Relaksējošā elpošana

Relaksējošā elpošana ir pavisam vienkāršs veids kā pārvarēt stresu un izrādās, ka šo tehniku iemācīties ir pavisam viegli, jāatceras vien daži paņēmieni, ko turpmāk pielietot. Šos vingrojumus vislabāk veikt pēc darba dienas, lai nomierinātos un atbrīvotos no uzkrātās spriedzes.
Vispirms vajadzētu atrast mierīgu un klusu vietu, izslēgt telefonu un mēģināt parūpēties par to, lai nekas un neviens netraucētu. Vislabāk, ja iespējams ērti iekārtoties jogas pamatpozā (sēžot zemē taisnu muguru, sakrustojot kājas un uz tām atbalstot rokas), jo šā poza ļauj elpot visbrīvāk un vieglāk. Taču var apsēsties arī uz krēsla vai dīvānā, galvenais, lai būtu ērti un mugura būtu taisna.
Kad ērtākā poza atrasta, aizver acis un koncentrējies uz savu elpošanu, izjūti, cik tā ir dziļa un vienmērīga. Šādā veidā, koncentrējoties uz elpošanu, izslēdz jebkuras citas domas, rūpes, domā tikai par to, kā elpot lēni un mierīgi. Prātā var skaitīt līdzi: „Ieelpa, izelpa, ieelpa”, tādējādi (vismaz sākumā) ir vieglāk nedomāt par citām lietām.
Šādu vingrojumu vajadzētu veikt katru dienu 10 līdz 20 minūtes. Regulāri to praktizējot, rezultāti neliks ilgi gaidīt un, iespējams, būs daudz vienkāršāk apkarot stresu jebkurā situācijā.
Ikdienā labi spēj palīdzēt arī piecu minūšu pārtraukums starp darbiem, ērta apsēšanās un pāris reižu mierīga, dziļa ieelpa un izelpa.
īsu pamācību un relaksējošās elpošanas pozas var paskatīties šeit:

6 komentāri
  1. Šķiet, šo varētu saukt arī par meditāciju, vienīgais, meditācija tas tāds garīgāks process.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.