KĀ neapjukt, un izvēlēties savu ĪSTO sporta nodarbību?

Rīgā un citur Latvijā netrūkst daudz un dažādu sporta klubu. To piedāvājumi kļūst aizvien plašāki un daudzveidīgāki, tāpēc gadās, ka apjūkam visos nosaukumos un nodarbību veidos. Kā izvēlēties sev piemērotāko izkustēšanās variantu? Lai to noskaidrotu, espati.lv ievāca informāciju par dažādiem fizisko aktivitāšu veidiem! Kas ir kas, un ko katra no šīm nodarbībām var sniegt? Par to šoreiz!

TRENAŽIERI
Lai apmeklētu trenažierus, vispirms noteikti jākonsultējas ar kādu no zāles treneriem, jāizstāsta, ko vēlies panākt – nostiprināt augumu, veidot muskuļu masu, notievēt. Vadoties no taviem mērķiem, treneris sastādīs tev piemērotu treniņu programmu. Trenažieros vingrojumi pamatā tiek tendēti uz spēku, muskuļiem un stingrāka auguma iegūšanu. Bieži tiek cilāti smagumi gan ar kājām, gan rokām. Ātrāka un efektīvāka rezultāta gūšanai ieteicams trenēties tieši pēc individuāli sastādītās treniņprogrammas, jo haotiska darbošanāszālē uz savu roku,  kā arī nepiemērota smaguma un slodzes izvēle var likt tev vilties – rezultātu nepanāksi vai iegūsi ko pretēju vēlamajam.

AEROBIKA
Aerobika sevī ietver daudzus un dažādus vingrinājumus, tā ne tikai palīdz cīnīties ar lieko svaru, bet arī stiprina sirdi un asinsvadu sistēmu, kā arī nostiprina stāju un noņem stresu. Aerobikā rēķinies ar aktīvu izkustēšanos – lēkāšanu, dejošanu, staipīšanos mūzikas pavadījumā. Ja jūti sevī enerģiju pēc darba dienas izplosīties aerobikas zālē – uz priekšu. Lai aerobika nestu rezultātus, tā ir jāapmeklē regulāri, jo rezultāti ir manāmi tikai pēc samērā ilga darba.

ŪDENS AEROBIKA
Ūdens aerobika ir lielisks līdzeklis kā mazināt svaru, cīnīties ar celulītu, stimulētu sirdsdarbību un stiprinātu kaulus, piemēram, mugurkaulu. Tāpat kā parastā aerobika, arī ūdens aerobika rezultātus sniedz pēc periodiska darba, vēlams to apmeklēt apmēram 2-3 reizes nedēļā. Ūdens aerobika vēl lieliski palīdz cīnīties ar stresu un vairot dzīvesprieku, jo tā pēc būtības ir deja ūdenī. Lai tevi nemaldina iespaids, ka tā sniedz mazāku rezultātu vai tā ir tikai tāda plunčāšanās ūdenī. Ja visi vingrojumi tiek izpildīti pareizi, slodze ir lieliski jūtama, tāpat – tici vai ne, ūdenī var dabūt arī no sviedriem slapju pieri. ļoti pozitīvi ir tas, ka ūdenī darbojas tādas muskuļu grupas, kādas citās nodarbībās neizdodas izkustināt. Ja tev patīk ūdens, šīs nodarbības ir tieši tev.

STEP AEROBIKA
Step aerobika ir intensīvs treniņš, kura laikā tiek izmantotas hanteles un īpašas platformas, kur pakāpties. Step aerobika ieteicama muskuļu tonusa uzlabošanai, tauku slāņu dedzināšanai, sirds un asinsvadu, elpošanas sistēmas, kā arī locītavu un saišu stiprināšanai. Lai gan pamata solis ir uzkāpšana un nokāpšana no stepa platformas, šajā aerobikā tiek veikti arī citi vingrinājumi, kas nologo visas muskuļu grupas. Step aerobika ir ļoti intensīva. Jāsaka gan – fizioterapeiti šo aerobikas veidu par sevišķi "lietderīgu" neuzskata. Muskuļi tiek darbināti pārāk virspusēji un bieži ari "piedzīti", bet ja tevī kūsāt kūsā enerģija un esi gatava vai kalnus gāzt, šīs nodarbības tev derēs.

FATBURNER JEB TAUKU DEDZINĀŠANAS NODARBĪBAS
Fatburner ir īpaši intensīvi treniņi, kas paredzēti tikai vēdera preses, sēžas un kāju muskulatūras tonizēšanai un nostiprināšanai. Treniņš notiek trenera pavadībā, kas māca pareizi kustēties, lai gūtu vēlamos rezultātus. Šajās nodarbības var nākties pasvīst, bet panākumi neizpaliek, ja vien treniņi ir regulāri un tu strādā ar pilnu atdevi.

ABS
ABS ir kompleksu nodarbību kopums, kas paredzēts vēdera muskulatūras nostiprināšanai. Šāda veida treniņš tev der, ja vēlies stingru presi un ar pārējo tev viss ir kartībā. Vai arī – vari ABS kombinēt ar citām nodarbībām, piemēram, aerobiku, lai gūtu pārliecinošus rezultātus.

BODYBIKE JEB VELO TRENAŽIERU TRENIŅŠ
Body bike ir īpašs velotrenažieris, kas prasa no cilvēka spēku, izturību un enerģiju. Body bike stiprina sirdi, stabilizē asinsrites un elpošanas sistēmas, palīdz cīņā ar celulītu un palīdz ātri atbrīvoties no liekā svara. Body bike ir dažādas intensitātes, lai izvēlētos sev piemērotāko intensitāti vēlams konsultēties ar treneri it sevišķi sākuma periodā, lai nepārspīletu ar slodzi. Jāatceras, ka liela slodze ir arī uz kājām, tāpēc, ka augšstilbus vēlies slaidus, nevis muskuļotus, būs daudz jāstaipās un jāseko līdzi, lai neuzdzītu muskuļu masu tieši šajā daļā.

BODYTONING
Bodytoning laikā, trenera pavadībā, tiek veikti dažādi spēka vingrinājumi, tas ir kas līdzīgs aerobikai, tikai treniņš ir intensīvāks. Vingrinājumi tiek veikti uz paklājiņa un tiek izmantots arī cits papildus inventārs, pēc trenera ieskatiem. Šajās nodarbībās lielāks akcents tiek likts uz problemātiskajām zonām – vēderu, dibenu, kājām, mērķis ir padarīt šīs zonas stingrākas un tvirtākas, bet ir jūtama arī vispārēja iedarbība – augums kļūst tvirtāks, stingrāks un slaidāks.

FITNESA JOGA
Fitnesa jogas vingrinājumi notiek mūzikas pavadībā. Šie vingrinājumi attīsta spēku, kustību un locītavu lokanību, laika gaitā tiek zaudēts arī liekais svars. Speciāli vingrinājumi uzlabos elpošanu, koncentrēšanās spējas, emocionālo noskaņojumu, palīdz cīnīties ar stresu un hroniskā noguruma sindromu. Šīs nodarbības vairāk piemērotas cilvēkiem, kas vēlas strādāt ar sevi arī emocionāli, ne tikai fiziski.

PELDĒŠANA Peldēšana ir visaptverošs sports, peldēšanas laikā tiek nodarbināta ne tikai visas ķermeņu grupas, bet arī tiek stiprināti kauli un locītavas. Peldēšana lieliski nostiprinās tavu augumu un palīdzēs cīņā ar celulītu.  Ja vēlies strādāt ar kādu konkrētu problēmu zonu, tad pajautā baseina trenerim, kādā stilā tev būtu vislabāk peldēt. Peldēt ieteicams aptuveni divas reizes nedēļā, peldēšana tiek uzskatīta arī par lielisku emocionālu atpūtu.

PILATES
Pilates ir vingrojumu komplekss visam ķermenim. Lielākā daļa vingrinājumu notiek horizontālā stāvoklī. Kā spēka centrs tiek nodarbināti vēdera, muguras un sēžas muskuļi, kas nodrošina, lai ķermenis kustētos maksimāli simetriski un brīvi. Pilates izlabo stājas defektus, maina cilvēka gaitu, kā arī uzlabo asinsrites sistēmu. Tiesa, lai gūtu rezultātus šos vingrinājumus jāizpilda regulāri. Šo vingrošanas veidu silti iesaka tām sievietēm, kas vēlas atgūt slaidas auguma līnijas un nostiprināt dziļākos vēdera muskuļus, kas ir atbildīgi par vidukļa līniju, kā arī par muguras muskuļu nostiprināšanu. Tieši šie muskuļi citās nodarbībās netiek darbināti vai tiek sasniegts ļoti neliels efekts. Pilates strādā "dziļi", bet šā nebūs vieta, kur ālēties.
 
KALENĒTIKA
Kalanētika der cilvēkiem, kam intensīvie treniņi nav pa spēkam vai nav vēlmes pēc tādiem. Ar nelielām kustībām tiek nodarbināts viss ķermenis. Kalanētika ir kompleksa vingrojumu sistēma, kas ir vērsta uz to, lai izstaipītu muskuļus un samazinātu to apjomu. Kalanētika ne tikai laika gaitā nodrošina slaidu augumu – stingras un slaidās kājas, vēderu, dibenu, bet arī palīdz atjaunot vielmaiņu un uzlabo stāju. Kalanētika iedarbojas diezgan lēni, bet efekts ir ilgstošs, jo tā darbojas uz ķermeņa dziļākajiem muskuļiem līdzīgi pilatēm.

KO VĒL DER IEVĒROT?
Lai izvēlētos sev vajadzīgo un piemērotāko sportošanas veidu, iesakām konsultēties arī ar fizioterapeitu, kas kā ārsts ieteiks fiziskās aktivitātes atbilstoši tavam veslības stāvoklim un vajadzībām, kā arī konsultēs par citiem sporta veidiem, to plusiem un mīnusiem. 

Ja sportot esi nolēmusi tieši notievēšanas nolūkā – atceries, ka komplektā ar fiziskajām nodarbībām ir vērts pārskatīt arī ēdienkarti. Neesi pret sevi nežēlīga, bet iespējams no kaut kā ir  vērts atteikties vai šo to pārtikas produktu patēriņā ierobežot.  Kompleksā veselības kūre – sports plus minimāla diēta, būs stimuls tiekties un sasniegt rezultātu. Veiksmi!

Saistītie raksti

27 komentāri
  1. Te jau vēl varetu uzksatīt visādus veidus, bet tomēr, manuprāt, svarīgākie ir divi kritēriji izvēlē – pirmkārt, treneris, otrkārt, kādā sporta veidā cilvēks jūtas vislabāk, spējīgāk. Laba, pavelkoša trenera dēļ mēs varam iet trenēties kaut skolas sporta zāles pagrabā, bet vislieliskāk, ja Tavs treneris pasniedz Tavu sporta veidu:)

  2. Es esmu bijusi uz pilnīgi visu, kas te uzksiatīts – izņemot pilates un kalanētiku. Manuprāt, katrā jomā var atrast kaut ko pavelkošu, bet varu tikai piekrist Sportistei, ka liela nozīme ir trenerim. Teiksim parastajā un ūdensaerobikā es pazīstu tikai vienu treneri, pie kuras darbjoties gūstu pateisu kaifu no noteikošā. Ir izmēģināts visādi citādi treneri, bet tas ir stipri garām. Ja negribu sev sagādāt vilšanos, eju tikai pie viņas.

  3. Man šķiet, ka trenažieri reāli rullē. Un ja cilvēkam ir normāla soprta pieredze un viņš lasa žurnālus šajā jomā, tad var diezgan efektīvi pati sev sastādīt treniņu progammu un pa laikam to mainīt. Zinu, cilvēkus, kuriem vajag treneri blakusus, jo tas viņus motivē saņemties, bet pilnīgi mierīgi var arī iztikt. Nodarbinot visas svarīgākās ‘muskuļu grupas var iegūt ļoti smuku, trenētu augumu. Turklāt nav nekāda kolektīvā lēkāšana, kā piemēram, aerobikā.

  4. esati ļoti rūpīgi mūs mudina dzīvot veselīgāk… tas ūdens, kas jādzer, dažādi tievēšanas ieteikumi un tagad arī sporta nodarbību satura apraksti… Labi jau labi – kaut ko darīsim lietas labā:)

  5. Tik daudz iespēju, bet…. tāāāāds negribulis un slinkums. Un – auksti truklāt. Es labāk kā lācis ieritinosziemas miegā.

  6. Man vipār nepatīk kaut kādi kolektīvi sporta veidi, tāpēc aerobikās un jogās un pilatēs jūtos slikti. Tur vienmēr ir kaut kāds samērōšanās un sacensību gars – kurs krutāka un kur smukāka. Piemēram, peldēšanā tā nekad nav. Tur tu esi 1:1 ar ūdeni. Tāpēc vienlaga – ziema via vasara – eju uz beseinu un peldu! Un vēl mna šķiet, ka nekas tik labi nemazina spriezi un nenoskalo visas negatīvās emocijas prom kā ūdens.

  7. Ai, da miiljaas – da jebkursh sporta veids ir labs, efektiivs un sagaada patiikamus briizhus, ja tam ar prieku un pacietiibu nodoties.

  8. Star citu tieši trenažieros savedu kārtībā savu muguru. Visām tām fizioterapetiskajām vingrošanām esmu bijusi par slinku, tādēļ nepiedzīvoju nekādus rezultātus. Toties trenažieru zālē ir vairāki trenžieri, kas paredzēti muguras un roku muskuļu trenēšanai. Kopš regulāri to daru, man ne reizi vairs nav sāpējusi mugura. Turklāt tagad to klāj smuki, nelieli muskuļi.

  9. palasot komentus var padomat, ka sho portalu lasa tikai un vienigi aktivas sportistes:) jeb ari shadus rakstus kaisligi izlasa un nokomente tas, kas pashas aktivi ar sportu nodarbojas:))) Es shad un tad aizeju uz sporta klubu uz kadu aerobiku vai kalanetiku, bet ta, lai nopietni zvleletos kadu noteiktu sporta veidu – tas laikam nav prieksh manis, vai ari probleams ar augumu nav tadas lai to daritu:)

  10. Lēkā, lēkā, āzīt. Ko tad tu domā, ka ar ķermeņa problēmām piedzimst?:) Tās jau rodas pakāpeniski. Tāpēc jau tā sportošana vajadzīga, lai nepatikšanas nepārsteidz nesagatavotu. Tā, ka ej vien uz savu kalanētiku regulārāk, nekā šad un tad. Noderēs!

  11. Par fatburner izklaidēm es neko nezinu, bet varu silti rekomendēt H20 aerobiku. Tā patiesi ir efektīva. Man darbs saistīts ar sēdēšanu un pagājušoziem konstatēju ka esmu iedzīvojusies celulītā. Satrūkos un sāku kaut ko darīt lietas labā. tas kaut kas bija – ūdensaerobika. Nejaušība, jo šāds piedāvājums bija turpat blakus darbam. Gada laikā ejt trīs reizes nedēļā lēkāt ūdenī, lai nu kas kas, bet celulīta man tiešām vairāk nav.

  12. man jau šķiet, ka tā nav nekāda nejaušība, ka mēs nokļusta tieši tajā sportā, kur nokļūstam un pie trenera, kurš mums patīk. galu galā – tas, kurš meklē, tas atrod, bet tam, kuram pēc būtības negribas, tam vienmēr pret visu būs iebildumi.

  13. peldēšana ir vislabākā! nezinu kā tur ar tiem kilogramiem un svara zudumiem, bet baudai peldēšana ir visefektīvākā.

  14. Tu laikam, Ilžuk, dikti jauna esi, jo tad var tā vieglprātīgi izturēties pret savu ķermeni. Jo vecāks tas ķemenis paliek, jo vairāk ar viņu jānoņemas, lai viņš būtu labā formā. Man jau šķiet, ka ir svarīgi sev patikt – tam ir liela nozīme sievietes dzīvē. Un jo agrāk tu sāc sevī investēt – rūpēties, jo vieglāk to ir darīt ilgtermiņā.

  15. skolā man fizkultūras skolotāja sabojāja visu pozitīvo iespaidu par sportu, tādēļ vairākus gadus pēc vdsskolas beigšanas nedarīju neko. Un tad gluži nejauši satiku trenerīti, kura teica, lai vienkārši atnāk, paksatoties, pamēģinot. Viņa pasniedza aerobiku. Varu tikai piekrist tām, kas saka, ka viss atkarīgs no tenera. Tagad pati ja vairākus gadus pasniedzu dažādu veidu aerobiku, bet, ja nebūtu satikusi savu trenerīti, es tā arī būtu nodzīvojusi, domājot, ka sports man riebjas. Patiesībā – izrādās, ka nevis vienkārši patīk, bet ar baudu to pasniedzu citiem un cenšos citos iedarbināt to prieka sajūtu un atvēršanos, ko var dot savā ķermeņa un tā iespēju iepazīšana.

  16. Esmu slinka un tāpēc labprātāk eju uz masāžu un procedūrām tonusa uzturēšanai, nevis pameklēju sporta nodarības. Man šķiet, ka arī ā vr uzturēt labu formu. Vismaz par savu noteikti nesūdzos.

  17. Nu ja tev nav kur likt naudu un ir tik globāls slinkums, ko tik visu nevar darīt – arī maksāt par to, lai citi darbina tavus muskuļus:)

  18. bet te nav pieminēts pats pat demkrātiskākais un vienlaikus ļooooti efktīvs sporta veids – skriešana! šobrīd, kad visi cenās ietaupīt, uz ko tik var, droši vien taupīšana skar arī sportu. lai nebūtu šī sadaļa no savas dzīves jāizsvītro, ir vērts padomāt par skriešanu. nezinu, kā ir tad, ja to no nulles sāk arīt ziemas laikā, varbūt pagaidām labāk paslēpot vai paslidot, bet uz pavasari man šķiet ir vērts visādā ziņa pievērsties:)!

  19. Es skrienu pavasarī un vasarā. Ziemā gan nevaru saņemties, par aukstu, kā arī negribas to pa tumsu darīt – no rīta vēl tumšs, tad darbs bet vakarā jau tumšs. Bet šis veids ir ļoti labs, man kardiologs teica, ka jāskrien esot, jo tā lieliski var uzturēt vismaz kaut kādu fizisko formu.

  20. Dāmas, esu atklājusi apļa treniņu, kurš gan nav šajā sarakstā, bet visā pasaulē tas ir topā! Latvijā to piedāvā, Lady fitness, Energy un Vivido! Trenažieru zāle
    + dažāds sporta inventārs = efekts garantēts!!!

  21. Pati ~1x nedēļā eju uz sporta nodarbībām. No šīm visām aprakstītajām man visvairāk patīk pilates un fitnesa joga. Super! 🙂

  22. Tu raksti, ka grupu nodarbībās “tur vienmēr ir kaut kāds samērōšanās un sacensību gars – kurs krutāka un kur smukāka”.. Kurā klubā tā ir bijis? Man tieši šīs nodarbības vislabāk patīk, bet tas, iespējams, tāpēc, ka jau vairāk kā gadu eju uz vienu klubu, aptuveni tām pašām nodarbībām un meitenes sveicināmies un pirms nodarbībām klačiņu uzsitam!
    Kā jau te pirmīt teica – atradīsi īsto klubu un īsto treneri un būs foršs pasākums!

  23. Man svaru zāles izraisa riebumu, tikai atsevišķas zāles man ir pa prātam, attiecīgi, kur nav tikai cilājamie dzelži. Arī vieglatlētikas treneris neļauj mums iet uz svaru zāli, ja atļauj, tad ne biežāk kā 1x/ned. Visvērtīgāk un efektīvāk ir izmantot tikai savu svaru, jo tavs ķermenis ir tas svars, ar kuru jāstrādā. Un ir forši, jo, ja netiec uz zāli vari darboties mājās un nevajag nekādus ekstra līdzekļus + radošums, līdzsvars un koordinācija uzlabojas daudz ātrāk kā svarus cilājot.

    Veiksmes!

  24. Esmu slaida meitene, gribu kaadus 4kg nomest tikai, bet vairaak nostiprinaat veederu un veelos izteiksmiigaakas kruutis un dibens atkal mazs man ir..un nekaadiigi nevaru saprast kas buutu labaaks man ,nevaru izskirties starp pilateem vai zaali??

  25. Kur tad populārā Zumba, TRX, visādi LexMills treniņi Body …, kardio treniņi, apļa treniņi, Nike utt.

  26. Atbildēšu ”Niks”. Ja tu esi slaida meitene un ar lieko svaru nav problēmas, tad es tev ieteiktu doties uz sporta zāli pa tiešo pie trenera. Es biju ļoti tieva, bet zālē panācu ko vēlējos. Nekādu problēmu, tikai vajag rast sevī prieku turp doties! Un protams motivācija.. 🙂 Pilates, manuprāt, vairāk laika aizpildīšanai, nevis kaut kā ”uzkačāšanai”.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.