Jautā ekspertam – šonedēļ: fitnesa treneris un ūdens aerobikas trenere

Šonedēļ mūsu ekspertu pulkam pievienojas jauni speciālisti – savus jautājumus vari uzdot fitnesa trenerim Uno Bergmanim un ūdensaerobikas trenerei, peldētapmācības speciālistei Guntai Melderei.

Uno Bergmanis, fitnesa treneris

Uno ir fitnesa treneris sporta klubos Olymp un Titāns, kuram šonedēļ paredzēta atklāšana. Šajos klubos Uno vada individuālās nodarbības trenažieru zālē, kā arī izstrādā individuālās treniņu programmas. Paralēli fitnesam Uno nodarbojas arī ar kaitbordu (arī kā treneris, tāpēc, ja tev ir kādi jautājumi ne tikai par fitnesu, bet arī kaitbordu, droši jautā!) un snovbordu.

www.unofitness.com

Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere topošajām māmiņām, peldētapmācības trenere bērniem un pieaugušajiem

Sporta meistare ar augstāko sporta pedagoģisko izglītību un vairākkārtēja Latvijas čempione peldēšanā, kuras darba stāžs kā peldēšanas trenerei ir 20 gadu, atbildēs uz jautājumiem, kas saistīti ar peldēšanas apmācību bērniem un pieaugušiem, ūdens aerobiku dāmām, kā arī sievietēm grūtniecības laikā un pēc dzemdībām.

www.udensaerobika.lv

Atgādinam, ka vari uzdot savus jautājumus ginekoloģēm Astrīdai Tirānei un Daigai Baranovskai, zobārstei Rebekai Brīvmanei, kosmetoloģei Ingai Aleksandrovai, masierei Unai Gaiķei, dietologam Andim Brēmanim, Montesori pedagoģei Sandrai Bērziņai un jebkuram citam speciālistam, kurš vēl nav iepazīstināts mūsu rubrikā “Jautā ekspertam!”

Aicinām tevi uzdot savus jautājumus tepat zem raksta, vai arī, rakstot uz [email protected] , un tu saņemsi atbildes.

Saistītie raksti

31 komentāri
  1. Individuālās treniņu programmas parastā cena- Ls20,00.

    TIKAI ESPATI.LV PASTĀVĪGAJIEM LASĪTĀJIEM- ĪPAŠĀ CENA- Ls15,00!

    Sīkāka informācija par maniem pakalpojumiem un sadarbības nosacījumiem http://www.unofitness.com

  2. Jautājums Uno Bergmanim- pati neesmu diezko apaļīga, taču izskatos tā kā būtu stāvoklī- lai ko es darītu, tomēr vēders paliek tāds izgāzies un apaļīgs. Kā vislabāk cīnīties ar šo problēmu?

  3. Nika- kamēr neesmu Jūs redzējis dzīvē, man grūti spriest par iespējamo iemeslu. Viens no iemesliem var būt- retas (1-2 reizes dienā) ēdienreizes lielām porcijām. Risinājums- ēst sabalansētu uzturu 4-5 reizes dienā mazākām porcijām. Otrs no iemesliem var būt stājas traucējumi- palielināts mugurkaula izliekums jostas daļā u.c. Risinājums- apmeklēt labu manuālo terapeitu, un pēctam regulāri mājas apstākļos vai trenažieru zālē regulāri izpildīt speciālos, stāju koriģējošos, vingrinājumus. Iespējami arī citi iemesli. Tātad, pēc manām domām, viens no risinājumiem, kā cīnīties ar šo problēmu, būtu- atrādīties kādam speciālistam, kurš pateiktu, kas varētu būt par iemeslu Jūsu “palielinātajam vēderam”.

  4. Labdien, Uno!
    Jau labu laiku vēlos saņemties un atkal atsākt sporta nodarbības, bet īsti nezinu, kas man būtu piemērotākais. Iepriekšējās reizēs, kolīdz sāku apmeklēt aerobikas nodarbības, strauji pieņēmos svarā. Nobijos un pēc pāris mēnešiem vairs negāju sportot. Vai šāda situācija izveidojās tādēļ, ka neizvēlējos pareizo slodzi?

  5. Atbilde uz jautajumu-par TO vai ES apmacu udensaerobikas trenerus???
    Atbilde: NE!!!!!
    To var iegut macoties augstskola konkreti 4-5 gadus LATVIJAS SPORTA PEDAGOGIJAS AKADEMIJA!Dienas vai neklatienes nodaljas.
    Jo trenerim ir jazin par CILVEKU daudz vairak,ka vingrinajumu komplekss!

  6. Esmu grutniece un velos sakt apmeklet nodarbibas udensaerobika?
    Kura vieta tas notiek un kadi laiki?
    Cik ilga ir nodarbiba?

  7. Labrit SANDRA!
    Pirmkart lai saktu apmeklet nodarbibas udensaerobika grutniecibas laika Jums jakonsultejas ar savu arstu.kurs seko Jusu grutniecibas norisei.
    Ja arsts dod atlauju JUS variet apmeklet nodarbibas DIVAS reizes nedelja.
    Iepriekseji pierakstoties pie manis(29668880)
    Nodarbibu laikus variet apskatit http://www.udensaerobika.lv
    Nodarbiba notiek 45 min udeni un 30 min var izmantot saunu,tvaika pirtinju vai aroma pirtinju!
    Uz tiksanos!

  8. Atbilde nereģistrētajam lietotājam > Būtu nepareizi uzsākot fiziskas aktivitātes uztraukties par svara palielināšanos, jo uzsākot fiziskas aktivitātes palielinās arī kaulu blīvums- tie kļūst iekšēji blīvāki un stiprāki. Līdz ar to palielinās kopējais ķermeņa svars. Spogulis un tiko valkātās drēbes ir labāks rādītājs tam, vai svars palielinās uz tauku, kas izgulsnējas nevēlamajās vietās 😉 Vadot individuālās treniņu nodarbības, treneris regulāri pārrunā pēdējo dienu uztura režīmu, aktivitātes, ķermeņa svara svērstības, un nekavējoši treniņu un uztura režīmā ievieš korekcijas. Starp citu, drīzumā ievietošu savā mājaslapā http://www.unofitness.com informāciju par koučingu ar skype starpniecību- reizi nedēļā ar klientu, kuru pat varu nebūt dzīvē ne reizi redzējis, pusstunda tiek veltīta veselīga uztura, sporta nodarbību un emocionālā stāvokļa iztirzāšanai un labāko situāciju risinājumu meklēšanai.

  9. Jautājums Uno Bergmanim-patīk sports,pati apmeklēju trenažieru zāli jau krietnu laiku.Labprāt pamācītos nopietnāk,un pamācītu citus.Kur var mācīties par fitnesa treneri?

  10. stradini > Latvijā augstāko akadēmisko un profesionālo izglītību iespējams iegūt Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā. Bakalaura grādam jāmācās… šobīd neesmu pētījis studiju ilgumu, bet man bija jāmācās 5 gadi. Pirms dažiem gadiem LSPA sāka organizēt arī divgadīgus treneru kursus- info- http://www.treneruizglitiba.lv

  11. stradini > Vēl: Saņemot oficiālu dokumentu, studijas nebeidzas. Es, piemēram, esmu reģistrējies vairākos ASV treneru online portālos, kur treneri dalās pieredzē un apspriež praksē nebijušus gadījumus, lasu profesionālo literatūru, cenšos sekot līdzi jauniem pētījumiem. Tāpat interesējos par cilvēka garīgo spēju trenēšanu un paaugstināšanu, ko sniedz Koučings, Reiki, Ajūrvēda un citas vecākas un jaunākas zinātnes…

  12. Īsti nezinu kuram prasīt šo jautājumu, Uno Bergmanim vai Guntai Melderei 🙂
    Man ir daudz liekā svara un ar vingrošanu ilgi neesmu nodarbojusies. Kā vislabāk būtu sākt? Ar ūdensaerobiku, parasto aerobiku vai trenažieriem?

  13. Leila > Aerobika ir grupu nodarbība. Vissvarīgāk ir izvēlēties savam iesācēju līmenim atbilstošu nodarbību. Taču grupu nodarbībām ir efkts, kas uzsākot nodarbības varētu izraisīt mazāku vai lielāku pārpūli- sacensību gars- ja citas var, man arī jāvar. Rezultāts- iztekts diskomforts nodarbībā un vairākas dienas pēc nodarbības. Iespējama nevēlēšanās turpināt regulāras aktivitātes. Ūdens aerobikā šāds sacensību efekts varētu būt mazāks, vai nebūt vispār. Pirms apmeklēt aerobiku, es ieteiktu 2-4 nedēļas apmeklēt trenažieru zālē pieejamos kardiotrenažierus (vēlama, vai es pat teiktu- obligāta pulsa kontrole), pakāpeniski iesaistīt treniņu procesā vingrinājumus uz trenažieriem, un katras nodarbības nobeigumu daļā veikt stiepšanās vingrinājumus. Protams, treniņa procesa kontrolē un organizēšanā lieliski noder personīgais treneris 😉

  14. Jautājums Uno. Kāda veida slodzi trenažieru zālē vislabāk izvēlēties lai samazinātu svaru? Zinu, atbilde būs kardio, bet tiešām ļoti grūti un vienmuļi ir pavadīt 60 min piem. uz velo trenažiera. turpretī trenažieri un svari man ļoti patīk.
    Otrais jautājums izriet no pirmā. Kā izvairīties no liela muskuļu masas pieauguma?

  15. Papildus atbilde LEILAI!
    Lai saktu domat par to- AR kadu SPORTA veidu sakt nodarboties
    PIRMKART un galvenokart jasak sakartot savs dienas rezims,sava edienkarte,produktu izvele,esanas biezums un daudzums.
    OTRKART-jasaprot galvenais celonis-kapec ir liekais svars?Cik tas ir lieks?Jo dazkart sverot 55-58kg-ari kadai liksies,ka ir liekais svars.
    Protams,ja tiesam tas ir daudz par daudz-lidz pat 10-15 kg tad noteikti PIRMS uzsakt kadas sporta aktivitates butu jaiziet apskate pie sava gimenes arsta,kurs ari veiktu jusu apskati,analizes un tikai tad -ja zinas,ka aptaukosanas iemesls ir bijis nepareiz uzturs tad vares sakt ar PIRMO puntu kas bus savienojams jau ar SPORTA AKTIVITATEM!
    Pie lieka svara ieteiktu sakt TIKAI ar udensaerobiku,jo taja Jums bus vismazak iespejam traumet kadu no locitavam vai pat mugurkaulu.Pie lieka svara vingrojot zale-aerobika,vai trenazieros JUS varat kaitet savam organismam,ja svars ir loti par daudz,bet ja tas ir iedomats skaitlis -2-3kg-tad trenezieri bus tiesi laika!
    Lai JUMS veicas atrast isto celoni un tad var sakt cininju ar sekam!
    Uz tiksanos udensaerobika:):):)!

  16. Niks (viesis), 2009 gada 18.aprīlis, 23:37 > Dažādībai ieteiktu variēt kardiotrenažierus- piemēram: 10min velo trenažieris+ 10min stepa trenažieris+10 min eliptiskais trenažieris+10min “soļošana pret kalnu” uz skrejceliņa. Proporcijas un secību mainiet pēc sirds patikas. Galvenais nosacījums- pulsam vajadzētu būt no 60-75% no maksimālā pulsa (maksimālais pulss= 220- cilvēka vecums gados). Piemēram 25 gadus vecam cilvēkam maksimālais pulss ir 195 sitieni minūtē. Tātad pulsam kardio treniņa laikā vajadzētu būt robežās no 117 līdz 146 sitieniem minūtē. Izmantojot trenažierus, stieņus un hanteles, no izteiktas muskuļu masas pieauguma var izvairīties neizmantojot lielas pretestības- svarus. Kārtējo reizi varu ieteikt nekautrēties konsultēties ar treneriem, jo dažos teikumos nevar izstāstīt to, ko treneris ir mācījies 5 gadus akadēmijā un joprojām patstāvīgi turpina mācīties studējot dažādus informācijas avotus un mācoties no piraktiskās pieredzes.

  17. nezinu vai man veel kaads atbildees, bet tomeer jautaashu…… saka jau, ka lai dedzinaatu liekos kg ir nepiecieshams tureet 60-75% no sava max. pulsa aerobaa trenninja laikaa.. jautaajums taads- braucot uz velo trennazjiera minos parasti kaadu stundu vai vairaak, bet nespeeju notureet to pulsu tik augstu, jo man ir diezgan zems asienspiediens un ja meegjinu ilgstoshi notureet tik augstu pulsu saak reibt galva- resp. vai mani trenninji svara samazinaashanas zinjaa nav velti???

  18. Atbilde lele (viesis), 2009 gada 28.aprīlis, 11:29 > Jebkura fiziskā aktivitāte, kaut arī pulss nesasniedz 60% no maksimuma, ir apsveicama, un rada pozitīvas izmaiņas organismā. Protams, ja vēlaties samazināt ķermeņa svaru, diennakts uzņemtajam kaloriju daudzumam ar uzturu ir jābūt mazākam kā patērētajam.

  19. paldies par atbildi… dieeta tiek ieveerota, gribot negribot, jo ir kungja probleemas un kaloriju pateerinjsh stabili ir mazaaks par uznjemto. esmu radusi sportot 4-6 reizes nedeeljaa, vieniigi gribeeju noskaidrot vai daru pareizi 1h speeka trenninjsh+ 1-1,5h kardio +20min. staipiishanaas

  20. Atbilde lele (viesis), 2009 gada 28.aprīlis, 22:33 > Treniņu grafiks jums kā nopietnai sportistei 😉 Ja treniņi būtu ar augstu intensitāti (gan spēka treniņa, gan kardio), pastāvētu reāla iespēja pārtrenēties. Ja slodze ir mērena, slodze varētu būt OK. Ceru, ka jūsu spēka treniņš ir pārdomāts, un jūs noslogojat visu savu ķermeņa muskulatūru vienlīdz cītīgi, lai laika gaitā neveidotos stājas traucējumi.

  21. kaa jau mineeju, sakaraa ar savu pazeminaato asinspiedienu nevaru notureet paaraak augstu intensitaati, tamdeelj daru to labaak leenaak un mieriigaak, bet kaartiigi. ja juutu, ka ir par lielu slodze- piebremzeeju. parasti saaku ar kjermenja augshdalju virzoties uz leju, tad kardio un tad stiepshanas. peec saspringtaa dienas grafika tas pirmkaart ir labs stresa nonjeemeejs, otrkaart uztur manu taa jau leeno vielmainju normaa, kaa arii auguma aprises.. tagad censhos tikt valjaa no “vizuaali trauceejoshajiem taucinjiem”. svars ir normaa, tomeer ir pie kaa veel straadaat. mana motivaacija nav tikai ieguut skaistu augumu, bet to daru arii veseliibas labaa- gan gariigaas, gan fiziskaas labaa.. un paldies veelreiz par atbildeem 🙂

  22. Jauājums Uno Bergmanim!
    Labdien! Situācija sekojoša-man ir dels 13. gadi, augumā padevies liels, bet mani satrauc moments, ka pilnīgi ignorē fiziskas aktivitates, fizkultūrā atzīme ir 4, uzdodot jautājumu, kapēc tev ta fizkultūra nepatīk, seko atbilde -negribu, nevaru! Kā Jūs ieteiktu rīkoties, un kas tam visam varētu būt par iemeslu?
    Jau iepriekš paldies par atbildi!:)

  23. labdien!!!kādi vingrinājumi būtu jāveic mājas apstākļos,lai varētu uztrenēt vēdera presīti sievietei??? cik ilgs laiks paiet,lai manīti efektu?

  24. Līga
    Sveiki!Kāda atšķirība ir starp eliptisko trenažieri un steperi(ja pareizi esmu noformulējusi)
    Mājas apstākļos vēlos nostiprināt sēžas muskuļus,kāju(augšstilbu)aizmugures un sānu iekšējos muskuļus.Kurš man labāk derētu?
    Paldies jau iepriekš!

  25. Sveiks,Uno Bergmanis!
    Kāda atšķirība ir starp eliptisko trenažieri un steperi(ja pareizi esmu noformulējusi) Mājas apstākļos vēlos nostiprināt sēžas muskuļus,kāju(augšstilbu)aizmugures un sānu iekšējos muskuļus.Kurš man labāk derētu? Paldies jau iepriekš!

  26. Sakiet lūdzu kur un kā var iegūt ūdensaerobijas trennera izglītību? vai no sākuma ir jāiegūst C kategorijas apliecība parastas aerobikas trennera statusam. Un cik gadu vecumā var sakt kartot šos eksāmenus? Vai uzreiz pēc vidusskolas to var izdarīt?

  27. man ir taa kad tiko saaku treneties,bet zinu kad trenesu tikai plecus,tricepsus,bicepsus un krutis tas viss man notiek maajaas ar vienu saliekamo hanteli lidz 16kg.
    vai man ir iespeeja uzstreneet kauko.. trenneejos ik pa dienai vienus un tos pasus treninus pa 3 piegaajieniem.
    Bet lielaakaa probleema ir taa kad man nesanaak kaariigi guleet kaadas 7stundas no vakara lidz riitam. unar eesanu man ir probleemas darba deel.. varu eest tikai no rita ,pusdienaa un vakaraa..ko vareetu mainiit un vai ar taadu treninu var turpinaat..
    ludzu atbildiet kaads kas tiesaam vareetu zinaat
    [email protected]

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.