Tievēšanas emocionālie aspekti – tie ir tie, kas TRAUCĒ

Tad, kad esi nobriedusi uzsākt darbu ar sevi un ieviest līdzšinējā dzīvesveidā un ieradumos ievērojamas pārmaiņas, var izrādīties, ka tas nemaz nav tik viegli izdarāms. Protams, apņemšanās ir svarīgs solis, un ar to viss arī sākas. Tu esi nolēmusi mainīties, vērsusies pie dietologa, pārbaudījusi veselību, sastādījusi savu ēdienkarti, noskaņojusies regulārai fiziskai slodzei, un šķiet, ka ar to taču būtu gana, vai ne? Diemžēl bieži vien ar to nepietiek. Konsultāciju sniedz psihoterapeite Aina Poiša.

VISBIEŽĀKIE KAVĒKĻI
Apkārtējo attieksme. Lai nerastos pārpratumi un nevienu neaizvainotu, piemēram, draudzeni, kura uzklājusi patiesi iespaidīgu dzimšanas dienas galdu, tu pastāsti par savu nodomu mainīt savu dzīvesveidu. Grūti būs noturēties uz izvēlētā ceļa, ja apkārt atradīsies cilvēki, kuri tavu apņemšanos neuztver nopietni un mudina mest šīs muļķības pie malas. Kāds var tevi ķircināt un pierunāt atkal ķerties klāt neveselīgajiem ieradumiem tikai tāpēc, ka pats nespēj kaut ko tādu sevis labā paveikt un jūt skaudību, jo gara acīm jau skata tavu lielisko formu pēc gada.


Tu pati. Kad esi sākusi darboties un mainīt savus ieradumus, noteikti gribēsi pēc iespējas ātrāk redzēt rezultātu, bet, kā jau daudz ir dzirdēts, šādu rezultātu var nākties gaidīt ilgi. Neaizmirsīsim, ka galvenais akcents tiek likts uz to, ka svars zudīs neatgriezeniski un tavs dzīvesstils tiks pārveidots, ķermeni pie jaunā dzīvesveida pieradinot pakāpeniski. Tāpēc, neredzot tūlītēju rezultātu, kādā brīdī tev var uzmākties bezcerības izjūta un neticība saviem spēkiem.

Ģimenes locekļi. Grūti kaut ko uzsākt, ja nesaņem atbalstu, sapratni un uzmundrinājumu no saviem vistuvākajiem cilvēkiem. Mīļotais vīrietis uz to var skatīties skeptiski un izturēties nicinoši. Var gadīties, ka viņš pat pieprasa, lai tu nemaini savu iepriekšējo dzīvesveidu. Ko īsti tev darīt, lai nepadotos?

RISINĀJUMI
Visos iepriekšminētajos gadījumos tev būs vajadzīgs atbalsts. Aina Poiša iesaka meklēt atbalsta grupu, satiekoties ar tādiem pašiem revolucionāriem kā tu pati. Vari ar šiem cilvēkiem iepazīties internetā, kādā forumā, kur savākušies ļaudis, kuri tievē vai ļoti vēlas to darīt. Tādā veidā jūs viens otru uzmundrināsiet, tev ne tikai kāds palīdzēs, bet arī tu, iespējams, varēsi kādam palīdzēt ar savu pieredzi. Vājuma brīžos izstāsti savu sāpi un saņem uzmundrinājumu – grūtajos brīžos tas tev būs patiesi nepieciešams. “Tievētājus pat varētu pielīdzināt anonīmajiem alkoholiķiem, kuri sanāk kopā, pārrunā savas veiksmes un neveiksmas starp savējiem, jo tikai līdzīgais var līdz galam izprast līdzīgo,” atgādina Aina. Vēl viena labā ziņa ir tā, ka, iegūstot jaunus cīņu biedrus, tu iegūsi arī jaunus draugus un tev nebūs jāuztraucas, ka savā izvēlētajā ceļā paliksi gluži viena un nesaprasta.

Lietderīgi ir izvirzīt sev mazos mērķus. Sagaidīt dienu, kad zaudēsi divdesmit kilogramu, ir daudz grūtāk nekā brīdi, kad būsi atbrīvojusies no pieciem liekajiem kilogramiem, tāpēc ej uz priekšu ar maziem solīšiem un koncentrējies uz nākamo atskaites punktu.

Risinājums varētu būt arī vizīte pie psihoterapeita. Nevajadzētu baidīties par to, ka tava problēma vai nepieciešamība pēc sapratnes ir pārāk nenozīmīga, lai apmeklētu speciālistu. Psihoterapeita konsultācija varētu būt pat ļoti būtisks katalizators tavai tālākai apņēmībai turpināt ieviest dzīvē iecerētās pārmaiņas. Tā nebūs viekārša saruna ar draudzeni, kurai paraudāt uz pleca un pretī saņemt arī viņas pašas problēmas. Te tu tapsi uzklausīta un, iespējams, nonāksi pie tādiem secinājumiem, kādus pat neesi gaidījusi. “Nereti mēs nonākam līdz zemūdens akmeņiem, par kuriem agrāk nebijām aizdomājušies. Ja sievieti šajā ceļā neatbalsta vīrs, rodas jautājums – kāpēc? Šeit sākumā jāizskata attiecības ģimenē. Skaidrs, ka runa nav par lēmumu tievēt. Saknes ir daudz dziļākas.”
Psihoterapeitu vari apmeklēt arī dažādos pārmaiņu periodos – sākumā, kad nepieciešams uzmudrinājums, vidusposmā, kad sāk uzmākties šaubas vai uzdevums maz ir izpildāms, un arī pēc ilgāka laika, kad mērķis varētu būt sasniegts, bet rezultāts nez kāpēc tevi tik ļoti neapmierina, kā biji domājusi. Bieži vien galvā esam izlolojuši attēlu ar saviem ideālajiem parametriem, bet nesaprotam to, ka katra esam citādāka ar savu vienreizējo ķermeņa uzbūvi un tā īpatnībām. Šeit noteicošais būs pašapziņas jautājums – jāiemācās sevi iemīlēt. Aina Poiša uzskata, ka galvenais ir saprast, ka arī tad, ja nebūsi tāda kā meitene uz žurnāla vāka, tu neesi zaudētāja, bet gan ieguvēja, jo tādas kā tu otras nav. Var gadīties, ka kopā ar speciālistu jāizskata tavs dzīves ritms, ieradumi – kā un kāpēc tie veidojušies tieši tādi. Atbildes uz šiem jautājumiem bieži vien nemaz nav tik viegli rodamas, tāpēc soli pa solim kopā noskaidrosiet, piemēram, kāpēc ēd tik daudz vai kāpēc ēd tik neveselīgu pārtiku, kāpēc sporta zāle jau ilgstoši nelūdz un tamlīdzīgi. Tam par pamatu var būt tīri emocionāli faktori – pārēšanās vai apetītes zudums stresa laikā, straujš ikdienas ritms, ko līdz šim neesi mēģinājusi mainīt, utt.

Galvenais ir apzināties, ka to visu dari sevis, nevis kāda cita dēļ. Ainas galvenais padoms: “Tāpat kā neviens tevi nevar piespiest tievēt, ja pati to nevēlies, tev vajadzētu ievērot savu lēmumu, ja citi nevēlas, lai tu to dari.”

Saistītie raksti
Patiesība par ātrajām un efektīvajām tievēšanas metodēm

Saistītie raksti

5 komentāri
  1. Šitā tiešām ir svarīga štelle. Noteikti vajadzīga tā motivācija. Nu motivāciju man parasti izdodas atrast ātri, bet, lai pieturētos, vajag baigās iekšas.

  2. Jauki. Bet ar’i ‘loti to visu gribot. Naudas izmaksas ir ‘loti lielas. Vai tad ar ‘sai laik’a t’as cenas nevar b’ut zem’akas????

  3. Laipni lūgti atbalsta grupā Anonīmie Nesamērīgie Ēdāji (ANĒ)
    Tiekamies trešdienās no 17.00-18.30,Vidzemes priekšpilsētas Sociālā dienesta brīvprātīgo un atbalsta grupu centrā, Brīvības 237/2
    (atrodas blakus Vidrižu 3, Sociālā dienesta ēkai)
    Pasākums ir BEZMAKSAS
    Sīkāka informācija
    e-mail: [email protected]
    web site: http://www.ao.org

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.