Putra kabatā

Jo diena dinamiskāka, jo mazāk laika paliek sev.
Vai arī tev gadās, ka papusdienot nav laika un vakarā nākas iztikt no tā, kas sameistarots uz ātru roku?
Šādām situācijām ir ātri, veselīgi un, galvenais, garšīgi risinājumi.

Cik gan bieži mēs, gudrās, skaistās un veiksmīgās, rāpjoties pa karjeras un personiskās dzīves kāpnēm, aizmirstam par pašu galveno un dārgāko – sevi! Neatliek laika izgulēties, sak’ nekas, gan jau citu dienu. Nesanāk laika hobijam…? Gan jau citā reizē. Pusdienām pietrūkst brīvbrīža? Arī tas nekas. Tomēr pārāk bieža šāda sevis apzagšana maksā ļoti dārgi. Kā laika laupītājs, kamēr sadakterēsi savu sabojāto kuņģi, un kā skaistuma bieds, kas pamazām grauž labo izskatu. Tieši tāpēc, ja spēj būt racionāla un saprātīga savās ikdienas gaitās, esi tāda arī pusdienu risinājumos. Patiesībā pat reizēm, kad neatliek laika kārtīgam izgājienam pusdienās, ir dažādi risinājumi, kā pie veselīgas, garšīgas un gana sātīgas maltītes tikt turpat darbavietā, neatejot no kompja.

Pusdienas no mājām un tuvīnajā ieskrietuvē

Viena no iespējām ir paņemt līdzi pusdienas no mājām. Vari izvēlēties, ko tieši ēdīsi, kas ir veselīgāks un tavām garšas kārpiņām atbilstošāks. Lai gan šim risinājumam ir viens bet – lai būtu, ko paņemt līdzi, kādam tas ir jāsagatavo. Ja tu dzīvo kopā ar rosīgu mammu un vecmāmiņu, kuras joprojām ar lielu prieku gatavo tavā vietā, tā nebūs problēma. Bet ko darīt tām, kuras jau gadiem ir savā dzīvē, un vienīgā, kas rūpējas par tavām brokastīm, pusdienām un vakariņām, esi tu pati? Diezin vai pēc garas un skrienošas darba dienas vakarā vēl pietiks spēka ko gatavot nākamajai dienai.
Daudzas šādiem gadījumiem ir iecienījušas tuvējos lielveikalus, hipermārketus vai benzīna uzpildes stacijas, kur var atrast ātrās uzkodas, dažādus salātiņus un citus ikdienā visai noderīgas ēdamlietas. Tikai atkal viena nelaime, lielākoties šie cienasti nav pārāk veselīgi, turklāt ir visai dārgi.
Kā jau katrai sievietei, droši vien arī tev nav svešas raizes par figūru, tāpēc šis piedāvājums var nepatikt arī tāpēc, ka lielākoties ir visai kalorijām bagāts. Salātiņi ar majonēzi vai sātīgiem aizdariem, ceptās sviestmaizes ar slēpti taukainām desiņām  nav īpaši diētisks piedāvājums. Lai gan izskatā tāda bulciņa vai salātiņi izskatās kā vieglas pusdieniņas, patiesībā tajos ir pilns ar slēptām kalorijām. Tāpēc labāk tās atstāt retajai reizei, kad gribas norauties no rāmjiem, bet nepadarīt to par savu ikdienas ieradumu.

Dārgais risinājums
Ja vien tev būtu bezgalīgi daudz naudas… visdrīzāk tu nemaz nestrādātu. Bet, ja tomēr,  ātras pusdienas turpat ofisā nebūtu problēma. Suši piegādātāji, dažādi Austrumu un citu ēdienu restorāniņi piedāvā piegādi tieši uz ofisu. Gan gardi, gan, mazliet papūloties, var atrast tīri veselīgus risinājumus. Vienīgi… Tas viss ir ļoti un ļoti, ļoti dārgs. Cik gan bieži varēsi atļauties suši un ķīniešu nūdeles, ja algas mūsu valstī rūk aizvien mazākas.  Bet daudz lētākās picas drīz vien apnīk, turklāt arī par veselīgām tās nenosauksi.

Ātri, lēti un arī garšīgi

Kur gan atrast to ideālo risinājumu!? Šeit diētas ārsti iesaka vairākus visai veselīgus risinājumus.
Kā sievietei, kura pavada daudz laika, sēžot pie datora, un kurai ir vairāk par 18, tev noteikti trūkst kalcija. Tieši tāpēc ieteicams pusdienās padomāt par kādu kalcija devu. Te nu derēs jogurts, vislabāk tāds, kam nav piedevu (nedz rūpnieciska augļu ievārījuma, nedz cukura vai saldinātāju) un kam var pielikt klāt kādu augli un karoti medus. Vēl ideālāk, ja pievienosi arī diedzētus graudus vai klijas, kas dos sāta sajūtu ilgākam laikam. Vēl viekāršāks risinājums ir apēst kādu musli batoniņu.
Bet, ja gribas, lai pusdienas sniegtu ne vien ilgstošāku sātu sajūtu, bet arī patīkamu siltumu vēderā, ir kāds cits risinājums. Mēs visas zinām, cik veselīgas ir putras. Bet ne katrai no rīta pietiek spēka, laika un arī iedvesmas vārīt sev putru. Kur nu vēl pusdienās!
Taču, kopš Rīgas dzirnavnieks sācis ražot jaunās AXA ātri pagatavojamās auzu pārslu biezputras ar pienu, porcijas lieluma iepakojumos, biezputra jebkurā laikā un vietā vairs nav problēma. Iedomājies, cik viegli tikt pie sātīgas un arī gardas maltītes turpat ofisā. Ieber paciņu krūzē, aplej ar verdošu ūdeni, un biezputra ir gatava.
Biezputras pluss ir arī tās glikēmiskais indekss. Tā lēni, bet ilgstoši palielina cukura līmeni asinīs, radot sāta sajūtu teju pusei dienas, turklāt apgādājot ar enerģiju tavas smadzenes. Tāpēc AXA ātri pagatavojamā auzu pārslu biezputra ar pienu, pusdienreizē, var būt arī lielisks ieguldījums karjerā. Ja domā par slaido līniju, izvēlies AXA ātri pagatavojamās auzu pārslu biezputras bez cukura piedevas. Kas gan, taisnību sakot, ir visai skābenas. Bet te nu atkal noderēs karote medus.
Lai tev garda un veselīga pusdienu pauze.

Piedalies AXA loterijā!

Saistītie raksti

16 komentāri
  1. Nu nez vai tas ir labs pusdienu risinājums… Kaut kas līdzīgs sausajām zupām, ne? Bet ceļošanai un pārgājieniem – tad ir ok.

  2. Njaa.. Nav man nekas pret Rīgas Dzirnavnieku, bet AXA putras par veslīgām saukt gan tā kā nevajadzētu.. Protams, ir mazākais ļaunums un tā, bet veselīga ēšana nekādi nevar tikt savienota ar pusfabrikātu apliešanu ar ūdeni un ēšanu pie kompja.. Nedomāju, ka ietaupītās 15 minūtes uz veselības rēķina dod ievērojamu kāpienu karjerā.. Iesaku tikai un vienīgi – padomāt par sevi un tomēr ēst vai nu pašas vai kāda uzticama pavāra/es gatavotas pusdienas. Kādreiz tak no šitā darbaholisma ar jāsāk ārstēties, ne?! 😉

  3. Nē, nu šad un tad retu reizi, kad ir bankrots, varbūt tādas pusdienas arī der, lai gan tad sevis paliek vēl stirpāk žēl:) Putras ir riktīgs rīta ēdiens un preferably normāli vārītas, nevis kaut kādas mistiski aplietas.

  4. Axai redzēju ir iznākušas tās putras ar pienu, nu tādas varbūt arī var paņemt līdzi uz darbu un aplejot uzēst, vienīgais, dikti bieži šitā nevarētu darīt, jo gribas kaut ko kreftīgāku ;).

  5. Tas axe putram man negaršo, nez var būt man kaut kāda kreisā partija patrāpijās, bet garša bija pabriesmīga!

  6. Ļoti, ļoti garšo tās putras, kurās ir iekšā melleņu gabaliņi, vīram nabadziņam nākas “ciest” manis dēļ 🙂 🙂 :).

  7. ātri vārāmajām putrām – apskatieties cik tur daudz cukura un tas izskatās pēc tīra pasūtīta reklāmraksta, vai tad šādā gadījumā, kad piedāvā un reklamē vienu konkrētu produktu = teksta augšā jābūt uzrakstam REKLĀMA?!!

  8. manuprāt šī sadaļa vispār ir sabojāta, kad pēdējo reizi šeit bija kādas receptes, gardas jo gardas ? kādas 3 vai 4 lapas atpakal tikai. Tagad tikai kautkādas reklāmas vai eko u.tml.

  9. Tā, svinīgs paziņojums visām “rējējām”, šodien nopirku un tikko apēdu AXA putru pusdienās, esmu paēdusi un sajūta ir, ka apēsts ir kaut kas LABS. Reklāma ne reklāma, bet līdz šim putru pusdienās ēst vēl nebiju iedomājusies, taču patiesība var(!) un nemaz nav peļama ideja.

  10. Šīs putra ir PILNAS ar cukuru un piedevām. Diez vai tas būtu labs risinājums. Tad jau var parastas auzu parslas pilngraudu apliet ar karstu ūdeni uz 7 min un pielikt rozīnes, riekstus vai mazo karotīti medus. Nevis rūpnieciski apstradatās auzu pārslas, kurā svsp vairs nekā veselīga nav. Tikai ātrie ogļh + kaudze cukura, kas tracina glikozeslīmeni asinīs.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.