Kusties un esi vesela!

Ikdienā nākas pārliecināties, ka daudzi cilvēki vēl aizvien fiziskās aktivitātes, skriešanu, nūjošanu, rīta rosmi, nodarbības trenažieru, fitnesa vai aerobikas zālē uzskata par kaut ko maznozīmīgu, ko līdzīgu modes lietai vai vienkāršam hobijam. Tādu kā sekundāru lietu, kas domāta tikai cilvēkiem ar liekā svara problēmām vai arī modeļiem, mūziķiem, sportistiem un aktieriem savas pievilcības uzturēšanai. Šķiet daudzi pat neiedziļinās, cik būtiska nozīme fiziskajām aktivitātēm ir cilvēka veselības uzlabošanā un nostiprināšanā. Kā kustības var mazināt sāpes, stiprināt imunitāti, izvairīties no saslimšanas vai mazināt esošās slimības simptomus, daudzi pat neaizdomājas. Vēl jo vairāk: bieži vien kā argumentu savai pasivitātei minot tieši veselības problēmas un sāpes.

Fiziskās aktivitātes nodrošina normālu organisma attīstību. Šobrīd, kad mūsu bērnu izklaides kļūst arvien mazkustīgākas, ir īpaši svarīgi jaunās paaudzes ikdienā ieviest pastaigas vai nopietnākas aktivitātes gan svaigā gaisā, gan telpās. Ja kādreiz bērni pagalmos spēlēja kariņus un paslēpes , tagad lielāko daļu laika pavada pie televizoriem un datoriem, roku rokā ar neveselīgu pārtiku. Ar gadiem, kustību skaits tikai samazinās, arī mēs paši pārvietojamies ar automašīnām pat nelielos attālumos, cenšamies vienmēr novietot automašīnas tuvāk durvīm, lai pēc iespējas īsāks ceļš jāveic kājām, lietojam liftus, tālvadības pultis un citas ierīces, kas palīdz mazināt ikdienas kustību skaitu.

Viss mūsu organismā ir savstarpēji cieši saistīts, tieši tāpēc kustība var ietekmēt gan mūsu emocionālo stāvokli, gan fizisko kopumā, gan arī atsevišķus orgānus. Kustība paātrina vielmaiņu, stimulē asinsriti un elpošanu, labvēlīgi ietekmē jebkuru orgānu sistēmu: nervu, elpošanas, sirds-asinsvadu, gremošanas, endokrīno. Arī normālai skeleta un muskuļu attīstībai nepieciešamas kustības, jo vairāk noslogojam kaulus un muskuļus, jo tie kļūst izturīgāki. Palielinās mūsu izturība, spēks un veiklība. Ne tikai vizuālā pievilcība, pareizas stājas un proporcionāla auguma veidā.  Daudziem fiziskās aktivitātes palīdz sakārtot nervu sistēmu, uzlabo garastāvokli, mazina stresu.  Dažādu emocionālu pārdzīvojumu, strīdu un konfliktu gadījumos daudz ātrāk spējam nomierināties kustoties vai nodarbojoties ar iemīļotu sporta veidu. Fizisko aktivitāšu laikā esam spiesti sākt domāt par pareizu elpošanu un tās nozīmi. Kustība veicina elpošanas orgānu darbību un attīstību , organisms tiek vairāk apgādāts ar skābekli, tiek veicināta diafragmas attīstība. Uzlabojas vielmaiņa, gremošanas sistēma, sirdsdarbība un daudzas citas dzīves kvalitāti būtiski ietekmējošas lietas.

Fiziskā slodze neļauj uzņemtajai pārtikai nogulsnēties vienīgi taukaudu veidā. Tā tiek izmantota kā enerģijas avots mūsu organismam un muskuļiem. Cīņā ar lieko svaru būtiska nozīme ir tam, lai ar pārtiku neuzņemam vairāk enerģijas, nekā iztērējam. Tas, protams, nenozīmē, ka atbilstoši mazkustībai jāsāk ēst vienreiz dienā, mazām porcijām. Mūsu veselībai nepieciešams uzņemt pilnvērtīgu pārtiku un tik pat pilnvērtīgi to pārstrādāt.

WWW.VIVIDO.LV

3 komentāri
  1. Man ir PILNIGI cita problema, es arkartigi labi saprotu, ka sportot ir loti labi, BET man ir izteikta nepatika pret sportosanu. Esmu lasijusi, ka pec fiziskam aktivitatem butu jaiestajas vieglai eiforijai, patikamam sajutam utt., bet ar mani pilnigi nekas tamlidzigs nenotiek, visa sportosana notiek ar neizsakamu, briziem neparvaramu piespiesanos, domaju, ta ir psihofiziologiska problema. Ko par so saka sporta psihologi? Pielauju, tiesi ta ka man ir lielakai dalai nesportotaju, respektivi – elementars riebums sportot un visas vizijas cik es busu skaista un glisa var iet pupas. Vienigais sports kas mani interese ir dambrete un pirti iesana. Ko darit?

  2. Izmisusī sportotāja, cik sporta veidus esi izmēģinājusi?
    Man piemēram diezko nepatīk sports telpās, ārā, bet nav iebildumi pret peldēšanu.

  3. Piekrītu Kristīnei! Iespējams, Tu vienkārši vēl neesi atradusi to nodarbību veidu, kas Tev vislabāk patiktu! Kādam patīk kārtīgi izlādēties skvošā, body bike vai body pump, citam patīk mierīgas kustības kā jogā vai kalanētika, citam vajag vidējo aritmētisko starp abiem, vienam patīk peldēt, citam skriet, vēl kādam nūjot.
    Iespējams Tev skolā nepatika fizkultūra, kur Tev lika darīt visu, patīk vai nepatīk, un, iespējams, neizskaidroja kā visu pareizi darīt un tagad Tu izjūti sekas? Tieši tas bija iemesls, kas mani ilgus gadus atturēja no visāda veida aktivitātēm, līdz es nejauši satiku cilvēku, kas mani pievērsa sportam un tagad es vairs nevaru iedomāties savu ikdienu bez tā.
    Novēlu, lai Tev izdodas atrast vislabāko sev! 😉

Komentēt kristīne Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.