RIŅĶOŠANA – veids, kā iegūt SKAISTU vēderu

Nevienai vien ir sapnis par figūras uzlabošanu un vēlme izskatīties neatvairāmai, bet ir daudzi argumenti, kāpēc nav laika pievērsties sportošanai. Atrunas ir visdažādākās – nodarbības ir nepieņemamos laikos, pārāk dārgas, pārāk tālu no dzīves vietas, par īsu vai garu, nepatīk treniņu intensitāte. Tā var turpināt bezgalīgi, tomēr atbilde uz to visu ir viena – laiks pamēģiināt ko neparastu, ērtu un izdevīgu.
MASĀŽAS RIŅĶIS – KAS TAS IR, UN KO AR TO DARA?
Masāžas riņķis ir kas tāds, ko sākumā aplūko ar neticību, bet jau pēc pāris nodarbībām sāc apzināties tā noderīgumu. Ar riņķi vari vingrot sev ērtā laikā un vietā. Izvēlies to apvienot ar kādu citu nodarbi –TV skatīšanos, vai pilnīgi koncentrējoties pie sev tīkamas mūzikas vai ārā pie putnu dziesmām. Ja tavs galvenais mērķis ir svara nodzīšana, nevis formas uzturēšana, tad šā metode nederēs neuzņēmīgajām. Lai iegūtu sev labumu ar masāžas riņķi būtu vēlams darboties vismaz piecas reizes nedēļā ~ 30 – 40 minūtes. Ja ievērosi regulāru nodarbību ritmu, tad rezultāti gaidāmi jau pirmo 2 mēnešu laikā.
Kristīne Elste Grauba, riņķošanas trenere stāsta, ka riņķa griešana pati par sevi ir burvīga, vieglas-mērenas intensitātes aerobā aktivitāte, kas trenē sirds asinsvadu sistēmu un uzlabo vielmaiņu, stiprinot korsetes muskulatūru (atcerēsimies, ka aktīvi strādā arī kājas un dibens!) un pie reizes masējot arī zarnu traktu un mīlas rokturīšus. Regulāra riņķošana palīdz atbrīvoties no liekā svara, jaunajām māmiņām atgūt formu pēc dzemdībām, veicina ķermeņa vispārējo izturību un palīdz aizcietējumu jautājumos.

Jāatceras, ka grūtniecības laikā ar masāžas riņķi darboties nedrīkst! Tāpat riņķis nebūs īstais palīgs onkoloģiskajiem pacientiem, pēcoperāciju periodā, cilvēkiem ar dažādām iekšējām saslimšanām un izteiktām muguras problēmām, sievietēm – ar ginekoloģiskām vainām.

ĪSTAIS RIŅĶIS – TIKPAT SVARĪGS KĀ ĪSTAIS VĪRIETIS
Ja esi nolēmusi pamēģināt šādu fizisko aktivitāti, ļoti svarīgi ir izvēlēties sev atbilstošu riņķi. Kristīne: „Tāpat kā nav ideāla vīrieša, nav arī ideāla riņķa. Ir īstais vīrietis, ir īstais riņķis. Savs. Vienīgais. Citai atbilstošs būs tāds riņķis, kas spēcīgi masā, citai gribas maigāku, vieglāku, jo viņa pēc savas būtības ir mierīgāka. Sportiskai, aktīvai sievietei jau pēc mēneša, diviem var kļūt garlaicīgi darboties ar riņķi, kas izvēlēts pārlieku viegls. Šajā brīdī zūd motivācija aktivitāti turpināt, jo rezultāti nāk ļoti lēni un tiek atklāts, ka „laikam šā nodarbošanās nav priekš manis”.
Tā kā riņķošana ar labu, kārtīgu riņķi ir arī diezgan spēcīga masāža un iekšējo orgānu apasiņošana, tad, izvēloties īsto riņķi, pirmkārt, jāņem vērā savs veselības stāvoklis un piemēram – neseno dzemdību pieredze; otrkārt – līdzšinējā fiziskā sagatavotība un riņķošanas pieredze; treškārt – kāds ir mērķis. Vai ir vēlme tikai kaut ko padarīt tā laikā, kamēr skatos TV, vai arī gribas nodoties kārtīgam treniņam.
Manuprāt, vislabākais veids, kā iegādāties savu riņķi, būtu „pielaikot” visus un tad izvēlēties savējo. Ja ne vīriešu, tad vismaz riņķu ziņā mūs to pilnīgi noteikti varam.”
RIŅĶOŠANA – KĀ SĀKT?
Lai tiktu pie veiksmīga rezultāta, tev mājās pašai ir jāizveido savs nodarbību plāns. To sastādot, jāņem vērā vairākas būtiskas lietas:
Tev jāapzinās, ka riņķa griešanas sākums ir ļoti sāpīgs, grūts (rēķinies ar zilumiem uz vēdera!), tāpēc – lēns un pakāpenisks! Pirmajā nedēļā nodarbības ilgums ir vien dažas minūtes, un noteikti aptinot ap vidukli polsterējošu materiālu. Pakāpeniski ilgums tiek pagarināts, ar laiku polsteri (džemperi, vesti vai jostu) ņemot nost, līdz vari darboties vienā krekliņā. Jāņem vērā, ka līdz īstam treniņam vari nonākt pat mēneša laikā, un tas ir normāli.
Obligāti vajag atcerēties par iesildīšanos pirms un atsildīšanos (stiepšanās vingrojumi) pēc katra treniņa.
Tāpat Kristīne vairākkārtīgi uzsver, ja gribi just un redzēt arī rezultātus, atceries:
  • Riņķis prasa regulāritāti!
  • Riņķa griešanas nodarbībai ir jābūt pietiekami ilgai! Līdzīgi kā sporta klubā, ar iesildīšanos un atsildīšanos, kopējais ilgums būs 50min. – 1h. (kad ķermenis pie riņķa jau pieradis).
Kā profesionāle savā jomā ar pieredzi, Kristīne norāda: „Ja mērķis ir nomest svaru, ņem vērā: 80% rezultātu ietekmē uzturs! Ja mērķis ir nomest daudz liekā svara, sāc ar vizīti pie dietologa, un tikai tad domā par riņķi!”
Ja runājam par cenu, šis ir viens no lētākajiem sportošanas veidiem mājās. Nepieciešams vien ieguldīt riņķa iegādē. Tomēr vēl vairāk nāksies ieguldīt pašdisciplīnā un apņēmībā, jo riņķis, ielikts skapī, diemžēl nesniegs gaidīto rezultātu. Riņķu cenas ir dažādas, tāpat, kā to ražotāji, svars, kvalitāte. Cenu amplitūda ir no 15 līdz pat 60 un vairāk Eur. Kristīne stāsta, ka nopirkt riņķi nav problēmas, tikai jāseko līdzi papildus piedāvājumiem un garantijai.
Kusties ar prieku, sagaidot pavasari!
 

14 komentāri
  1. Manuprāt, dīvainas izskatās visas tās tantas ar riņķiem ap vidu – atsit padomju laikus 😉

  2. Esmu izmēģinājusi šo nodarbi – it kā rezultāts ir, taču tikai uz to brīdi, kamēr riņķo, pēc tam viss pazūd. Plus arī muguru var labi sačakarēt 🙁 Iesaku labāk iegādāties masāžas agregātu, kas gan ir dārgāks, taču nečakarē muguru un rezultāts ir DAUDZ efektīvāks.

  3. iespēja tām, kurām mājās šai nodarbei nav vietas, kā arī motivācijas radīšanai visām kopā grupā – [cenzēts]hoopdancestudio.com

  4. personīgi mani riņkošana ir “iegriezusi” daudz aktīvākā, sportiskākā dzīves ritmā nekā pirms 1,5 gada kad uzsāku griezt 2kg riņķi 🙂 uz savas ādas izbaudīju, ka pilnīga taisnība ir trenerei Kristīnei – riņķot jāuzsāk ļoti pakāpeniski un uzmanīgi. Sākumā man organisms pamatīgi noprotestēja pret neapdomīgi aktīvo riņķošanu 😀 , nācās vien ieklausīties, sakārtot ēšanas ritmu.. uz mēnesi pat pārtraucu riņķi griezt vispār, tomēr pēc tam soli pa solītim atsāku. Un apetīte rodas ēdot – tiklīdz sajutu ka pazūd liekie kg, arī citas sportiskās aktivitātes sāka sagādāt aizvien vairāk prieka. Tāpēc saku LIELU PALDIES trenerei Kristīnei Graubei un Riņķotāju Klubam par praktiskiem padomiem riņķa izvēlē un vingrojumu dažādošanā (kad pamati apgūti un sākt palikt garlaicīgi – jūs būsiet pārsteigtas cik daudz dažādu vingrinājumu var izpildīt ar vienu riņķi 😉

  5. Es ari jau kadus 3 menesus rinkoju 2,3kg smagu rinki ar bumbinam… 🙂 Veders palicis daudz tvirtaks. Vingroju kadas 5x nedela pa 20 minutem. 🙂 Tas ir vienigais “sporta veids”, kas man neapnik…visu parejo, ko esmu darijusi, esmu atmetusi jau pec kadas nedelas… tikai rinkis radija pozitivu atkaribu! 🙂

  6. esmu samazinājusi vidukļa apkārtmēru vecajā padomju riņķī ieberot jūras smiltis,bet jāvingro tiešām regulāri

  7. es laikam neriktiiga, jo man rinjkjoshana ar 2,9kg smagu rinjkji pusgadu katru dienu 40min nedeva pilniigi NEKAADUS rezultaatus. 🙁

  8. Es bērnībā riņķi griezu ļoti ilgi jo bija mana mīļākā nodarbe, parasti uzlieku plati un griežu muzikas ritmā, tagad, man vēders sadalīts divās daļas, jo tad toreiz to sadalīju ar riņķi! 😀

  9. Es pamēģināju- pēc tam nezināju kur muguru likt! Sāpēja un bija sajūta, ka k.kas ir izsists no vietas. Vairāk pat nedomāju mēģināt.

  10. Ļoooti laba lieta!7 mēnešu laikā,riņķojot ar 2,5 kg riņķi ,katru dienu 1 h,-10 kg,protams,sekojot arī līdzi tam,ko ēd…Tikko iegādājos 2,8 kg riņķi,jo,nu jau gribās ko jaudīgāku:) Ar veselību viss kārtībā,nekādas problēmas.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.