Pavasaris ir īstais laiks, lai sāktu rūpēties par sirds veselību!

Vai pēc garās ziemas, nometot biezo drēbju kārtu, Tev šķiet, ka gurni neizskatās gluži tā kā Tu vēlētos? Arī vēderu gribētu skaistāku? Bet kā ir ar Tavu fizisko izturību? Vai uzkāpjot pa kāpnēm trešajā stāvā nejūties nogurusi? Priekšā ir vasara ar dažādām aktivitātēm dabā un kādēļ gan tieši pavasarī nesākt rūpēties par savas sirds veselību!

Lai uzlabotu savu izturību, Tev nepietiks ar muskuļu spēka treniņu vien. Izvēlies ciklisku slodzi, piemēram, braukšanu ar velosipēdu, soļošanu, skriešanu, nūjošanu, peldēšanu.

Lai pareizi plānotu savu nodarbību intensitāti, vispirms aprēķini savu maksimālo sirds ritmu. To nosaka pēc formulas 220-vecums gados. 60-70 % no maksimālā sirds ritma ir vidējas intensitātes treniņa slodze, to varētu nosaukt par svara regulācijas pulsa mērķzonu. Regulāri treniņi šajā zonā stiprina sirdi, palielina organisma spēju dedzināt taukus, uzlabo muskuļu un visu orgānu asinsapgādi, kā arī veicina tievēšanu. Ievēro, ka šādas slodzes laikā ir iespējams mierīgi sarunāties, ja nākas pārāk aizelsties, tad slodze ir par lielu. Tomēr ja agrāk neesi neko darījusi, tad treniņus vēlams uzsākt ar pulsu, kas ir 50-60% no maksimālā sirds ritma.

Tikpat svarīgi kā uzsākt trenēties pakāpeniski ir arī nepārcensties, jo pārlieku augstas intensitātes regulāra slodze var darba spējas nevis paaugstināt, bet tieši pretēji-pazemināt ( 80-90% no maksimālā sirds ritma). Ja kādu laiku jau trenējies un Tavs mērķis ir pieradināt organismu pie ilgstoša enerģiska darba, tad Tava pulsa mērķzona būs 70-80% no maksimālā sirds ritma jeb jau vidēja līdz paaugstināta intensitāte. Atceries, ka šajā treniņu režīmā sadeg galvenokārt nevis tauki, bet gan ogļhidrāti jeb glikoze.     

Regulāras cikliskas slodzes nodarbības pozitīvi ietekmē arī paaugstinātu asinsspiedienu, sekmējot arteriālā asinsspiediena pazemināšanos. Ja darbosies regulāri, vismaz divas līdz trīs reizes nedēļā un sākumā vismaz pa 30 minūtēm ilgi, tad jau šajā pavasarī varēsi atvadīties no vairākiem liekiem kilogramiem. Šādi Tu uzlabosi ne tikai savu ķermeņa formu, bet tās būs labākās rūpes arī par emocionālo pašsajūtu. Tātad pavasarī sāc darīt kaut ko sevis labā. Tava sirds būs Tev pateicīga.  

WWW.VIVIDO.LV

3 komentāri
  1. Skaidrs ir tas, ka pilnīgi nekas nav skaidrs par to, kas ir kas ar to sirds ritmu un procentu sadalam, bet nu bija interesanti!

  2. Par pulsu – mums treniņā mācīja, ka optimālo treniņa pulsu sievietēm rēķina pēc formulas (226-vecums) x 0.65. Tātad, ja ir 30 gadi, tad vidējam pulsam treniņa laikā būtu jābūt ~127.
    Vīriešiem formula ir (220-vecums) x 0.65.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.