Laba vadītāja panākumu atslēdziņas

Slikts darbinieks ne vienmēr ir tik melns kā to mēlē. Darbā ļoti svarīga ir arī darba atmosfēra un motivācija. Ja darbinieki regulāri nav uzdevumu augstumos un nevēlas vai nespēj pildīt savus tiešos pienākumus, vērts palūkoties arī vadības virzienā – vai viss ir kārtībā ar darba vadītāja un padotā attiec?b?m? Ja esi tā, kura ir atbildīga par vairāku cilvēku darbu, piedāvājam dažus ieteikumus, kā motivēt savus padotos un mudināt veikt darbu kvalitatīvi un produktīvi.

Esi piemērs. Tev šķiet, ka visi bieži vien ir sap?kuši? Burkšķ un staigā pa biroju neapmierin?ti? Palūkojies uz sevi. Kāda tu esi kā darba vad?t?ja? Vai spēj no rīta uzsmaidīt biroja administratorei un kol??iem? Esi padomājusi par kādu uzmundrinājumu vai komplimentu? Ja nē, noteikti piestrādā pie sava pozitīvā tēla veidošanas. Nekad neļauj savam sliktajam garastāvoklim ietekmēt arī pārējos.

Ieklausies. Lai kādas būtu sūdzības no darbinieku puses – ieklausies. ļoti iespējams, ka tās nav tikai tukšas pļāpas vai s?kst?šan?s  par grūto dzīvi. Sevišķi no darbinieku puses tapsi novērtēta tad, ja būsi tos sadzirdējusi kādā patiešām nopietnā lietā un to atrisinājusi.

Nospraud skaidrus mērķus. Visiem būs vieglāk strādāt, ja būs skaidrība par to,  “uz kurieni ejam” un kā vārdā darbojamies. Uzdevumiem ir jābūt skaidriem, lai nerastos divdomīgas situācijas un pārpratumi. Kompānijas mērķiem ir jābūt vienotiem, un kā vadītājai tev tie ir j?nosprauž un pie tiem jāpieturas.

Esi taisnīga. Ja esi vadošā amatā, nedrīksti pakļauties personīgajām simpātijām vai, vēl ļaunāk, antipātijām. Esi objektīva, nepieļauj situāciju, ka pārvērtē kādu tikai labas draudzības dēļ, vai tieši otrādi – nenovērtē darbinieku, kurš tev nezināmu un neizprotamu iemeslu dēļ šķiet nesimpātisks.

Necepies par niekiem. Necel traci, kur var iztikt ar mazu aizrādījumu. Neklūpi krāgā darbiniekam, kurš šad un tad nokavē desmit minūtes. Visticamāk, ka tas viņa darbu neietekmē. Vari darīt zināmu, ka tev šāda rīcība nav patīkama, bet atceries, ka visi mūs esam cilvēki ar savām cilvēciskajām vājībām.

Proti pateikt paldies. Ja kopīgi esat nosprauduši mērķus un tos arī sasnieguši, pasaki saviem darbiniekiem paldies vai apbalvo viņus par labu darbu. Tas viņus motivēs censties arī turpmāk un novērtēt tevī cilvēciskās īpašības. Balva var būt arī pavisam maza, kaut vai sāks uzmanības apliecinājums, piespraužot labākā darbinieka foto pie ziņojuma dēļa vai darba dienas beigās, visiem kop?  iedzerot glāzi vīna.

Izturies ar cieņu. Tas nekas, ka esi vadošā amatā. Mazas profesionālas distances ievērošana ir pat vēlama, bet neuzcel sev troni, līdz kuram grūti aizsniegties. Esi pret savu kolektīvu draudzīga, atvērta, izturies ar cieņu pret visiem – gan tuvāk esošiem, gan zemāk stāvošiem darbiniekiem.

Iedrošini darbiniekus savā starpā komunicēt. Veselīga gaisotne birojā ir ļoti svarīga produktīvam darbam. Tu kā vadītāja to vari radīt un nodrošināt. Ja iespējams, pārkārto darba vietas tā, lai katrs nesēdētu tikai savā stūrē un uz visu dienu netaptu izolēts no jebkādas komunikācijas ar apkārtējiem. Ja tomēr to prasa darba specifika, ejiet kopīgās pudienās vai laiku pa laikam noorganizējiet kopīgas aktivitātes.

Draudzējies ar humoru. Cilvēka smaids un smiekli iedrošina pārējos un rada pozitīvas emocijas. Neesi auksta zivs, iesaisties sarunās ar darbiniekiem, smejies par viņu jokiem, kā arī pati vari šad tad pabārstīties ar asprātībām. Ievies kādu jauku ieradumu, piemēram, sāc darba nedēļu, izsūtot darbiniekiem pa anekdotei vai smieklīgam video.

17 komentārs
  1. Būt labam vadītājam – tā ir Dieva dāvana. To var, protams, censties attīstīt, bet tas tāpat kā ar jebkuru talantu – ja viņš ir, viss sanāk it kā pats no sevis, – ja viņš nav – jābūt milzumlielai motivācijai strādāt pie iemaņu apgūšanas. Ūn parasti jau cilvēki ir slinki un ne nu tik ļoti mīl savu priekšnieka darbu tādā izpratnē, lai kļūtu tajā par labāku priekšnieku:)

  2. Gribētos šito izprintēt uz aiznest mūsu iestādes vadītāiem izlasīt. Tās – starp citu… nejauši pavisam. Man citreiz liekas, ka foršāk ir nezināt kāds kaut kas vārētu būt ideālā variantā, ļai nebūtu jāsalīdzina tas reālais cilvēks, vai notikums, ar to vēlamo:)

  3. Jā, taisnība vien ir, dažreiz tieši vadības dēļ negribas darbā rādīties, jo katru otro dienu par kaut ko ir cepiens, un tad visi pārējie ir vainīgi.

  4. Priekšnieki lielā mērā nosaka noskaņojumu darbā, bet proporcionāli tik pat liela nozīme ir arī kolektīvam. Varbūt pat vēl lielāka. Ja šite uzskaitītās īpašības piemīt darbiniekiem, tad jau ir ļoti, ļoti OK. Par priekšniekiem taču reti kļūst līdzsvaroti, ar sevi un savu bērņibu apmierināti cilvēki…

  5. Bet priekšnieks arī ir cilvēks un izvairīties no subjektivitātes ir gandrīz neiespējami. Tas neattiecas uz draugs – nedraugs kategoriju, bet vienkārši tādā personīgu simpātiju līmenī priekšroka vienmēr būs tampersonīgi simpātiskajam cilvēkam.

  6. Iešana kopā pusdienās jau ir zināma distances neievērošana, manuprāt. Svētkus kopā svinēt – kā sporta spēles un Ziemassvētkus – jā, bet tāds privātums kā kopīga pusdienošana ir lieks. Turklāt, kuram vadītājam ir laiks pusdienot ar saviem padotajiem?

  7. Te tik bieži ir padomi vadītājām, ka es aš kaut ko nesaprotu? vai tad tās parasti nav darbinieces, kas nosit laiku lasot sieviešu portālus, nevis čaklās vaītājas?

  8. Labi cilvēki ar šitādām īpašībām nekļūst par vadītājiem tāpat kā neiet politikā.

  9. Esmu vadītāja. Cenšos īstenot visu iepriekšminēto, un lasu espati.lv (brivdienās). Paldies par atgādinājumu – jauki mums katram ik pa brīdim novērtēt savu attieksmi, izturēšanos.

  10. Man šķiet, ka vadītājam ir grūtāk, nekā vienkārši darbi niekiem, jo visi no viņa sagaida kaut kādas pārcilvēka spējas. Šis raksts jau uz to arī mudina. Bet ar brīdi, kad tu kļūstu par vadītāju, tu jau nekļūsti par citu cilvēku. Ja tev nav humora izjūtas, viņa pēkšņi neradīsies un ja tev pārsvarā ir nelāgs noskaņojums, diez vai tu visus iedvesmosi ar jautru smaidu.

  11. Tad nevajag rauties vadītājos, ja nespēj citus novērtēt, iedvesmot un motivēt.

  12. Mums daļā ir priekšnieks, kurš ir kaut kāds ideālā priekšnieka iemiesojums. Viņš nekad nekliedz, viņš viskritiskākajās situācijās izmanto humoru apvienojumā ar strateģisku loģiku, viņš novērtē otra darbu un māk pateikt paldies. Tas ir cilvēks, pie kura var vērsties, ja ir sarežģījumi – jo zini, ka viņš nepadarīs visu vēl sarežģītāku un nebaudors – izdari kaut ko nezin ko! Bet man arī šķiet, ka par tādu cilvēku veidojas dzīves gaitā + apvienojum ar talantu. Tādi priekšnieki ir milzīgs retums!

  13. nu kāpēc tik apmācoši!?!? vai tad vadītājs nav cilvēks, kam reizēm var arī nebūt noskaņojuma rūpēties par apkārtējo (darbinieku, īgnaās dienās – slaistu) labsajūtu darba vietā!! īpaši jau šajos krīzes apstākļos.. 🙁

  14. Esmu savā dzīvē vairākkārt bijusi gan priekšniece, gan padotā. Un lai vai kā, bet vadīt citus ir daudz interesantāk, neatkarīgi no tā, cik jauks cilvēks esi.

Komentēt lamata Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.