Lūpu krāsas indekss

Šobrīd mainās patērētāju paradumi, tiek ierobežots dažādu preču patēriņš, vairāk tiek skaitīts un rēķināts. No daudz kā nākas atteikties, jo ienākumi samazinās. Bet ir arī lietas, kas krīzes laikā tiek patērētas vairāk. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir lūpu krāsas. Šo sava veida fenomenu ekonomisti dēvē par lūpu krāsas indeksu.

Lai gan jau tā tiekam dēvētas par daiļo dzimumu, arvien gribas padarīt sevi vēl daiļāku – ar jaunu apģērba kārtu, rotām, kosmētiku, SPA apmeklējumu, vai ko nu kurai sirds kāro. Ja treknajos gados visi šie prieciņi bija visnotaļ brīvi pieejami, tad šobrīd, kad algas tiek samazinātas un reizēm pat zaudēts darbs, visas šīs lietas un pakalpojumi šķiet kā tālas atmiņas vai arī sapnis par nākotni. Tomēr sievietes ir būtnes, kuras vēlas sevi palutināt, vēlas, lai kāds cits viņas palutina. Neliela iepirkšanās var neticami uzlabot garastāvokli un palīdzēt cīnīties pret grūtsirdību. Bet ko gan dāmas dara, kad tēriņus ir jāierobežo un jaunas kurpes vairs nav ikdiena? Uz šo jautājumu atbildi var sniegt ekonomisti un kosmētikas ražotāji – pērk lūpu krāsas.   

Kā apgalvo ekonomisti, ekonomikas recesiju var manīt jau tai brīdī, kad sievietes vairāk iegādāties sāk kosmētiku, jeb, precīzāk, lūpu krāsu. Lūpu krāsa ir salīdzinoši lēts garastāvokļa uzlabotājs, bet pilnībā pietiekams, lai sieviete kļūtu mazliet smaidīgāka un laimīgāka. Ja pieaug lūpu krāsu patēriņš, attiecīgi samazinās dažādu apģērbu, aksesuāru patēriņš, jo šīs preces ir krietni dārgākas un daudzām dāmām bieži vien vairs nav pa kabatai. Bet, savukārt, tādu nieku kā lūpu krāsa var atļauties gandrīz katra. Tieši šo tendenci, ka pasliktinoties ekonomiskai situācijai pieaug lūpu krāsu patēriņš arī sauc par lūpu krāsu indeksu.

Par to, ka šis lūpu krāsas indekss darbojas liecina, gan pasaules, gan Latvijas pieredze. Piemēram, laikā, kad ASV cieta no teroristu uzbrukumiem, tika sagrauti Dvīņu torņi un ASV ekonomikā sākās lejupslīde, strauji palielinājās lūpu krāsu noiets. Lūpu krāsās patēriņš ir tieši saistīts ar sieviešu emocionālo stāvokli. Svaigi krāsotas lūpas liek justies labāk un palīdz cīnīties ar grūtsirdību, kas saistītas ar finanšu problēmām.

Lūpu krāsu ražotne ir tā biznesa nozare, kas ne tikai spēj noturēties virs ūdens krīzes laikā, bet spēj arī pelnīt. Lai gan daži ekonomisti, joprojām uz šo lūpu krāsas indeksu skatās visai šaubīgi, tomēr, kā liecina pasaules pieredze, tas darbojas diezgan precīzi. Brīdī, kad ir grūti – sieviete uzkrāso lūpas un dodas pretim izaicinājumiem, tādēļ arī šis indekss strādā.

7 komentāri
  1. Urban legend!!! Pētiet dziļāk, mīļās žurnālistes! Šis t.s. “lūpu krāsas indekss” ir kosmētikas ražotāju PR triks. Viens labs sabiedrisko attiecību speciālists šo “tendenci” izdomāja. Tā kā tā ir ticama (un galvenais – liek sievietēm krīzes laikā apsvērt – varbūt patiešām jānopērk lūpu krāsa), šī teorija “aizgāja tautās”. Līdz par tam, ka tika iekļauta vienkāršākajās mārketinga grāmatelēs. Patiesībā – mīts.

  2. jā, izklausās pēc pasaciņas. Man pašai ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir lūpu krāsa, bez tās nekur (tā bija gan “labajos laikos”, gan ir tagad). Pašreiz esmu bez darba, bet lūpu krāsas nu gan neesmu sākusi pirkt vairumā! 😀 Ja sieviete nelieto kosmētiku, tad viņa visticamāk to nesāks darīt krīzes apstākļos, kad nauda ir mazumā!

  3. Kā man reiz kāds mācīja – izceļ vai nu lūpas, vai nu acis. Takā man ir gana tumšas acis un skropstas, labi ja kādu minimālu lūpu spīdumu izmantoju. Bet to, ka ar lūpukrāsu var sevi padarīt smaidīgāku, nezināju. Tak lētas lūpukrāsas ir toksiskas un viņas tāpat tiek noēstas… Mani emocioāli uzlādē mūzika!

  4. Iespējams, lūpukrāsa ir kā viens no produktiem. Jo visas taču sevi spēj iepriecināt kaut vai ar nagu laku. Un tā ir – kad ir slikti, tad iegādāties jaunas ēnas, lūpukrāsu vai vaigu sārtumu ir tik forši 🙂 Vismaz uz brīdi 🙂

  5. brīžos, kad jūtos nekā.. uzkrāsoju spilgtas lūpas un pašapziņa oii kā ceļas.
    Patiesībā, pēdējais, ko nopirku, jo jutos bēdīgi bija – lūpu spīdums. Citas droši vien pēr kko citu, bet tas jau laikam gaumes jautājums.

  6. Nepiekriitu, shim miitam. Luupu kraasoshanas paradumi, daudzums biezhums nemainaas atkariibaa no labiem vai gruutiem laikiem.

  7. Muļķības, mūsdienās nopirkt jaunu krekliņu ir lētāk nekā lūpu krāsu pa 7 Ls. Laiki, kad lūpu krāsa maksāja kapeikas, ir beigušies.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.