KĀ pārlieku nepieņemties SVARĀ grūtniecības laikā?

Grūtniecība ir tas laiks, kad tu pavisam noteikti svarā pieņemsies un tas ir labi, tomēr jāatzīst, ka būt pārāk smagai nav viegli neviena iemesla dēļ, pat ne mazā brīnuma dēļ, tāpēc ļoti svarīgi gaidību laikā ir nepieņemties svarā par daudz. Kā to izdarīt? Ko ievērot, lai tiktu uzņemtas pietiekami daudz barības vielas, bet organismā nenogulsnētos vairāk nekā nepieciešams? Par to – šoreiz!

KĀDĒĻ PĀRĀK LIELS SVARS GRŪTNIECĪBAS LAIKĀ IR SLIKTI?
Liels puncis grūtniecības pēdējos mēnešos – tas tiešām ir skaisti, bet pietūkušas potītes un vaidziņi, kas atgādina kāmi, piekritīsi, nav ļoti estētiski. Topošās māmiņas mīlestība pret sevi gaidību laikā ir ļoti svarīga, tāpēc ir vērts piedomāt par to, lai tu sev spogulī patiktu, tomēr tas nav galvenais – pārāk liels liekais svars var radīt problēmas visu 9 mēnešu garumā – piemēram, lielāks grūtniecības diabēta risks, lielāka slodze kāju locītavām, grūtības kustēties un sportot, kas ir svarīgi muguras muskulatūras nostiprināšanai un dažādi sarežģījumi dzemdībās. Tāpēc iegaumē – grūtniecība mainīs tavas formas, un tas nāks tikai par labu, bet nedomā izmantot gaidības kā attaisnojumu, lai ēstu tikai picu un šokolādes!

KO DARĪT, LAI SVARS NEKRĀTOS PAR DAUDZ?
Maini savu domāšanu. Ja tu vienmēr esi dzīvojusi veselīgi, pievērsusies fiziskajām aktivitātēm un labprātāk ēdusi dārzeņu zupu, nevis hamburgeru, visticamāk, ka arī grūtniecības laikā tev problēmas neradīsies. Bet ja esi no tām, kas mēdz sevi palutināt ar treknu gardumiņu, kad jūtas saskumusi vai nedroša, un atļauj sev saldajā divas porcijas, tad gan nāksies padomāt. Tāpat kā daudzas lietas grūtniecības laikā, arī ēšanas paradumi vispirms sākas tavā galvā. Ja prātā sāksi sevi uztver kā veselīgi ēdošu un domājošo būtni, tā arī būs! Ja galīgi nekāda pašiedvesma nelīdz, atgādini, ka sev, ka vielmaiņas pamati mazulim veidojas jau grūtniecības laikā – tātad tu esi tā, no kā tas ir atkarīgs. Ja vari sava mazuļa dēļ atteikties no vīna piektdienas vakaros, vari izlaist arī burgeri. ĒD PAR DIVIEM – NEVIS DAUDZUMA, BET ATTIEKSMES ZIŅĀ! Domā par to, ka viss, ko tu liec mutē, nonāk arī pie mazuļa. Kāda jēga pēc dzimšanas neļaut mazajam ēst čipsus, ja viņš tos ir dabūjis jau būdams tavā puncī?

Pārskati savu ēdienkarti. Bet, protams, ka pats galvenais svara kontrolēšanas process notiek virtuvē. Pārskati vēlreiz visus veselīgas ēšanas pamatprincipus – pārlasi gan par sāls daudzuma ierobežošanu, gan nepieciešamo ūdens daudzumu, gan dārzeņu labajām īpašībām, gan to, ka augļi satur ne tikai vitamīnus, bet arī cukuru. Kad tas izdarīts, ejot iepirkties, piedomā par to, ko liec groziņā – ja veikalā čipsus nenopirksi, tie tavās mājās nenokļūs un netiks apēsti. Ja jūti, ka uznāk nepārvaram apetīte, turi pa rokai veselīgos našķus, piemēram, gurķus, burkānus vai riekstus.


Sporto.
Ja vien grūtniecība noris pēc plāna un nekādu sarežģījumu nav, tad arī ārsts tev ieteiks dažādas grūtniecēm piemērotas sporta nodarbības. Pat ja līdz šim esi bijusi pavisam tālu no fiziskajām aktivitātēm, nāksies sākt doties garās pastaigās ikdienas vai nodarboties vismaz ar nūjošanu – tas ne tikai dedzinās liekās kalorijas un palīdzēs pārlieku nepieņemties svarā, bet arī veicinās organisma apgādi ar skābekli un palīdzēs nostiprināt muguras muskuļus, kas būs svarīgi dzemdībās un pēc tam, lai vieglāk varētu bēbīti izcilāt. Šī ir ļoti būtiska lieta, ko nereti gaidībās esošās māmiņas piemirst – jo, protams, puncis aug, grūtāk paliek ar visu un visvienkāršāk šķiet sēdēt dīvānā pie televizora un nedarīt neko… Ar slinkumu jācīnās, turklāt, tas jādara ar regularitāti!

Pats galvenais, ko atcerēties!
Tavs svars grūtniecības laikā nav primārais – tas ir būtisks, taču pats galvenais ir, lai mazulis saņemtu visu, kas viņam nepieciešams. Tamdēļ nedrīkst no viena grāvja ielēkt otrā – pārāk liels svara pieaugums nav labi, taču pārāk mazs – ne tik! Seko līdzi ārsta norādījumiem un viss būs vislabākajā kārtībā!
4 komentāri
  1. Manuprāt, tā problēma ir tajā, ka tā kā esi tāds apaļš un tāpat jau “velies”, sāc vairāk atļauties: bulciņa, saldējuma kokteilītis, kotletīte ar kartupelīšiem vakarā, jo organisms taču “prasa” :).

  2. Grūtniecības laikā pieņēmos svarā par 35 kilogramiem, nometu – 1 mēneša laikā pēc dzemdībām.

  3. Bet sakiet godīgi – vai tas tomēr nav atkarīgs no tā vai ēd vai tomēr neēd par diviem? Tās taču ir muļķības, ka jāēd pa diviem, tur jau tie liekie kg arī nāk klāt!

  4. Hmm… – Atbildu uz tavu jautājumu par ēšanu par 2. Šeit nav rakstīts, ka jāēd par 2. Šeit ir rakstīts, ka attieksmes ziņā jāēd par 2 – tātad jādomā arī par mazulīti ne tikai par sevi, kad ēd.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.