Skaistums vai inde manā plauktiņā? Otrā sērija

Pagājušajā sērijā stāstījām par dabisko kosmētiku un tās veidiem. Šodien turpinām.

Kāda līmeņa kosm?tika?

Kosmētika ir iedal?ma četrās pamatgrup?s: pēc kvalitātes, cenas, pieprasījuma, pārdošanas veidiem.

  1. Vidussl?nis – būtībā zemākais pakāpiens, masu produkcija. Š? slāņa produkcija ir sastopama gan tīkla mārketingā, gan mazumtirdzniecības veikalos (Drogas, Rimi), cenas ir samērā līdzvērtīgas. Zin?m?kie zīmoli šīs kategorijas plaukti?os: Dove, Nivea, L’ Oreal, Wella, Florena, Lumene, Faberlic (tīkla mārketings), Synergie, Avon un Oriflame (tīkla mārketings), Yves Rocher, Garnier, Dzintars, Max Factor, Maybelline, Scwarzkopf&Henkel, Revlon, Mary Kay (tīkla mārketings), Bourjois, Astor, DoctorNatur, Clairol, Rilken, Freeman, Naturelle, Arcancil, Swiss Formula. Būtībā šai kosmētikai ir tikai ikdienišķas funkcijas: barošana, apkope. Tā neārstē un neko nenovērš. Par Faberlic vien gribētos piebilst – tā balstās uz unikālo skābekļa formulu, kas ļauj ādai elpot un uzņemt skābekli – tā sludina reklāmās. Bet godīguma labad jāpiebilst – mūs caur ādu neuzņemam skābekli! āda ir domāta tam, lai izvadītu sāņus, netīrumus, izsvīstu atkritumvielas. Zie??jot virsū, kas pagadās, mūs to aiz?epin?m vēl vairāk. Skābekli āda uzņem no kapilāriem, nevis virsējā ādas slāņa. Tās virskārta ir gaisu necaurlaidīga. Iegādājoties šo produkciju, gribas teikt – cena atbilst kvalitātei.
  2. Profesionālā kosmētika – pavisam cita kategorija, ar jūtami atšķirīgu kvalitāti un cenām. Tās izgatavošanā un ražošan? ir ieguldīts liels un nopietns p?tnieciskais darbs. To nav ieteicams izmantot uz savu galvu, tāpēc to pārsvarā var iegādāties kosmētiskajos salonos un klīnikās. Dodies pie speciālista uz konsultāciju, pirms izmēģini un sāc lietot šāda līmeņa kosmētiku, jo tās kvalitāti raksturo gandrīz pilnīga atteikšanās no konservantiem un liels aktīvo vielu daudzums. Pie šīs kategorijas var pieskait?t: Academie, Cellcosmet, Darphin, La Prairie, Biotherm,  Sothy’s, Guam, Kerastase, Mavala, Payot, Orly, Decleor, Sebastian, Lady Rose, Rene Furterer, Jordana, Lierac.
  3. Luksusa (elites) klases jeb selektīvā kosmētika – augstas klases kosmētika, ko visbiež?k pārstāv modes nami un dizaineri. Paredzēta lietošanai mājās, nereti dārgāka nekā profesionālā kosmētika. Tās cenu veido ieguld?tais pētniecības darbs, laboratoriju un akadēmiju uzturēšanas izmaksas, zīmols (lasi – vārds), mārketinga izmaksas. Tās pārdošanas vietas tiek speciāli celtas, izvēlētas, bez konsultantiem neiztikt. Jāpiebilst, ka, salīdzinot ar masu produkciju, patērētāja jūtamais ieguvums ir tikai nedaudz lielāks – tā spēj kaut mazliet mazināt ādas spīdumu, cīnās ar dehidrat?ciju, pumpām utt. Uz šā pakāpiena cēli var s?d?t: Chanel, Versace, Yves Saint Laurent, Clinique, Pierre Fabre, Clarins, Lancome, Estee Lauder, Givenchy, Nina Ricci, Shiseido, Helene Rubinstein, Sisley.
  4. Profilaktiskā jeb aptiekas kosmētika – šeit vajadzētu piebilst: gan profesionālā, gan masu patēriņa produkcija. Š? kosmētika parasti ir vairāk nekā tīri ikdienas kosmētika. Lai to tirgotu, ir nepieciešama īpaša licence. Tā iedarbojas dziļāk, attīra un atveseļo, mazliet aizkavē novecošanās procesu. Š?s kategorijas kosmētiskajos līdzekļos nedrīkst būt antibiotikas un hormoni. Tomēr arī šīs normas ir mainīgas. Tai ir trīs grupas: aktīvās kosmētikas grupas produkti, kurus drīkst tirgot tikai aptiekās, salonkosm?tikas līnija – pieejama tikai profesionāļiem, un kosmētika, kuru drīkst pārdot arī mazumtirdzniecības veikalos. Pie aptiekas kosmētikas pieder: Darphin, Ducray, Galenic, Kose, Lierac, Avene, Rene Furturer, Vichy, Korff, Klorane.

Robeža starp šīm kategorijām patiesībā ir nemanāma. Reizēm grūti saprast, kur pie kura līmeņa kāds produkts būtu pieskaitāms.

Latvijas mērogā

Latvijā ir pieejams samērā plašs kosmētikas ražot?ju piedāvājums. Sākot ar augstākās klases, vidusmēra un beidzot ar zemākas klases kosmētiku un cenām.
Ir ļoti liela iespējamība apjukt un ļauties skaisto reklāmu ieteikumam, kas bieži vien ir tik kārdinošas, izteiksmīgas, izsmalcinātas un vilinošas. Tāpēc kritu kārdinājumā, lai pap?t?tu dažas zin?m?k?s preču zīmes.

Pašm?ju MÁDARA Cosmetics

Mūsu Latvijas ekokosmētikas zīmolam ir izdevies iekarot daudzu patērētāju uzticību un cieņu. MÁDARA ir ECOCERT sertifikāts, kas liecina, ka šim ražot?jam var uzticēties, jo tas ir PAR pat?r?t?jties?b?m. Pateicoties tam, varam būt droši, ka šai kosmētikai nebūs pievienotas bīstamas vielas: sintētiskie parfīmi, parabēni, propil?na glikols, sintētiski konservanti un citas sintētiskas izjevielas, minerāleļļa. Vismaz  95% ir dabiskas izejvielas, kas ir bioloģiski sertificētas. MÁDARA lietotājas – varat gulēt mierīgi, tikai rūpīgi meklējiet sev visatbilstošāko kopšanas līdzekli un esat skaistas. Tā kā MÁDARA kosmētika ir vakuumiepakojum?, tad tai konservanti (jo īpaši parabēni) nav nemaz nepieciešami. Viss tiek ražots no Latvijā auguš?m izejvielām (sertific?t?m un pārbaudītām).
Kur iegādāties: www.bioteka.lv, www.femme.lv, Kolonna veikalos, Stockmann, Biotēka veikalos, Peace Bird, Beauty Zone, Dabas bērns, Rudzupu?e, Zaļais veikaliņš, Daya jogas studija, Esthetique.
Cenas: MÁDARA nav lētā gala kosmētika. Kopjošie komplekti (trīs produkti) ir nopērkami aptuveni par 30 latiem, krēmi svārstās no 8 latiem un vairāk.

Tīkla mārketinga šikais produkts AVON

Teju katra ir saskārusies ar šīs ražot?jfirmas izplatītājiem – konsultantiem. Reklāmas ir skaistas, izskatās kārdinošas un dārgas. Katalogi krāsaini un ar pieņemamu cenu līmeni. Vilinoši! Lai vai cik šikas būtu reklāmas, šā kosmētika ir orientēta uz vidussl?ni jeb masu produkciju. Pagājušā gada jūnijā es iegādājos saules aizsargkrēmu, iedeguma izsmidzināmo eļļu, bērniem – aizsargkrēmu un matu izsmidzināmo aizsarglīdzekli pret saulesstaru kaitīgo un matus balinošo ietekmi. Tomēr šo produktu sastāvā (pēc marķējuma) atradu nepatīkamas vielas (pirms tam to nezināju). Piemēram, glicerīnu, propilparab?nu,  butilhidroksitolu?nu, sintētiskās smaržvielas, parafīnu.

Tik nevainīga un dabiska AVON kosmētika, kā izrādās, nemaz nav. Tas nozīmē, ka pašām ir rūpīgi jāizvērtē, ko un vai pirkt. Prieks gan, ka šīs kosmētikas ražot?js neveic testus uz dzīvniekiem.
Kur nopirkt: www.avon.lv vai vērsies pie tuvākā šīs firmas konsultanta.
Cenas: ļoti pieņemamas, kā jau orient?tas uz vidusmēra patērētāju. Protams, ir kosmētiskie līdzekļi, kas cenas ziņā varētu noteikti sacensties ar profesionālo un selektīvo kosmētiku, bet katrai pašai ir jāsalīdzina un jāizvērtē kvalitātes un satura nozīme.

Pašmāju Dzintars

Lai gan Dzintars ir jau gadu desmitiem iecienīta Latvijas kosmētikas preču zīme (tā smaržas ir pasūtījusi pat Anglijas karaliene), sastāvs ir pavisam parasts un ne mazāk ??misks. Atsevišķās sērijās ir mazliet vairāk dabisko izejvielu, tomēr grūti to salīdzināt ar augstākas klases kosmētiku.
Uzņēmums ir ar savām ražošanas tradīcijām un izkopis savu rokrakstu, stiliz?jis iepakojumu un dizainu, uzlabojis sastāvu, bet joprojām lētās izejvielas ir un paliek lētas.
Dzintars ražot?ji nenoliedz, ka savā produkcij? izmanto parabēnus un trikloz?nu. Kamēr noteikumi to atļauj, tie tiek izmantoti.
Kur nopirkt: veikalu tīklā Drogas, specializētajos AS Dzintars veikalos.
Cenas: ļoti demokrātiskas.

The Body Shop

Paši sevi dēvē par dabiskās, organiskās kosmētikas pārstāvjiem, tomēr gluži par tādiem viņus nevarētu saukt. Lai gan The Body Shop ražošanas ?tika aizliedz veikt testus uz dzīvniekiem, tomēr tikai atsevišķi produkti ir defin?jami kā pie dabiskās un organiskās kosmētikas piederoši. Ievērības cienīgs ir arī princips atbalstīt tr?c?g?k?s valstis, iep?rkot no tām izejvielas (piemēram, ?frika), piedāvājot adekvātu cenu, produkcija tiek pildīta vienkāršos plastmasas trauciņos, kas ir otrreiz pārstrādājami. Firmas TOP produkts ir ķermeņa sviestkrēms uz augu un augļu eļļas bāzes, bet par pārējo sastāvu katram pašam jāpārliecinās.
Kur nopirkt: specializētajos firmas veikalos, atrodas lielveikalos.
Cenas: vidēja līmeņa.

Tā varētu turpināt daudz. Nevēlos īpaši minēt atsevišķas firmas, tās nopelt vai celt debesu augstumos. Tomēr ievēroju, ka pašas esam savas veselības un skaistuma kal?jas. Mums piedāvā – mūs izvēlamies! Un, jo vairāk mūs zināsim, ko vēlamies, kas mums nepieciešams, jo labāk.

Esmu izlasījusi simtiem atsauksmju par vidaž?d?kaj?m firmām, zīmoliem, kosmētikas līnijām. Tās ir tik atšķirīgas! Tieši tāpēc ir svarīgi kaut mazliet iedziļināties, ko mūs gras?mies iegādāties un, kas ir svarīgi, dot saviem bērniem, savam ķermenim un veselībai. Strīdēties un apspriest varētu daudz ko, arī dalīties pieredzē un kaut nedaudz mēģināt saprast to ķīmiju, par ko gras?mies maksāt – varbūt ne tikai naudā, bet arī ar savu veselību un labsajūtu.
No savas puses atklāti atzīstos – šo visu uzzinot, es sajutos tik apjukusi, sapi??er?jusies savās pārdomās, ka jau trešo dienu neaizskarta stāv mana ķermeņa eļļas pudelīte. Viena vienīgā, ko lietoju, bet tajā atrodas vismaz trīs nelabvēlīgi komponenti.

Saistītie raksti
Skaistums vai inde manā plaukti???

2 komentāru

Komentēt Niks Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.