Kā ATGŪT svētkos VIEGLUMU?

Svētku svinēšanai un brīvdienām piemīt kāds dīvains niķis – lai kā tu censtos ievērot mērenību un nepārēsties, tomēr pienāk brīdis, kad šķiet, ka nevari vairs pakustēties un vēders piepūsts kā balons.  Klāt svētku riebīgais pavadonis – gremošanas traucējumi.

Smaguma sajūtu un kuņģa darbības traucējumus izraisa pārēšanās, īpaši – bagātīgi, taukaini, asi ēdieni, kā arī alkohols un kafija. Lasi sešus padomus, kā cīnīties ar brīvdienu grēciņu sekām un atgūt normālu pašsajūtu.

  • Veicini gremošanu ar garšvielām.  Atceries, ka garšvielas nav tikai sāls un pipari, un droši papildini ēdiena uzlabotāju arsenālu ar kādu jaunumu, piemēram, fenheli. Tas palīdzēs stimulēt kuņģa sulas izstrādāšanos un veicinās vielmaiņu. Pievieno šo dilles radinieku salātiem vai izmanto fenheļa sēklas kā garšvielu gaļas un dārzeņu ēdienos.  Vari pagatavot arī tēju. Ja šī garšviela tev nav pierasta vai ir vienkārši nepatīkama, vari izmantot fenheļa dražejas, ko uzkost pēc maltītes (nopērkamas, piemēram, veikalā Hanuman). Citas garšvielas, kas uzlabo gremošanu, – dilles, oregano, baziliks, koriandrs, rozmarīns, lauru lapas, ingvers, anīss un kardamons. Ar tām tu gan pilnveidosi ēdiena garšu, gan pasargāsi savu vēderu.
  • Centies mazāk stresot. Ķīniešu medicīnā tiek uzskatīts, ka tavs garastāvoklis un izjūtas ietekmē aknu darbību. Tas nozīmē – jo vairāk stresosi, jo mazāk enerģijas tiks tava ķermeņa pilnvērtīgai darbībai. Turklāt daudzas sievietes cenšas stresu apēst – ar ēdienu šķietami mazinot nervozumu. Diemžēl ēšana nav palīgs cīņā pret stresu, drīzāk otrādi.
  • Nepārcenties. Pirmkārt, neiespringsti par katru sīkumu, kas šķietami nav izdevies tavā perfekti sagatavotajā svētku plānā. Otrkārt, nesteidzies – smalki sakošļā katru kumosu un necenties pagrābt mazdrusciņu no katra no deviņiem Ziemassvētku ēdieniem, kas stāv tev priekšā.
  • Dodies pastaigā. Pastaiga gan sniegs tev papildu enerģiju, gan veicinās gremošanu. Un galu galā, ir taču skaisti vismaz svētku dienā vai brīvdienā tā vienkārši – pastaigāties. Starp citu, cik bieži tev tā izdodas?
  • Nedodies pagulēt. Šī viltīgā sajūta, kad pēc labas maltītes gribas nosnausties… Bet guļus stāvoklī kuņģa sula var atplūst barības vadā. Tāpēc, ja galīgi nespēj noturēties nepasnaudusi, atlaidies pussēdus, bet ne guļus.
  • Lieto gremošanu veicinošas tējas. Piparmētra veicinās kuņģa sulas izstrādāšanos, atvieglos spazmas un atjaunos normālu kuņģa darbību. Ingvers mazinās sāpes un nelabuma sajūtu. Vispazīstamākais līdzeklis kuņģa savešanai kārtībā ir kumelīšu tēja. Vari pagatavot tēju no visiem trim augiem kopā un dzert pirms vai pēc maltītēm.

Tomēr visvienkāršākais padoms ir izmēģināt jaunas svētku receptes un izvairīties no smagajiem ēdieniem. Te, piemēram, četras jaukas, vieglas un gaisīgas receptes svētku galdam piedāvā Zanda no espati.lv: http://garsasbaudas.espati.lv/index/view/raksts/Viegli-un-garsigi—Ziemassvetku-receptes/id/300/

 

Saistītie raksti

2 komentāri
  1. Lai nepārēstos, Ziemassvētkos der uzvilkt savu mīļāko, augumam pieguļošo kleitu vai kādu citu apģērbu, kurā vēlēsies ielīst arī Jaunā gada ballē un nākamajos Ziemassvētkos:)) Un vēl, dāmas, jālieto jostiņas!:)

  2. Ha, Mezim, lai vēders smaguma sajūtu nezin 😀 Izklausīsies smieklīgi, bet mana omīte uz lielā Ziemassvētku vakariņu galda uzliek arī Mezim. Tā pārēšanās ir slimība. Un vēl, ja kaut ko neesmu nobaudījusi iepriekšējā vakarā, tad rodas pārmetumi – kāpēc es to neē’du un kāpēc es to nepagaršoju.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.