RĪTA rosme vai VAKARA skrējiens – kā LABĀK?

Skriešana ir lielisks veids, kā uzturēt sevi labā formā, turklāt vēl gūstot papildus enerģiju, tikai – jāizvēlas pareizais aktivitātes laiks. Šoreiz pāris padomi, kas palīdzēs tev saprast, kas būtu piemērotāks – treniņš no rīta vai vakarā!
 
Rīta treniņi – par un pret
Vislabāk skrējienā doties 1-2 stundas pēc kārtīgas maltītes, tādēļ rīta rosme būs piemērotāka cīruļiem – dāmām, kas mīl agrus rītus. Ja vēlies nodarboties ar rīta rosmi, svarīgs faktors ir kārtīgas brokastis, citādi organismam trūks enerģijas un tas nepieciešamo spēku mēģinās iegūt tikai no muskuļu masas. Tāpat rīta treniņi būs piemērotāki tām, kas labprāt izvēlas vingrojumus, kas neprasa lielu lokanību, jo rīta stundās tā ir mazāka.
 
Ja izvēlēsies rīta rosmi, iegūsi paaugstinātu enerģijas līmeni, kas saglabāsies visu dienu un izturēsi lielāku slodzi, taču no rīta būs grūtāk koncentrēties, un sākumā aktivitātes prasīs lielāku piepūli.
 
Vakara treniņi – par un pret
Vakara treniņi vislabāk derēs tām, kurām patīk atlikt modinātāja zvanu un gulēt līdz pēdējam brīdim. Arī gadījumā, ja no rītiem jūties nogurusi, labāk izvēlies vakara treniņu. Doties vakara skrējienā iesaka arī tiem, kuru darbs saistās ar lielu stresu – skriešana palīdzēs „atslēgties” no dienas notikumiem.
 
Ja izvēlēsies vakara skrējienu, samazināsi iespēju gūt traumas treniņa laikā, jo muskuļi pa dienu būs iesiluši, taču vakaros dienas noguruma dēļ mazinās izturība.
 
Un ja nu nevari izlemt?
Izvēlēties pareizo laiku fiziskajām aktivitātēm ir ļoti svarīgi, jo sevis piespiešana sportot nepiemērotā laikā parasti noved pie atteikšanās no aktivitātēm. Ja nevari izlemt, kad dienas ritmā vēlies iekļaut skriešanu, pāris dienas izmēģini vienu variantu, pēc tam otru, un izvērtē, kuri treniņi tev dod lielāku gandarījumu un labsajūtu!

3 komentāri
  1. Svarīgs ir pareizs skriešanas veids un locītavu iesildīšana, lielākā kļūda, ko pieļauj iesācēji ir skriešana par daudz, par ātru un nepiemērotos apavos. Es šitā iedzīvojos problēmās ar ceļa locītavu – mokos nu jau gandrīz gadu. Paskriet/uzkpāpt pa kāpnēm vairs nevar – sāp, krāju naudu meniska operācijai.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.