Veselīgs pārtikas izkārtojums ledusskapī

Augļus, dārzeņus, saldinātus dzērienus, majonēzi, zivis, piena produktus un daudz citu lietu, kas bieži vien atrodas ledusskapī, iespējams izkārtot tā, lai tā atrašanās vieta sekmētu mūsu veselībai. Daži padomi, kuri var noderēt, pārkārtojot ledusskapja plauktus.

Veselīga pārtika priekšpusē!
Visbiežāk pašu veselīgāko cilvēki ievieto ledusskapim apakšējā plaukta esošajā kastē. Tur tiek salikti dārzeņi, augļi. Tā vietā šos produktus vajadzētu izvietot acu augstumā, lai arī apakšējā kaste var šķist daudz ērtāka un piemērotāka. Ja ledusskapis nav pārāk augsts, liec tos vienkārši augstākajā, pārredzamākajā plauktā. To sauc par tuvības principa spēku, jo tas automātiski liek rokai sniegties pēc tā, kas vislabāk redzams. Ja ledusskapis ir pilns ar pārtiku, par tālāk esošajiem produktiem, kas slēpjas aiz daudz kā cita, agrāk vai vēlāk tiek aizmirsts.

Paslēp našķus!
Ja ir nopirkti saldinātie dzērieni, treknas uzkodas un dažādi saldumi – tiem labāk vietu atrast kur citur, pēc iespējas tālāk no redzesloka, ja nevēlies visu laiku kaut nedaudz no tiem pacienāties. Ledusskapi ikdienā nākas izmantot gana bieži, un tur šie priekšpusē stāvošie kārumi uzreiz ir pamanāmi. Tā lēnām un nemanot pa kumosiņam vien našķis tiks notiesāts. Ja mājās ir saldumi, turot tos vietā, kur par tiem ir iespējams pat piemirst, pēc laika tas var kļūt par lielisku cienastu ciemiņiem pie kafijas. Par našķiem, kurus ilgāk glabāt nav ieteicams, padomē jau veikalā – vai tiešām tos pirkt ir nepieciešams.

Vienkopus saliec veselīgas lietas, ko vari ātri paņemt un apēst
Iespējams, tas izklausās nedaudz īpatnēji, taču pēc garas darba dienas nereti nav vēlēšanās neko ilgi gatavot. Ir viegli paķert maizi, uzsmērēt kaut ko uz tās un apēst, un tas vēl ir labākais no variantiem. Aizņemtajā ikdienā ātrās uzkodas, neveselīgi ēdieni spēj gūt virsroku, tāpēc ledusskapī jau iepriekš vari veselīgo pārtiku izkārtot tik pat viegli paķemamu. Iepriekš sagriez dārzeņus un augļus, saliec vakuummaisiņos vai traukos pa porcijām. Tāpat vari sagatavot iepriekš cieti vārītas olas, sautētus dārzeņus, liesu gaļu, sieru. Ātri, ērti, vienkārši!

Saistītie raksti

2 komentāri

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.