Garšīgi un negrēkojot… Trešā sērija – cepšana

Izmēģinot neskaitāmus veselīgas dzīvošanas ieteikumus, kas mudina visu ēst pēc iespējas mazāk pārstrādātu vai vismaz tvaicētu, pienāk brīdis, kad no šīs pareizības gribas norauties – ar kraukšķīgiem ceptiem kartupelīšiem, brūnu garoziņu klātiem gaļas gabaliņiem… Vai tiešām no tā varonīgi jāatsakās, pieņemot, ka cepts vienmēr nozīmē pārbaudījumu kuņģim un veselībai? Protams, ne! Ja cepam pareizi un ievērojam trīs pamatnoteikumus.
Lai varētu cept bez taukvielām un karsēšanas process būtu pēc iespējas straujāks, vēlams, lai panna būtu no čuguna vai daudzslāņu klājuma (ideāli piemērotas veselīgas cepšanas principu ievērošanai ir Zepter ražotās pannas) – tātad pamatīga un smaga, tāda, kas jātur abām rokām. Rēķinies, ka šāda panna arī maksās smagi. Plāniņās un ar teflona klājumu oderētās ir vieglas un gluži vai divos pirkstos noturamas, taču ēdienu bez taukvielām uz tām grūti, pat neiespējami, pagatavot. Turklāt teflona pārklājums ir kaprīzs un vārīgs pret skrāpējumiem – cik tur tā darba, lai, apgrozot cepamgabaliņus, tiktu pie kādas skrambas. Un tad jau pannas mūžs tikpat kā skaitīts. Savukārt kārtīgu čugunnieci varēsi novēlēt nākamajām paaudzēm; mūža garantija tiek solīta arī slavenu zīmolu ražojumiem.
Protams, veselīgāk, ja vari gatavot, iztiekot bez taukvielām, taču, ja nu tomēr bez tām nekādi, priekšroku dod olīveļļai. Tā satur daudz nepiesātināto taukskābju, bet īpaši daudz tajā ir omega-3 un omega-6, kas labvēlīgi ietekmē sirds un asinsvadu sistēmu. Turklāt atšķirībā no citām eļļām augstā temperatūrā tā samērā maz oksidējas (nepārvēršas piesātinātajās taukskābēs), tātad nezaudē savas veselīgās īpašības.
3. Aizstāj sāli ar garšaugiem
Nogaršo!
Vesela ēdusi!

Saistītie raksti

1 komentārs

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.