Madaras Lotte – zaļi, smaržīgi un sievišķīgi pretī veiksmei

Sievietes aizvien vairāk sāk domāt par to, kādu kosmētiku viņas lieto, no kā tā sastāv, vai tur ir dabiskas izejvielas un kur tā ražota. Pirms dažiem gadiem Latvijas kosmētikas tirgū parādījās jauns zīmols MÁDARA, kas tika prezentēta kā dabiska kosmētika, kuras izejvielas ir no Baltijas valstīm, tāpēc jo īpaši piemērotas šajā reģionā dzīvojošām sievietēm. Sākt ražot šādu ekoloģisku kosmētiku Latvijā riskēja jauna sieviete Lotte Tisenkopfa.
Viņa ar savu iekšējo pārliecību ir panākusi, ka  MÁDARA produkcija ir populāra ne vien Latvijā, bet arī Eiropas valstīs. Taču sākumā Lotti Tisenkopfu iet uz priekšu un nepadoties, neraugoties uz dažādiem apgrūtinājumiem, mudināja personiskā pārliecība, ka cilvēkam ir jālieto dabiski produkti – gan pārtikā, gan kosmētikā, kā arī jādzīvo dabiskā apkārtējā vidē. ”Veikalos bija grūti atrast dabisku un kvalitatīvu kosmētiku. Konstatējot šādu iztrūkumu, radās ideja, kāpēc gan nesākt ražot ekoloģisku kosmētiku Latvijā, turklāt ne vienkāršu produktu, bet tādu, kura ražošanas procesā tiek izmantotas vietējas izejvielas,” atceras Lotte.
Savā idejā Lotte nebija viena, blakus bija vairāki domubiedri, ar kuriem kopā viņa ar maziem solīšiem arī uzsāka savu biznesu. “Pirms mēs uzsākām ražošanu, mēs izpētījām tirgu. Mums bija svarīgi uzzināt Latvijas sieviešu viedokļus, un vērojot globālās tendences kosmētikas nozarē, mēs secinājām, ka ekoloģiskais virziens attīstās visā pasaulē. Skatoties uz Eiropas valstu pieredzi un to, kā viņiem šis tirgus ir attīstījies, mēs sapratām, ka Latvijā šis virziens atrodas pašā attīstības stadijā. Ar laiku tas ies uz augušu un ekoloģiskie produkti kļūst aizvien pieprasītāki,” skaidro Lotte.
Spēcīga komanda
Lotte ir pārliecināta, ka nav iespējams darīt darbu, kas tev nepatīk. Viņa nevar iedomāties, ka spētu veikt tādu darbu, kas nesniedz baudu un gandarījumu, kurā viņa nevarētu realizēties kā sieviete un kā profesionāle. Viņa ir pārliecināta, ka veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir darbs no visas sirds.
Lotte atceras, ka sākumā, kad MÁDARA tikko parādījās Latvijas veikalos, sievietes pat nenoticēja tam, ka tas ir Latvijā ražots produkts. “Mums bija svarīgi iepakojumā un nosaukumā atspoguļot dabiskumu, un madara tam atbilst vislabāk. Pļavpuķe madara ir ļoti skaists augs ar sīkiem baltiem ziediņiem, smaržīgs, bet ārkārtīgi trausls. Kad madara aug, tai apkārt ir nepieciešamas lielākas zāles, lai tā var atbalstīt savus zariņus un celties uz augšu. Madara saistās ar sievišķīgumu. Arī sievietei ir vajadzīgi draugi un ģimene, kuri viņu atbalstītu, lai varētu būt skaista un ziedēt kā puķe,” skaidro Lotte.
Lotte ir jauna uzņēmēja ar ambicioziem plāniem un mērķiem – lai tos sasniegtu, pēc viņas domām, nepieciešams visu laiku strādāt, attīstīties un meklēt jaunas iespējas. Viņas diena sākas ap deviņiem rītā un ilgst līdz vēlam vakaram. Tajā laikā viņa ir savā biznesā. “Ir ļoti grūti raksturot savu ikdienu, jo tā ir mainīga. Es atbildu par uzņēmuma veiksmīgu darbību, publisko tēlu, izstrādāju attīstības vīziju, mērķus un risinājumus. Šobrīd uzņēmums ir iegājis normālās sliedēs, un es bez stresa mierīgi varu plānot savu darbdienu. Taču tad, kad tikai sākām, mēs strādājām līdz vēlai naktij, un, braucot mājās ap vieniem naktī, likās, ka ļoti agri šodien esam pabeiguši darbus,” atceras Lotte. 
Lotte ir veselīgas dzīves piekritēja, un pēc smaga darba viņai patīk atpūsties dabā. Vasarā viņa dzīvo savās lauku mājās un vāc ārstniecības augus – ziemas tējām. Brīvajā laikā Lotte labprāt ceļo pa Latviju, bauda Latgales ezerus.

14 komentāri
  1. Viss jau baigi forši, tikai man liekas, ka tas produktu klāsts tāds diezgan nabadzīgs, es labprāt pirktu kosmētiku visam ķermenim, bet diemžēl Madaras produktos neatradu neko kājām vai ķermenim…var jau būt, ka vienkārši nepamanīju. Es lietoju serumu un kaut kādu zidu ūdeni (nodomāju, ka par sliktu jau sejai nenāks:D). Tā kā man ir jutīga āda, es vaicāju savai dermatoloģei, vai drīkst lietot Madaras krēmus tajā laikā, kad atpūšos no ārstnieciskasjiem. Uz šo jautājumu viena no Latvijā labākajām ārstēm nevarēja atbildēt, jo par šādu kosmētiku neko daudz nezināja, un arī par tās efektiem vai neefektiem neko nevarēja pateikt. Varbūt vajadzētu piestrādāt šajā virzienā, jo ārsti arī bieži iesaka sievietēm, kādu kosmētiku lietot un kāda der vislabāk. Vēl mani mazliet mulsina tas madaras nosaukums, kur virs otrā a ir apostrofs vai kā viņu tur sauc. Reāli izskatās pēc franču zīmola, bišku uzsita cemmi, ka latvietis atkal no sevis malziet kaunās un vajag tā, lai “krutāk”, bet visumā interesanti.

  2. zebest, ķermenim kā reiz ir visādas foršas lietas – gan Skudras minētais ziedputekšņu losjons, gan ķermeņa eļļiņa problēmzonām.

    vispār laba ideja! pievērsties ārstiem/kosmetologiem, jo man arī kosmetoloģe tādu Madaru nezināja, vien izklausījās ļoti ieinteresēta un teica, ka pameklēs, kad stāstīju, cik tur kas ir forši.

    bet Lottes apņēmība – apbrīnojama 🙂 Reti kuram Latvijā tas izdevies!

    par to apostrofu – viņi arī ļoti spiež uz ārvalstu tirgiem, un aptuveni varu iedomāties, kā to izrunātu citās valstīs, aptuveni tā – MadarĀĀ – kas nav īsti pareizi 🙂 Tāpēc uzreiz parāda, kur ir uzsvariņš un kā izklausās vislatviskāk

  3. Te es bišku nepiekrītu, kāpēc Madarāaaa? Angļu valodā vispār galotnes nevelk. Diez vai tevi arī sauktu par shambalaaaa 😀 Ā, un Laimai tad vajag arī apostrofiņu, citur tak Laimu arī ēd? 🙂 Nu es par to ķermeņa kopšanu biju domājsui vairāk tiešām – kādu nostiprinošu krēmu, pretcelulīta krēmu, jo tas ir tas, ko lietoju, vairs jau ar parastiem ādiņu mīkstinošiem kā agrā jaunībā nevaru iztikt. Tie visi ūdentiņi jau ir labi.

  4. Kad pirmo reizi ieraudziju Madara’s kosmetiku Stockmanni nemaz nezinaju, ka tas ir Latvija razots produkts, pirmais iespaids – loti kvalitativs un “dargs” ;). Tad kad tika saprasts, ka tas ir pasmaju zimols, iestajas lepnuma sajuta – beidzot ari musejie ir uzgenerejosi ko vertigu. Malaci!

  5. Man jau šķiet apbrīnojami ātri Madaras produkti ir ienākuši visos labajos kosmētikas veikalos. Sākumā pamanīju Biotēkā, un tad jau gandrīz vienlaicīgi arī Kolonnā, par ko liels prieks, jo izņemot Biotēku, neviens no lielajiem kosmētikas veikalu tīkliem īpaši neaizraujas dabiskās kosmētikas tirdzniecību.
    Un zaļā sulīgā krāsa, noformējums kopumā- nu ir pamanāms! Un iemesls, kāpēc kosmetologi vēl bieži vien nezina Madaru ir tāds, ka viņi lielākoties iepērkas saloniem domātajās bāzēs, kur, pieņemu, Madara vēl nav ienākusi, iespējams, klāsta plašuma dēļ. Manai kosmētikas lietošanas ikdienai pilnībā pietiek ar Madaras produkcijas klāstu, bet runājot par saloniem, iespējams, ja Madaras produkcijas klāstā ienāktu spec līnija saloniem- ar dabiskajām ziedlapiņu maskām, skrubīšiem un citām jaukām lietām, tad domāju, ka arī salonos šī kosmētika vairs nebūtu sveša:)

  6. Zebest, i’m sorre, bet kur Tu redzi, ka uzsvars uz nosaukuma MADARA ir beigaas? Cik manas acis raada, uzsvars ir tieši uz pirmo A burtu, uz pirmo zilbi, un, cik man zinaams, tad latviešu valodā tiek uzsvērta tieši vaarda pirma zilbe.
    Manuprāt, Madara zimols ir ļoti latvisks, kvalitativs, un inteliģents. Prieks lietot!

  7. Liigava, es atbildēju uz shambalas paskaidrojumu, ka citās valstīs bez šī apostrofa uzsvars tiktu iikts uz vārda beigām, kam nepiekrītu. Man šī kosmētika arī patīk, pati lietoju. Tikai dažreiz liekas, ka latvieši tomēr nevar iztikt bez kāda ķipa pižonīga izlēcieniņa, lai izskatītos advancētāki. Bet tas tā, mainis pēc kaut par Mildu varētu saukt:D

  8. Pirmkārt, Lottes kā gados jaunas sievietes uzdrīkstēšanās vien jau ir apsveicama, vēl jo vairāk, ja pati ir bijusi tikai kosmētikas lietotāja, ne pārzinātāja. Otrkārt, cerams, ka šī kosmētika pailks vēl ilgi mūsu tirgū kā dabiska patiesi. Es uzsveru mūsu, nu labi, varbūt vēl tuvējos ģeogrāfiski, JO, tiklīdz sākas lielā eksportēšana – nu vai tad tad ir iespējams kosmētiku uzglabāt dabisku (transportēšanas laiki, uzglabāšana, realizācija, utt), nepievienojot ne kripatas ķīmisko vielu?? labi, jābūt reālam, un jāapzinās, ka dabiskās kosmētikas sastāvā jau tā bieži sastopamas vairs ne tik dabiskas izejvielas (kaut nedaudz), bet tās vēl nekaitē veselībai (ilgtermiņā). Taču, ja sāksies (ja sāksies) eksports uz Krieviju, Ukrainu, ES valstīm, u.c.?? Kaut kas tml. izskatās, ka notiek ar Stenderu, nu jau tā prece tā smaržo, tā smaržo un ja to pārdod tik daudz valstīs apkārt, kas tur var būt dabisks?? Tāpēc, jācer, ka lielie, cēlie principi un pārliecība būs vienmēr 1. vietā!!!!! tā turēt

  9. 2 lollipop (akmens mājlapas redaktoru dārziņā- nav padomāts par iespēju atbildēt kādam konkrētam komentam/ komenta autoram)

    tātad: pat man, kā kosmētikas lietotājai, ne speciālistam, ir zināms par piemēram zaļās tējas ekstrata konservējošo efektu rūpnieciskajā ražošanā. un tas ir tikai viens piemērs no n-tajiem, kas pieļauj to, ka Madaras zīmola produkcija pastāvēs un tiks eksportēta nezaudējot tās labākās dabiskā sastāva priekšrocības. vakuumiepakojums, kurš arī ir baigi laba fīča – ciest nevaru tos izstrādājumus, kuros tu iepičkājies ar pirkstiem. toties Madaras flakoni ļauj izlietot sastāvu max. ilgu laiku. utml. – koro4e – gan būs, gan eksportēs, un dabisks sastāvs tā nav ilūzija. forši!

    ps, mani arī mazliet mulsina tas apostrof gravis… tomēr nedomāju, ka Madaras zīmols ir tik tālu attīstījis savu biznesu, ka tieši Latvijas tirgum radīs LV etiķetes… kamēr pārējām ES (un citām?) valstīm paliks tas ar dīvaino apostrofu. lai tik nepasaka Madarāā

  10. SonZe – paldies par ierosinājumu, ņemsim to vērā, turpinot darbu pie espati.lv uzlabojumiem 🙂

  11. Interesanti, kur tad L-jā var ražot kosmētiku – Olainfarmā, Dzintarā, Grindeksā?
    Blefs!

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.