KĀ NEPAZAUDĒT PAŠAM SEVI, KAD NEKAS NENOTIEK TĀ KĀ GRIBĒTOS

https://www.bigstockphoto.com/

Darbā konflikts ar kolēģiem, saspīlētas attiecības ar dzīvesbiedru vai vienkārši slikta vispārējā pašsajūta – pietiekami svarīgas problēmas, lai nonāktu pie slēdziena – jāfokusējas uz sevi.

Sākumā der atcerēties, ka mazi soļi noved pie liela mērķa, jo dažkārt, kad vēlamies kļūt par labāku sevis versiju, mēs ķeramies klāt visam uzreiz, kas bieži vien noved pie tā, ka esam sevi pārslogojuši un ātri izdegam jeb citiem vārdiem sakot – necentieties izmainīt savu dzīvi pāris dienu laikā.

Lūk, 8 terapeitu apstiprināti ieteikumi, kuri palīdzēs fokusēties uz sevi un nonākt pie pozitīva galarezultāta.

1. Koncentrējies uz savām patiesajām vēlmēm

Nūjo, meditē, raksti dienasgrāmatu vai vienkārši parunā ar draugiem, lai noskaņotu savu prātu uz šī brīža vēlmēm. Ja tev nav ne jausmas ar ko sākt, pievērsies savām attiecībām, karjerai un veselībai, padomā vai kādā no šīm jomām ir nepieciešami uzlabojumi.

Ja liekas, ka ar šiem dzīves aspektiem viss ir kārtībā, padomā par tiem plašākā mērogā un pajautā sev dažus vienkāršus jautājumus – kad esmu vislaimīgākais, kad es par sevi esmu vispārliecinātākais un kad es jūtos vissliktāk. Atbildēm uz šiem jautājumiem vajadzētu norādīt turpmāko virzienu – kaut ko dzīvē palielināt vai tieši pretēji – samazināt.

2. Sāc ar nelielām, ilgtspējīgām pārmaiņām

Kā jau iepriekš tika minēts, šis process ir pielīdzināms maratonam, nevis sprintam. Tajā brīdī, kad esi noskaidrojis ar ko vēlies sākt, nospraud mazus mērķus lieliem panākumiem.

Pieņemsim, ka tu vēlies fokusēties uz sevi vairāk nodarbojoties ar sportu. Ja tu nekad neesi bijis pārāk aktīvs, nesāc ar stundu ilgu augstas intensitātes treniņu sešas reizes nedēļā. Tas visdrīzāk nebeigsies labi. Tā vietā nospraud sev mērķi katru dienu veltīt 20 minūtes pastaigai svaigā gaisā.

3. Pievērs uzmanību savam pamatvajadzībām

Ja pagaidām neesi nonācis pie konkrēta mērķa vai īsti nevari izlemt, kāds tas varētu būt, sāc rūpēties par pamatlietām – kvalitatīvu miegu, veselīgu ēdienu un aktivitātēm svaigā gaisā, kā arī regulāri izkustini savu ķermeni. Izklausās gluži vienkārši, tomēr tu būsi pārsteigts kādas izmaiņas spēj sniegt šādas, it kā pašsaprotamas lietas.

Ja sāksi ar vienkāršām un ikdienišķām lietām, vēlāk būs vieglāk sasniegt lielākus mērķus, jo prāts būs jau tendēts uz to. Pat pavisam nelielas izmaiņas sevis respektēšanā pavērs plašākas iespējas pāriet citā līmenī ar nolūku dzīvē sasniegt vairāk.

4. Pamēģini rakstīt dienasgrāmatu

Dienasgrāmatas rakstīšanu noteikti būtu vērts izmēģināt, jo šis ir viens no labākajiem veidiem kā izteikt savas domas pašam priekš sevis. Paņemot rokā vienkāršu kladi un pildspalvu un uzrakstot tā brīža domas un izjūtas, jums būs vieglāk organizēt savas domas, kā arī spēsiet vieglāk tikt vaļā no kaut kā, kas jūs ļoti uztrauc.

Šis ir arī lielisks veids kā fokusēties uz sevi, jo brīdī, kad rakstiet dienasgrāmatu, visas domas un sajūtas ir koncentrētas tikai uz šo procesu, kā arī šis ir laiks, kuru pavadiet sev.

Ja gadījumā rakstīšana jūs neaizrauj, pamēģiniet savas domas pierakstīt datorā vai ierakstot tās mutiskā veidā savā telefonā, bet ja esi nolēmis, ka šāda veida savu domu izklāstīšana nav domāta tev, neuztraucies, tas tiešām nav paredzēts visiem.

5. Atrodi jaunu hobiju

Iespējams tu jau sen vēlies iemācīties spēlēt ģitāru vai sapņojot esi iekarsis deju ritmos. Tieši šis brīdis ir labākais, kad to sākt. Jauna hobija uzsākšana var būt aizraujošs un jautrs process, turklāt, ja tas tev sagādā prieku, pozitīvs lādiņš pašcieņai ir garantēts. Galvenais, lai tu tiešām gribētu darīt to, ko esi nolēmis un tev tas no sirds patiktu, nevis tāpēc, ka tas ir kaut kas sabiedrībā aktuāls vai citu acīs būtu prestiži.

6. Izvairies no cilvēkiem, kuri liek tev justies slikti

Šis padoms neattiecas tikai uz sabiedrisko dzīvi. Nedrīkst aizmirst par to, ko ikdienā redzi savā telefonā jeb sociālajos tīklos, jo bieži vien tieši šeit mēs sastopamies ar negatīvu informāciju, kuru bieži vien publicē vai ar to dalās tieši mūsu draugi un paziņas. Atseko tiem cilvēkiem, kuru profilos bieži redzams negatīva rakstura saturs. Labāk izvēlies iedvesmojošas personas un to publicēto saturu.

Tieši tas pats ir attiecināms arī uz tavu ikdienas dzīvi. Ja tu bieži uzturies tādā cilvēku lokā, kuri liek tev justies neapmierinātam ar sevi, padomā vai šādas attiecības tev patiešām ir nepieciešamas un limitē saskarsmi ar situācijām, kurās jūties nepārliecināts par sevi.

7. Sociālais detokss

Tas nenozīmē, ka tūlīt pat jāizdzēš visas aplikācijas telefonā, tomēr, ja tur pārāk bieži sevi pieķer skatāmies telefonā, iespējams ir jāpadomā par saviem viedierīču lietošanas paradumiem.

Viens veids kā limitēt savu laiku sociālajos tīklos ir uzlikt signālu, kas atgādinātu tev, ka laiks atpūtināt acis un koncentrēt uzmanību uz sevi. Vēl vari pamēģināt dienas grafiku ar laikiem, kuros tu neatrodies telefonā jeb sociālajos tīklos. Tās varētu būt gan pāris stundas dienā gan vesela diena nedēļā, ja vien tiešām esi apņēmības pilns.

Jebkurā gadījumā, laikam, kuru nepavadīsi telefonā jābūt maksimāli aizpildītam ar tādām nodarbēm, kuru laikā tev nebūtu ne domas, ne vēlme ieskatīties telefona ekrānā.

8. Meklē domubiedrus

Kopīgs mērķis liek cilvēkiem iedvesmot vienam otru, pārrunāt jau sasniegto un kopīgi virzīties nospraustā mērķa virzienā. Tāpēc nekautrējies, meklē domubiedrus gan darbā gan ārpus tā, veidojiet interešu grupas, dalieties ar padomiem. Ja neesi pietiekami ekstraverts, cilvēkus ar kopīgām interesēm vari meklēt arī sociālajos tīklos, sekot to ikdienai un iedvesmu gūt tādā veidā. Ir ļoti daudz atsaucīgu cilvēku, kuri labprāt dalās ar padomiem vai vienkārši pozitīviem attēliem un citu saturu, pat veido tiešraides, kurās stāsta par pozitīvām izmaiņām savā dzīvē un veidu kā tās tiek realizētas.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.