Vai SPORTS palīdz ZAUDĒT svaru – 7 populāri MĪTI

Sportošana un svara zaudēšana iet roku rokā – tas zināms visām. Tomēr ir tik daudz un dažādi sastopamie mīti par šīm lietām. Šoreiz esam apkopojuši 7 lielākos un izplatītākos mītus par sportu svara zaudēšanai – ļoti iespējams, kāds no tiem pārsteigs arī tevi!

Lai zaudētu svaru, jāizvēlas tikai aerobikas tipa treniņi. Viens no populārākajiem mītiem par sportu un svara zaudēšanu. Jā, aerobā slodze tiešām palīdz dedzināt visu to, kas lieks, tomēr tā neveido muskuļus tik labi, kā to dara spēka vingrinājumi. Taču muskuļi ir vajadzīgi, lai uzlabotos vielmaiņa un iegūtais rezultāts būtu noturīgāks. Tātad svara zaudēšanai vislabāk ir izvēlēties gan aerobos, gans spēka treniņus. Ja ar sportu nodarbojies vairākas reizes nedēļā, tad vēlams kombinēt šīs slodzes, lai veidotu gan savu muskuļu korseti, gan dedzinātu liekos tauciņus. Vēl labāk abas šīs slodzes kombinēt katrā treniņā.

Aerobā slodze paātrina vielmaiņu, un pēc treniņa vari ēst visu, kas ienāk prātā. Te runa ir par tā dēvēto anabolisko logu – 30 minūtes pēc treniņa vielmaiņa strādājot lielākā tempā, un šajā laikā uzņemtās uzturvielas tiks izmantotas, lai atjaunotu organismā enerģiju, nevis novirzītas taukos. Taču atceries – TU TAČU GRIBI ZAUDĒT SVARU! Un tas nenozīmē, ka pēc treniņa varēsi ēst kūkas un šokolādes cepumus, naivi domājot, ka tas viss tiks izmantots lietderīgi un sekmēs tauku degšanu. Turklāt, speciālisti saka, ka šis vielmaiņas paātrinājums NAV tik būtisks, lai tiktu galā ar visu to, ko mēs būtu spējīgas notiesāt pēc treniņa.

Jo vairāk svīsti, jo vairāk svara zaudē, VAI, ja nesvīsti, tādad nestrādā gana cītīgi. Šie tiešām ir tikai mīti. Mēs svīstam, jo tādējādi organisms regulē temperatūru, un neļauj mums pārkarst. Skaidrs, ka vasarā sportojot svīdīsi vairāk, kā, piemēram, rudenī vai ziemā. Taču tas nav saistīts ar svara zaudēšanu. Mēs svīstam sviedrus, kas ir ūdens, nevis tauki. Vairāk svīstot, netiek zaudētas vairāk kilokalorijas. Tādēļ arī mīti par to, ka uz treniņu jāģērbjas biezāk, neiztur kritiku.

Lai iegūtu skaistu vēderu, ir jātaisa vēdera preses vingrinājumi. Jā, protams, ka vēdera preses trenēšanas vingrinājumi darbojas – tos pildot, tu tiešām padarīsi savus vēdera muskuļus stingrākus un skaistākus. Nelaime tikai tā, ka zem tauku kārtiņas, šo skaistumu neviens neredzēs. Ja vēlies skaistu vēderu ar izteiktu presi, tad gribi negribi nāksies apvienot gan šos spēka (preses) vingrinājumus ar aerobo slodzi, lai sekmīgi zaudētu liekos tauciņus.

Sports var palīdzēt samazināt tauku slānīti tajās ķermeņa zonās, kurās tas nepieciešams. Jā, pareizi izvēlētas fiziskās aktivitātes, protams, palīdz zaudēt svaru, un samazināt tauku slānīti. Taču nav iespējams norādīt organismam kurās vietās taukiem zust, un kur saglabāties. Ja nodarbosies ar sportu un ievērosi pareizus uztura principus, tauki zudīs, taču tas notiks pakāpeniski un, atšķirībā no tava ķermeņa uzbūves, to manīsi dažādās ķermeņa daļās. Parasti pirmā ir seja, tad pleci, rokas, vēders un tā uz leju. Dibens un kājas parasti prasa visvairāk pūļu un laika. Tiesa – treniņos pievēršot vairāk uzmanības tām zonām, kas tevi satrauc visvairāk, tu vari panākt, lai tās ātrāk kļūst stingrākas un tvirtākas.

Lai zaudētu svaru, ir jāiet uz sporta zāli bieži, un jādarbojas līdz spēku izsīkumam. Protams, ka sporta aktivitātes, ja vēlies redzēt rezultātus, prasa regularitāti. Un tomēr – sevis pārmocīšana nedod neko labu arī svara zaudēšanai. Pētījumi rāda, ka tās sievietes, kas dodas uz fitnesa zāli katru dienu, daudz biežāk ir pakļautas pārēšanās riskam pēc treniņiem, jo, pirmkārt, viņu organismi vienkārši prasa kilokalorijas, kas zaudētas biežajos treniņos, otrkārt, viņas tādējādi sevi neviļus grib palutināt par pūlēm, kas ieliktas treniņos. Tātad – lai sekmīgi zaudētu svaru, sports ir nepieciešams, taču normas robežās. Ideāli, ja tās ir 3, maksimums 5 reizes nedēļā. Brīvdienās gan – ļauj sev atpūsties!

Lai zaudētu svaru, atliek vien sākt nodarboties ar sportu. Protams, sports ir nepieciešams, jo tas gan palīdz dedzināt liekās kilokalorijas un tauciņus, gan uzlabo vielmaiņu un padara tavas aprises stingrākas. Taču svara zaudēšanās svarīgākais vienmēr ir bijis un būs tieši uzņemto un iztērēto kilokaloriju balanss – mazāk uzņemt, vairāk iztērēt. Speciālisti apgalvo, ka tikai sports, bez izmaiņām ēdienkartē, nesniegs kārotos rezultātus. Savukārt tikai diēta, bez sporta, varbūt ļaus samazināt svaru, bet neuzlabos ķermeņa formas. Ideālo panākumu proporciju par 80% veido pareizs uzturs un par 20% – sports.

3 komentāri
  1. Mnja, piekrītu pēdējam apgalvojumam. Sportoju 3 reizs nedēļā nu jau gadu, aprises ir nedaudz mainījušās – muskuļi jūtami un dažviet redzami, ķermenis palicis vingrāks, taču svars iesprūdis 3 kg virs kārotā. Tagad vasarā uzdodu pa augļiem un dārzeņiem.

  2. pēc pieredzes – svru var zaudēt neēdot taukus, ogļhidrātus, cukuru. Ar sportošanu vien svars nekritīsies, bet nostiprināsies muskuļi zem tauku slānīša un viss.

  3. Problēma tāda, ka veselīgās lietas arī satur ogļhidrātus. Tagad tieši melneņu sezona, ēstas tiek tās, vienas pašas. Bet melnenes jau pašas satur ogļhidrātus.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.