Tavs ĶERMENIS ir SPOGULIS tam, ko tu ēd

Tava āda nav maiga un gluda? Kautrējies smaidīt, jo tavi zobi nav tik balti kā vēlies? Ar skumjām noskaties uz skaistu matu īpašnieci? Tiekoties ar cilvēkiem slēp rokas, jo kautrējies par neveselīgiem nagiem? Ja uz kādu no šiem jautājumiem tava atbilde ir Jā!, tad šis raksts ir domāts tieši tev. Nav noslēpums, ka ārējais izskats ir kā spogulis tam, ko tu ēd. Lūk, pāris viegli ievērojami padomi no Džiljenas Makītas, grāmatas Kā ēdīsi, tā dzīvosi autores. Šie padomi padarīs Tevi skaistāku ne tikai šodien, bet labās sekas būs redzamas arī pēc daudziem gadiem.
GLUDAI, MAIGAI UN SKAISTAI ĀDAI:

  • Katru rītu, kad pamosties, izdzer glāzi silta ūdens – tā Tu veiksi organisma mini tīrīšanu.
  • Lieto uzturā dabiski krāsainus produktus, piemēram, tumšos apelsīnus, sarkanos un zaļos augļus un dārzeņus, burkānus, spinātus utt. Krāsainie produkti ir beta karotīna – antioksidanta avots. Šī viela tavā organismā pārtop par A vitamīnu, ražo jaunas ādas šūnas un nomet atmirušās. Regulāra jaunu ādas šūnu reģenerācija padarīs tavu ādas virsmu gludu, svaigu, kā arī izturīgu pret dažādiem kairinātājiem un bojājumiem.
  • Ēd produktus, kas satur labos taukus – tos vari uzņemt, ēdot pilngraudu produktus, sēklas, riekstus, sojas pupas, treknas zivis (it īpaši sardīnes, skumbrijas un savvaļas lasi). Ēdiena gatavošanai izmanto auksti spiestās eļļas (īpaši linu, ķirbju, saulespuķu un sezama).
  • Dzer daudz tīra, filtrēta ūdens – ne mazāk par 6-8 glāzēm dienā. Ūdens palīdz ādai uzturēt vēlamo mitruma līmeni, kā arī veicina toksīnu izvadīšanu no nierēm un resnās zarnas.


PRET ĀDAS NOVECOŠANOS:

  • Dzer ūdeni. Ūdens trūkums šūnās ir viens no galvenajiem organisma novecošanos veicinošajiem faktoriem.
  • Ja tu smēķē, tad tu esi soli tuvāk straujākai novecošanai.
  • Ēd zivis. Tās satur Omega3 taukskābes, un ir pierādīts, ka gados vecākiem cilvēkiem, kuri savas dzīves laikā ir ēduši vairāk zivis un dārzeņus, ir mazāk grumbu.
  • Aizkavē grumbu veidošanos ar vitamīniem – A, E un C.
  • Dzer zaļo tēju, jo tā satur antioksidantus.

SPOŽS SMAIDS UN VESELI, BALTI ZOBI:

  • Veseliem zobiem ir nepieciešams kalcijs. Kalciju Tu vari uzņemt, dzerot pienu, ēdot piena produktus, sezama sēklas, jūraszāles, kaltētas vīģes un sojas produktus.
  • Zobiem svarīgās minerālvielas – magniju un silīciju – tu atradīsi daudzos dārzeņos un graudos.
  • Tavu zobu un smaganu veselību veicinās tējaskoka, lakricas, salvijas, zeltsaknes un piparmētru tējas. Dzer no divām līdz trim tasēm tējas dienā. Katru dienu izvēlies citu tēju.
  • Lieto uztura bagātinātājus – Vitamīnu C ar bioflavonīdiem, cinku un koenzīmu.
  • Skalo muti ar dabiskiem skalojamiem līdzekļiem, kas satur zobiem labvēlīgus ārstniecības augus vai to uzlējumus – to pašu tējaskoku, lakricu, salvijas, zeltsaknes un piparmētru.


VESELI, SKAISTI UN SPĪDĪGI MATI:

  • Mati sastāv galvenokārt no keratīna un proteīna, tāpēc tie bagātīgi jānodrošina ar olbaltumvielām. Ēd pupiņas, sēklas (saulespuķu, ķirbju),  diedzētus graudus un zivis.
  • Matu skaistumam ir nepieciešamas arī minerālvielas. Īpaši bagātīgi minerālvielu avoti ir jūras dārzeņi – jūras kāposti, jūras aļģes utt.
  • Burkāni, gurķi, paprika – tie tev dos silīciju, kas pozitīvi ietekmē matu veselību.
  • Vai zināji, ka matu augšanas temps ir atkarīgs no nieru darbības? Ja tavas nieres ir veselas, arī mati būs biezi, stipri un veseli. Tāpēc rūpējies par savām nierēm – dzer pietiekami daudz ūdens un izvairies no pārtikas, kas apgrūtina nieru darbību (čipsiem un citiem ļoti sāļiem ēdieniem).

VESELI UN SKAISTI NAGI:

  • Nagi sastāv galvenokārt no proteīniem, sauktiem par keratīnu un no minerālvielām. Līdzīgi, kā matu uzlabošanai, arī nagu uzlabošanai svarīgi uzturā lietot pupiņas, zivis, dažādas sēklas un diedzētus graudus.
  • Lieto uzturā bišu māšu pieniņu – tajā ir daudz B vitamīna un labās taukskābes.
  • Nagu veselību veicinās arī B vitamīna komplekss, gurķeņu eļļa un brūnaļģes.
  • Tavu nagu veselību būtiski ietekmē aknu darbība. Ja tavas aknas ir veselas, tad arī tavi nagi būs stipri un veselīgi. Dzer svaigi spiestas sulas, piemēram, alvejas biešu, gurķu, burkānu un ābolu sulu.

Saistītie raksti

7 komentāri
  1. Bļāviens, kaut kā esmu vispār sapinusies visos padomos un kā vajag. Vajag par sevi rūpēties, palutināt ar kompersītēm tādām un šitādām vanniņām, acīm 50 ieteikumi, dibena vingrināšanai un ietīšanai… Tad ādai…tad vēl jāēd šausmīgi pareizi, jo tas viss taču atsaucas uz ārieni. Un vitamīnu burciņas uz manas tumbočkas ir trīs. 4 mēnešus dzeru ārstes ieteiktos ādas, matu un nagu vitamīnus un nekā, nagi lūzt vēl vairāk, bet mati vienmēr bijuši normāli. Man liekas, ko dziļāk mežā, jo vairāk koku, jo vairāk gribi par sevi rūpēties, jo lielākā stresā nonāc. ak, kungs, nu kā lai es katru reizi tās kalorijas izskaitu katrā sūdiņā, ko apēdu? Un man noteikti mājās jātur arī svariņi, lai varētu arī dažu labi produktu nosvērt. Galu galā man sāk likties, ka pasaule ir tik ļauna! Jo apkārt ir tikai un vienīgi nepareizās un kaitīgās lietas, un, lai dzīvotu pareizi, man ir jāpārvācas vispār uz kādu citu planētu…..ufffff….

  2. “Burkāni, gurķi, paprika – tie tev dos sicīliju, kas pozitīvi ietekmē matu veselību.” – kas tas vēl par “sicīliju” – sala pie Itālijas, vai? 😀 Ķīmijā, cik zinu, ir tikai silīcijs zināms (Si)… Eh, šie “zinātniskie” rakstiņi!.. 😉

  3. vēl gribētu paironizēt cik daudz laba un slikta ir ziemā GURĶOS un TOMĀTOS. Burkānus vēl no sava dārza bet ne jau no Lielbritānijas palntācijām. Sīpollokus no Spānijas utt. Man ļoti “patīk” šie ieteikumi ēst tomātus un gurķus ziemā.

  4. Martik
    Jā, viegli jau teikt, ka āda ir spogulis tam, ko ēdam. Bet, ja ģimenē ēd vienu un to pašu, bet vienam ir slikta āda, ar pleķiem, bet pārējiem tīra, maiga.

  5. Ķermenis ir spogulis ne tikai tam, kādu uzturu tu lieto, bet arī tam, kāds ir tavs emocionālais stāvoklis. Stress un miega nepietiekamība izskatu ietekmē tikpat lielā mērā kā uzturs.
    Ne visi mēs varam atlicināt laiku verdziskai uztura plānošanai. Galvenais ir iekļaut dažādību savos ēšanas paradumos, ēst sezonai atbilstošus produktus, piekopt kustīgu dzīvesveidu, kā arī veltīt laiku atpūtai, lai ķermenis varētu atjaunoties darbadienas beigās. Āda un citas svarīgas ķermeņa šūnas atjaunojas tieši tad, kad mēs guļam (vislabākais laiks tam ir no plkst. 23:00 līdz 01:00 naktī) Tātad ir jāiet gulēt laicīgi.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.