Kā AIZKAVĒT ādas novecošanās procesus?

Jo ātrāk sāksi rūpēties par savu ādu, jo ilgāk būs iespējams saglabāt to jaunavīgāku un skaistāku. Aplams ir uzskats, ka nopietni tam jāpievēršas tikai tad, kad mīmikā jau parādījušās pirmās krunciņas. Rūpes par savu ādu ir jāuzsāk jau krietni agrāk. Ir dažas lietas, kam vajadzētu vairāk pievērst uzmanību, lai aizkavētu ādas pāragru novecošanās procesu. Teiksi – tās visas ir zināmas? Bet tad kādēļ ikdienā par tām atkal un atkal aizmirstam?
Pats svarīgākais sejas ādas kopšanā ir nepieļaut tās dehidratizāciju, tas ir, rūpēties, lai būtu pietiekošs mitruma līmenis. Līdz ar to atjaunojas ādas elastīgums, tā kļūst gluda un normalizējas tauku daudzums.

Normāla
tipa sejas āda ir diezgan reti sastopama, varētu pat teikt, ka tā ir ideāla – vingra, jaunavīga, ilgi saglabājas gluda un maiga. Nav paplašinātu poru, reti veidojas izsitumi, nav redzamu, paplašinātu asinsvadu, arī laika apstākļi šo ādas tipu īpaši neietekmē. Jāsaka – laimīgās tās, kuras daba apveltījusi ar šādu ādu.

Sausa un jutīga
sejas āda ir plānāka, ar izteiktu tendenci kļūt sausākai, lobīties, līdz ar to ātrāk radot labvēlīgu vidi krunciņām. Šim ādas tipam ir paaugstināts jutīgums, biežāk veidojas izsitumi, īpaši neizturīga pret kairinājumiem, tāpēc arī vides ietekme un stress šim ādas tipam nodara vislielāko ļaunumu. Sausai un jutīgai ādai raksturīga lobīšanās, raupjuma un savilkšanas sajūta, tāpēc ir īpaši svarīgi to pareizi kopt, lietot mitrinošus krēmus un aizsargkrēmus, kā arī pēc katras sejas noskalošanas reizes lietot alkoholu nesaturošu toniku sejas mitruma līmeņa saglabāšanai.

Taukaina
āda visvairāk pamanāma ar paplašinātām porām un spīdumu T zonā (piere, deguns). Šī tipa āda ātri uzņem vides netīrumus, kas iekļūst paplašinātajās porās, veidojot pūtītes, iekaisumus. Ieteicams izvēlēties maigus ādas attīrīšanas līdzekļus, nepārspīlējot ar tās mitrināšanu, tā vietā labāk mazgājot ar tīru ūdeni.

Lasi arī – Paplašinātas PORAS – ko iesākt?


Kombinēta
sejas āda ir visbiežāk sastopamais ādas tips – tā ir taukaina T zonā un sausa vai normāla deniņu rajonā, uz vaigiem un ap acīm. Šis ādas tips ir visgrūtāk kopjams, jo T zonā jākopj kā taukaina āda, pārējā sejas daļa – kā sausa un jutīga vai normāla. Ja visa seja tiks kopta kā sausa, T zona kļūs vēl taukaināka, savukārt, lietojot tikai taukainai ādai paredzētus līdzekļus, sausās vietas kļūs vēl sausākas un jutīgākas, vairāk sāks lobīties.

Dzīvo veselīgi un kļūsti skaistāka
Veselīgam uzturam un miegam ir liela nozīme sejas ādas skaistuma saglabāšanas procesā. Negulētas naktis, neveselīga pārtika, alkohols un cigaretes nogurdina ķermeni un nodara ļaunumu arī sejas ādai. Miega trūkums kavē organismam atjaunot vajadzīgās funkcijas. Ja vari atļauties naktī izgulēties astoņas stundas, tas ir lieliski, jo tieši tas ir vidējais stundu ilgums, ar ko organismam pilnīgi pietiek, lai atjaunotos. Ja nē, vismaz sešas stundas nakts miega spēs stimulēt hormonu sistēmu un uzveikt brīvos radikāļus, kas liek ādai novecot. Savukārt fiziskās aktivitātes uzlabos vielmaiņu un stiprinās muskulatūru.

Smēķēšana un alkohols ādai nodara lielu ļaunumu. Smēķēšanas dēļ āda izskatās nogurusi, pelēka un arī vecāka, kā arī sašaurinās asinsvadi. Šis kaitīgais ieradums samazina ādas apgādi ar skābekli, kas palēnina ādas dabiskos atjaunošanās procesus. Alkoholam ir līdzīga ietekme, turklāt tas dehidrē ādu, tāpēc, ja reizi pa reizei iedzer vīna glāzi, pēc katras izdzer arī glāzi ūdens.

Patiesībā veselīgi dzīvot nemaz nav jāmācās kā reizrēķina tabulu skolas laikā, bet veselīgs dzīvesveids ir pareiza izpratne par to kā un cik ikdienā strādāt, atpūsties, ēst un gulēt. Tāpēc jāatceras būtiskākais – pietiekoši izgulies, ēd lēni un pēc iespējas veselīgi, strādā tik, cik spēj, nevis streso nepabeigto darbu priekšā, atstāj nepadarīto darbā un mājās par to nedomā, bet atpūties. Nedrīkst aizmirst arī par ūdens dzeršanu, jo tas neļaus organismam dehidrēties. Pie veselīga dzīvesveida piederas ar sevis nespīdzināšana ar dzelžainām diētām, kas atņem nepieciešamos vitamīnus un uzturvielas. Labāk paēst, bet vitaminizētu un veselīgu ēdienu, nevis sevi ierobežot ar neēšanu vai vienveidīgu diētu mēneša garumā. Ja tiek ievērota kāda diēta, tad tai jābūt bagātinātai ar augļiem, dārzeņiem un nepiesātinātos taukus saturošiem produktiem, piemēram, zivīm.

Lasi arī – 5 LABĀKIE un 5 SLIKTĀKIE pārtikas produkti tavai ādaiun ŪDENS un tavas ādas SKAISTUMS – pastāv BŪTISKAS saistības

Vides ietekme

Lai gan vides piesārņojuma līmeni mainīt nav iespējams un, izejot uz ielas, gaiss ir tāds, kāds nu ir, tomēr ādu attīrīt no šā piesārņojuma pēdām ir iespējams. Grumbas, pirmkārt, veidojas vietās, kas visvairāk tiek pakļautas laika apstākļu ietekmei, tāpēc sejas ādai jāpievērš īpaša uzmanība. Sejas āda visas dienas garumā uzņem putekļus un gāzes, tāpēc āda ir rūpīgi jāattīra, citādi aizsērēs poras, kas veicina grumbu veidošanos. Stress, gaisa temperatūras izmaiņas veicina toksīnu uzkrāšanos ādas šūnās, kā rezultātā āda izskatās nogurusi un nevesela, tas viss veicina ādas novecošanos. Papildus ikdienas sejas kopšanai reizi nedēļā vajadzētu lietot sejas skurbi un kopt sejas ādu ar barojošām un attīrošām maskām. Vairāk lieto produktus, kuru sastāvā ir A, C un E vitamīni, jo tie ir labākie palīgi ādas tvirtuma un gluduma saglabāšanā.

Lasi arī – DABĪGAS maskas sejai

Stipra saule sejas ādu var padarīt sausu, nespodru, jo ultravioletais starojums ļoti kaitē ādai. Vismaigākā, sausākā un plānākā sejas ādas zona ir āda ap acīm, to saules stari ietekmē visvairāk. Jāuzmanās, lai āda vienmēr būtu aizsargāta ar mitrinošu krēmu, kura sastāvā ir SPF, arī tad, ja laiks ir apmācies. Arī sauļošanās solārijā un karsēšanās sausajās pirtīs ādu padara sausu, tāpēc pēc šīm procedūrām noteikti jālieto maigs, mitrinošs un atjaunojošs krēms. Arī aizsargkrēms ir jāizvēlas atbilstoši savam ādas tipam, tonim. Lai neapdegtu saulē un nekļūtu par upuri kaitīgajam UVB (ultravioletie B stari – daļu aiztur ozona slānis, daļa nokļūst līdz zemei) stariem, jāatceras, ka bez SPF saturoša krēma gaišais ādas tips saulē droši var uzturēties aptuveni 10 minūtes, olīvkrāsas – 15 minūtes, tumšas – 20 minūtes. Pēc Eiropas COLIPA (Eiropas kosmētikas apvienība) standartiem SPF15 aizsargā 93% UVB starojuma, SPF20 – 95%, SPF30 – 97% un SPF60 – 98% starojuma.

Lasi arī – 10 SVARĪGĀKIE jautājumi un atbildes par sauļošanos


Jādomā par mīmiku un pietiekamu atpūtu
Sejas mīmika ir „labvēlīga augsne” grumbām. Jo vairāk tiek raukts deguns vai uzacis, samiegtas acis vai savilktas lūpas, jo ātrāk šajās zonās uzradīsies krunciņas, jo šajās vietās ādai ir vislielākā slodze. Piemēram, kad acīs spīd saule (ne tikai vasarā), ieteicams valkāt kvalitatīvas saulesbrilles, lai acis nav tik bieži jāsamiedz, tādējādi ilgāk izvairīsies no tik pazīstamajām grumbām, ko sauc par vārnu kājiņām.
Garas darba stundas pie datora rada nogurumu. Zinātnieki ir izpētījuši, ka ik pēc pusotras līdz divām stundām darba pie datora nepieciešama pusstunda svaigā gaisā vai vismaz atelpa no datora, un tase tējas vai glāze ūdens. Nogurums vispirms ir pamanāms tieši sejā, tāpēc kvalitatīva atpūta palīdzēs ikdienā izskatīties daudz labāk – būs veselīgāka sejas krāsa, modras acis un arī pašai pozitīvāks skats uz dzīvi.

Lasi arī – ĀDAS kopšana – 30, 40 un 50 gadu vecumā

Saistītie raksti

9 komentāri
  1. Visu laiku man nebija nekādu problēmu, bet tad, lidz ko palika 35 viss sakas… nezinu no kura gala kerties klat, ko darit, laikam bus jaiet pie kosmetologa.

  2. Es gan iesaku doties uz vakummasāžu, mani tas ļoti iepriecina un tik tiešām ir rezultāts! Es pat nebiju gaidījusi, ka tik lōti palīdzēs atbrīvoties no miziņām. Iesaku nopirkt arī tagad piedāvājumu [cenzēts]ikuku.lv vakummasāžas apmeklējums tikai 8,99 Ls

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.