemu.

4 komentāri
  1. Tā nepārraujamā aizdomāšanās un fokusēšanās mani iedzen kapā 😀 Secinoši jāizvairās no kofeīna pārdozēšanas. Nezinu, vai smieties, vai raudāt par šiem rakstiem.

  2. Vienmēr jau noder kāds labs padomiņš, nevajag jau visu ņemt vērā,bet paldies par atgādinājumu!

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.