Tipiskākās kļūdas, ierodoties jaunā darbavietā

Jauna darba vieta ir kā pastaiga džungļos – nekad nevar zināt, kas sagaida aiz takas nākamā līkuma un kur slēpties briesmu gadījumā. Tas nav pārspīlējums. Bieži gadās, ka jauniņais izdara vai pasaka kaut ko neapdomīgu, un sliktā slava izplatās pa visu uzņēmumu. Šādai reputācijai ir tendence ātri pielipt, turklāt atmazgāšanai būs jātērē daudz ilgāks laiks. Personāla atlases speciālisti uzskata, ka izšķirošās jaunajā darba vietā ir tieši pirmās divas nedēļas. Lai nenāktos pārbaudīt šī apgalvojuma patiesumu uz savas ādas, der izvairīties no pašām izplatītākajām kļūdām, ko mēdz pieļaut jaunie darbinieki.

Pārlieku liela paškritika. Protams, tu vēlies visiem parādīt sevi no labās puses, bet nedrīkst pārspīlēt. Daudzas uzstāda sev pārāk lielas prasības, kuras izpildīt nav reāli. Rezultātā ar divām nedēļām pilnīgi pietiek, lai stress, slodze un pašpārmetumi tevi izžmiegtu kā citronu. Galu galā kļūdas tiks pieļautas arvien biežāk. Tā vietā, lai sevi šaustītu, izelpo un atceries, kļūdīties ir cilvēcīgi. Ja kaut ko nesaproti, nebaidies jautāt jaunajiem kolēģiem. Nebrīnies, ka sākumā viņi nav pārāk draudzīgi, arī viņiem pie tevis ir jāpierod.

Uzmācīga pieķeršanās. Sākt strādāt jaunā darba vietā ir kā doties ceļojumā ar nepazīstamu cilvēku grupu. Sameklē kādu, kurš izskatās visdraudzīgākais. Tas ir pilnīgi normāli, tomēr izvairies jau pašā sākumā ar viņu dibināt pārāk familiāras attiecības. Pirmkārt,tas var mulsināt jauno kolēģi. Otrkārt, kopā pusdienojot vai prasot padomu tikai vienam cilvēkam, tu ievērojami ierobežo sasniedzamās informācijas daudzumu. Jo plašāks cilvēku loks, ar kuriem tu komunicē, jo vairāk ir informācijas avotu, no kuriem uzzināt par darba kārtību vai vietējo hierarhiju. Katrā gadījumā, sākumā der turēt acis un ausis vaļā un kārtīgi izvērtēt vietējo mikroklimatu. Mēģini nodibināt labas attiecības ar tiem kolēģiem, kuri ir autoritātes kolektīvā.

Augstprātība un pārgudrība
. Ierauties stūrī kā pelēkai pelei nav pats gudrākais, ko tu varētu darīt. Tomēr jāmēģina izvairīties no otras galējības. Pat, ja tava iepriekšējā darba vieta bija prestižāka par jauno, tavs amats bija augstāk apmaksāts un tu tiešām esi kompetenta savā profesijā, necenties ar pārgudrību un augstprātību izpelnīties cieņu kolēģu acīs. Rodas pamatots jautājums: “Kāpēc tu atnāci uz šejieni?” Sākumā jaunajā darba vietā centies mazāk runāt un vairāk klausīties. Tas, ko tu šajā laikā iemācīsies, tev lieti noderēs vēlāk.

Turpināt tāpat, kā līdz šim. Tavs uzvedības modelis iepriekšējā darba vietā var nederēt jaunajā. Vairāki faktori, kam vajadzētu pievērst uzmanību:

  • Ģērbšanās stils – noskaidro, kādā apģērbā ir pieņemts atrasties jaunajā darbā;
  • Sapulces – iespējams, iepriekšējā darba vietā tās noritēja neformālā gaisotnē un punktualitātei neviens nepievērsa uzmanību. Ievēro, ka jaunajā kolektīvā sapulce var būt ļoti svarīgs un formāls pasākums;
  • Priekšnieks – tava iepriekšējā priekšnieka kabineta durvis vienmēr bija atvērtas, kopā pusdienojot, jūs izrunājāt daudzas aktuālas problēmas, bet pēc darba jūs visi kopā draudzīgi pasēdējāt bārā. Neesi pārsteigta, ja pie jaunā bosa uz vizīti ir jāpierakstās iepriekš. Viņš nav iedomīgs kretīns, vienkārši viņam ir cits darba stils;
  • Darba stils – iepriekšējā darba vietā viss bija pakārtots darbinieku ērtībām, jaunajā kolektīvā ir vispārējs taupības režīms. Vienkārši respektē to.

Pāragri secinājumi. Iespējams, tu aizgāji no iepriekšējā darba tāpēc, ka palika garlaicīgi. Jaunais darbs ir daudz interesantāks, tomēr jaunais šefs neizceļas ar pacietību un uzsprāgst par katru sīkumu. Vai arī iepriekšējā darba vietā tu smaki nost no pārlieka formālisma, toties šobrīd tu esi spiesta pieciest tādu organizatorisku haosu, ka nezini, kur likties. Īsāk sakot, neskaitāmi iemesli tev var likt nonākt pie secinājuma, ka šī nav tava īstā vieta. Ko darīt? Atbilde ir īsa un vienkārša – nestreb karstu! Pirms sāc meklēt atkal jaunu darba vietu vai lūgties atpakaļ uz iepriekšējo, atceries, ka laiks spēj visu salikt pa plauktiņiem. Pirmo mēnesi domā tikai par jauno darbu, un tu redzēsi, ka kolēģi kļūs draudzīgāki un grūtākie pienākumi sāks izdoties.

4 komentāru
  1. Pēc bildes spriežot, es varētu teikt, ka tipiskākā kļūda ir darbā piedzerties uzreiz pēc darba laika beigām 😀

  2. Varētu būt stulbi pēkšņi uziināt, ka jaunajā kolektīvā nav pieņemts iet mājās (kaut darba laiks ir beidzies), kamēr vadītājs vēl ir darba vietā.

  3. Paldies par so rakstu! Ieraudziju sevi ka spoguli 🙂 Nesen saku stradat jaunaja darba arzemes, un daudzi no siem ieteikumiem man likas loti noderigi. Nedaudz nomierinajos, jo pec raksta sapratu, ka manas sobridejas izjutas ir loti tipiskas

Komentēt zebest Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.