KĀ UZVEIKT RUDENS DEPRESIJU

https://www.bigstockphoto.com/

Depresija skan ļoti skarbi, bet, sākoties aukstajam un tumšajam gada periodam, tā var piemeklēt ikkatru no mums. Viens no populārākajiem viedokļiem attiecībā uz garastāvokļa maiņas iemesliem tieši rudenī ir diennakts cikla maiņa, jo saules gaisma stimulē hipotalāmu – smadzeņu daļu, kas atbild par miega un nomoda ciklu regulēšanu, ēstgribu, hormonu darbību, ka arī reproduktīvo funkciju un noskaņojumu. Rudens depresijas simptomi var kļūt izteiktāki tad, kad mainās diennakts cikli – dienas kļūst arvien īsākas un saule ārā spīd daudz īsāku laiku. Katram no mums simptomi var atšķirties individuāli, tomēr daži no izplatītākajiem ir kopīgi: slikts garastāvoklis vai nepārtrauktas garastāvokļa svārstības, intereses zudums par ikdienišķām lietām, miegainība un miega trūkums, kas savukārt noved pie ilgākas gulēšanas nekā parasti, vēlme vairāk ēst, turklāt tieši našķēties.
Katrai problēmai ir risinājums. Arī rudens depresija ir pārvarama, ieviešot savā ikdienā vien pāris vienkāršas un pozitīvu domu raisošas lietas.


Sveces
Svece simbolizē gaismu un siltumu, pretēji tumšajai un nomācošajai rudens depresijai. Sveču dedzināšana, jo īpaši rudenī un ziemā var enerģētiski sakārtot ne tikai mājokli, bet arī sevi pašu. Svecei ir būtiska loma gaismas nešanā mūsu dzīvē – gan fiziskā, gan emocionālā līmenī. Skatoties sveces liesmā, tiek kliedētas negatīvās izjūtas, sveces gaisma un siltums palīdz atbrīvoties no depresijas, noguruma, likvidē strīdos uzkrāto negatīvo enerģiju. No dabīga materiāla izgatavotas sveces ir enerģētiski visspēcīgākās, kā arī deg ilgāk par mākslīgajām parafīna svecēm, tomēr variet izvēlēties tādu, kāda jums patīk vislabāk.


Tējas rituāli
Karsta, kūpošas un aromātiskas tējas tasīte vēsā rudens dienā spēj uzlabot garastāvoklī vienā acumirklī, tāpēc ieviesiet savā ikdienā tējas dzeršanu kā rituālu. Jums noteikti ir sava mīļākā krūzīte un tēja vai cits karstais dzēriens, kas jums garšo. Tējā esošās aminoskābes un kofeīns uzlabo garastāvokli un darba spējas. Cilvēkiem, kuriem ir nosliece uz rudens depresiju, ikdienā ir ieteicams dzert tējas, kurām piemīt nervu sistēmu līdzsvarojoša iedarbība, piemēram, piparmētras lapu, māteres, melisas, auzu lakstu vai graudu, apiņu un baldriāna saknes tēju. Tējai variet pievienot medu, ingveru vai citronu, tādā veidā uzlabojot ne tikai garastāvokli, bet arī stiprinot imunitāti.


Grāmatu lasīšana
Rudens ir īstais laiks, lai pievērstos grāmatu lasīšanai. Grāmatas ar dažādiem sižetiem noved jūs citā realitātē, ja vien pilnībā spējat iejusties grāmatā aprakstītajos tēlos. Lasot grāmatu, centieties koncentrēties tikai uz tās saturu, nedomājot par neko citu. Lasīšana ir ne tikai lielisks veids kā atpūsties, bet arī veids kā vairot iekšējo mieru. Piemēram, garīgu tekstu lasīšana var nomierināt, savukārt pašmotivācijas grāmatas var uzlabot garastāvokli un palīdzēt tikt galā ar tā svārstībām. Grāmatas par psiholoģiju noteikti ļaus jums labāk izprast definīciju “depresija”, turklāt šāda veida grāmatās izlasīsiet daudz profesionālu padomu kā ar to cīnīties.


Došanās dabā
Nav sliktu laikapstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs. Rudenī nav tikai lietus un vējš, ir arī ļoti daudz saulainu dienu, kurās doties ārā, baudīt rudens krāšņumu. Pastaigas svaigā gaisā ir veselīgas ne tikai ķermenim, bet arī garam, tāpēc došanās dabā ir lielisks veids kā izvairīties no rudens depresijas. Izvēlieties galamērķi ar vairākiem apskates objektiem, iespējams variet pievienoties kādai tūristu grupai un uzzināt daudz kā jauna. Dienu noslēdziet kādā mājīgā kafejnīcā, ieturiet nesteidzīgu maltīti un kaut uz brīdi aizmirstiet visas rūpes, kas jūs nomāc.


Rokdarbi
Dažāda veida radoši projekti nodarbina ne tikai rokas, bet arī prātu, tāpēc šis ir viens no veidiem kā cīnīties ar rudens depresiju. Jums nav obligāti jāada zeķes vai jātamborē galdauti. Variet atjaunot interjeru ar kādiem vienkāršiem, pašu rokām izgatavotiem elementiem, piemēram, lampas abažūriem, apgleznotiem puķu podiem. Iespējams jums radīsies iedvesma veikt nelielu mājas remontu, tādā veidā izmainot vidi jums apkārt. Tuvojas ziemassvētki, iespējams jūsu spēkos ir jau laikus nodrošināties ar paša gatavotām dāvanām, tādā veidā ne tikai izvairoties no negatīvām domām, bet arī pirmssvētku stresa, turklāt gandarījums par paštaisītu dāvanu būs daudz lielāks, nekā par lielveikalā iegādātu.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.