Jautā ekspertam: atbildes uz lasītāju jautājumiem

Šoreiz uz jūsu uzdotajiem jautājumiem atbildējusi ginekoloģe Astrīda Tirāne, uztura speciāliste Inga Pūce (www.figurasdraugi.lv), frizieris Tomijs Tomsons un treneris Jānis Āboliņš un fitnesa treneris Uno Bergmanis (www.unofitness.com).

Vēlos painteresēties par tādu lietu – man ir pazemināts svars (165 cm gara, 49 kg svars). Ēdot svars arī nenāk klāt, arī saldumi neko neietekmē. Vai ir kāda kontracepcija, ko varētu lietot, lai svaru dabūt klāt? Vai arī tas ir ļoti individuāli, kā kurai sievietei? Pašreiz lietoju Nuvaring, nepilnus 2 gadus, to man izrakstīja pēc dzemdībām. Liels paldies jau iepriekš.

Atbild Astrīda Tirāne:
Kā jau pati nojaušat – kontracepcija, precīzāk hormonu tabletes uz katru sievieti iedarbojas ļoti individuāli, kādai nāk klāt svars, kādai ne. Visticamāk vaina nav olnīcās, bet gan hormonu līmenī organismā. Es ieteiktu pārbaudīt hormonu līmeni, hipofīzi, pēc šīm pārbaudēm varētu spriest, kas par lietu un attiecīgi rīkoties, tādēļ iesaku vizīti pie ginekologa un hormonu pārbaudi.


Ko darīt, ja krakšķ locītavas? Nevaru kā cilvēks pa kāpnēm noiet, jo potītes krakšķ pie katra pakāpiena. Sāpju nav nekādu, bet tā skaņa reāli traucē!

Atbild Inga Pūce:
Viens no variantiem ir – ielikt ausīs aizbāžņus, ja cits nekas netraucē, bet, ja nopietni, tad tas varētu liecināt par sinoviālā (locītavu) šķidruma samazināšanos vai izmaiņām kaulaudu struktūrā. Būtu labi šīs locītavas nofotografēt un parādīt ortopēdam, bet pa to laiku ieteiktu katru dienu izdzert vismaz 4 glāzes tīra ūdens un 2 glāzes jebkādus šķidros piena produktus

Ko darīt lai mati nebūtu pūkaini? Esmu izmēģinājusi dažādas eļļiņas, bet no tām mati ātri paliek taukaini.

Atbild Tomijs Tomsons:
Iesaku izmantot dažādus matu fluīdus, kas tieši tam arī paredzēti, lai novērstu matu pūkošanos, tie nopērkami veikalos un aptiekās. Lielākā daļa matu fluīdu gan ir veidoti uz eļļas bāzes, tādēļ vajadzētu izvairīties to ieziest tieši matu saknēs. Diemžēl šie fluīdi varētu padarīt matus ātrāk taukainus, bet tas ir iedarbīgākais līdzeklis. Vēl var izmēģināt matu krēmus, bet arī tie padarīs matus ātrāk taukainus.

Kur un kā var iegūt fitnesa trenera sertifikātu?

Atbild Jānis Āboliņš
Par fitnesa treneri var mācīties vairākās vietās – Latvijas Sporta Akadēmijā, Latvijas Treneru tālākizglītības centrā, Liepājas Universitātē. Bet lai kur arī mācītos, lai iegūtu trenera sertifikātu ir jānokārto Latvijas Sporta federācijas padomes sertifikācija, sīkāk par šo procesu informāciju var gūt šeit: http://www.lsfp.lv/sertifikacija.htm, bet protams par visu šo tuvāk tiek stāstīts arī izglītības iestādēs.
Kopumā pastāv četru kategoriju treneri – A, B, C un D. Kategorija ir atkarīga no sasniegumiem sportā, darbošanās ilguma un mācību ilguma, bet sīkāk par šīm kategorijām vari lasīt šeit: http://www.treneruizglitiba.lv/index.php?s_id=53

Jautājums matu speciālistam. Mana lielākā problēma (ņemot vēra to ka matus šķipsnoju un krāsoju) ir sausie, sašķeltie matu gali un taukainums pie matu saknēm (ko darīt, jo gribas, lai mati tiešām būtu gari un spīdīgi, kā reklāmas, lai neveltos un nepukotos!). Un otrais – tepat espati.lv lasīju, ka frizieri neiesaka mazgāt matus biežāk kā reizi trīs dienās, es tik ilgi nespēju dzīvot ar nemazgātiem matiem (!!!), man mati jāmazgā katru otro dienu (taukaino matu sakņu problēma). Šobrīd esmu veikusi eksperimentu – nodzīvojos ar nemazgātiem matiem pa laukiem 4 dienas, tad izmazgāju un nu jau esmu piedzīvojusi trešo dienu bez matu mazgāšanas, ļoti skaisti nav, bet es ceru, ka varēšu pariet uz 3 dienu režīmu, ko par to saka matu speciālisti?

Atbild Tomijs Tomsons:
Lai novērstu matu šķelšanos un taukainumu pie matu saknēm ir jālieto kvalitatīvs šampūns un balzāms. Es ieteiktu profesionālo matu kopšanas kosmētiku, ko var nopirkt frizētavās un dažādos salonos, no personīgās pieredzes ļoti patīk Cutrin produkcija, bet ļoti laba ir arī L’Oreal profesionālā matu kosmētika. Izstāstiet, kas Jums ir vajadzīgs un salona darbinieki ieteiks to labāko.
Vēl lai mati ilgāk paliktu tīri, nešķeltos uz izskatītos labi, iesaku reizi nedēļā ielikt atjaunojošu matu masku uz neilgu laiku – minūtēm 15 – 20.

Sveiki! Esmu 1.70cm gara un sveru 43kg..jūtos labi, eju 1x nedēļā uz trenažieru zāli mazliet izkustēties(bet neizsvīstu), apetīte laba, ēdu dārzeņus, augļus, biezpienu u.c. produktus, kuri nav taukiem bagāti, cepti (gaļu neēdu), bet nevaru pieņemties svarā šā vai tā…svars stāv uz vietas neskatoties uz to ka arī naktīs ēdu! Gāju pie ārsta, ar veselību viss kartībā, nekas no vitamīniem netrūkst… Esmu neziņā kā, lai mazliet masu uzaudzē uz maniem kauliem!? Kājas ir ok, bet augšdaļa….kauns krekliņus vilkt 🙁

Atbild Uno Bergmanis:
1.70 un 43kg… tas tiešām ir… slaidi… ☺ Ja jau ārsti saka, ka viss ir OK, man nav pamata apšaubīt… Vēl jau arī svarīgs ir Tavs vecums, kas šeit nav norādīts… Reizēm cilvēka ķermenim muskuļaudu palielināšanai ir nepieciešami tādi produkti kā jaunlopu, liellopu gaļa, zivis, piena produkti, graudaugi utt. Iespējams palīdzētu arī regulārāka trenažieru zāles apmeklēšana- 3 reizes nedēļā. Treniņu procesam vajadzētu būt vērstam uz spēka un muskuļu masas palielināšanu. Sievietei tas varētu būt tā ap 10 atkārtojumiem piegājienā. Spēka slodze veicina arī kaulu blīvuma palielināšanos, un tādā veidā varētu pieaugt gan ķermeņa svars, gan pārējais zem krekliņa. ☺

Laikam jau 2 nedēļas vingroju un ēdu 5 reizes dienā. Vienu brīdi skrēju, bet sapratu, ka man tas nepatīk un ir pat apgrūtinoši. Bet man ir uzstādīts arī liels mērķis. Vēlos valkāt 36 izmēra apģērbu. Augšā šobrīd valkāju 38, bet apakšā 40 izmēru. Esmu 168 un 57 kg. Kā tad man panākt savu mērķi, ja skriet nepatīk, peldēt nav iespējams, riteņa man nav? Ko parasti dod vingrošana? Vai ar vingrošanu ir iespējams gan zaudēt svaru, gan iegūt skaistu figūru. Kā tad lai vingro, tas ir, cik bieži, ko tieši? Es jau tā kā nedaudz vingroju mājās, bet liekas, ka tā tāda māžošanās vien ir. Trenažierus apmeklēt diemžēl atļauties nevaru. Varbūt, man pat nav lemts panākt savus mērķus.
Būšu pateicīga par informāciju.

Atbild Uno Bergmanis:
Vingrošana, jeb mērķtiecīga konkrētas muskuļu grupas/grupu nodarbināšana uzlabo vielmaiņu konkrētajās ķermeņa daļās- paaugstinās konkrētās ķermeņa daļas tvirtums.
168cm un 57kg pēc manām domām varētu būt tuvu optimālajai auguma un svara proporcijai, lai ķermenis normāli funkcionētu. Protams proporciju novērtēšana bildē vai dzīvē būtu pilnīgi kas cits, kā salīdzināt skaitļus.
Ja nevarat atļauties lielāko daļu fizisko aktivitāšu, atliek vienīgi vingrošana mājas apstākļos. Varu ieteikt sekojošu mājaslapu ar jau sagatavotām treniņu programmām:
http://www.nike.com/nikeos/p/nikewomen/en_GB/training

Paldies Astrīdai Tirānei, Ingai Pūcei, Tomija Tomsonam un Jānim Āboliņam un Uno Bergmanim.
Ja tev ir kas jautājams, gaidīsim ziņas uz e-pastu [email protected], vai vienkārši izmanto lodziņu "Jautā ekspertam" espati.lv sākumlapā.

Saistītie raksti

8 komentāri
  1. Jautājums fitnesa trenerim vai kādam, kurš man var šo te izskaidrot : es esmu 169cm gara, mans svars ir 67kg. Zinu, ka tas ir mazliet par daudz, tāpēc tagad skroienu un vingroju. Ideāli izskatos un jūtos 60-61kg, kad man arī der 36 izmēra drēbes. Bet es izlasīju šeit publicētu komentētājas sūdzību, ka viņa ir 168cm gara un 57kg smaga. Viņa vēlas samazināt svaru, lai nēsātu 36 izmēru…mazliet nesaprotu, kā tas iespējams, ka esmu tik smaga, bet cilvēks, kurš ir tikai par 1cm īsāks, jūtas smags ar 57kg?!!! Es ar šādu svaru, piemēram, izskatītos pēc vēža slimnieka pēdējā stadijā.

  2. Jautajums kadam psihologam, psihoterapeitam. Kas isti ir Smilsu terapija un kam ta tiesi domata – berniem, pieaugusajiem, kada ir terapijas butiba un ka tiek sasniegts pozitivais rezultats. Ja un protams – cik maksa 1 tiksanas un cik sis tiksanas parasti kopsumma ir?

  3. Jautajums kadam psihologam, psihoterapeitam. Man neliekas, ka mans bērns ir vis- vis-vis…-ākais! Es redzu viņa stiprās puses, kā arī vājas. Pieņemu un mīlu viņu bez nosacījumiem tādu, kads ir. Bet nav tās eiforijas, kas piemīt ļoti daudzām mātēm. Vai tas ir normāli? Liekas, ka esmu laba mamma. Bet kāpēc manī varētu nebūt tās bezgala jūsmošanas par savu bērniņu?

  4. man ir 168 cm un 49 kg. Nēsāju gan 34.izmēru (nu, ok, ir dažas arī 32.izm.), bet secinājums anyway – izskatam ar svaru ne vienmēr ir kautkāds baigais sakars 🙂 tev varbūt vnk smagāki kauli vai kkā tml 😉

  5. agrak nebija taadu probleemu bet gada laikaa man loti intensiivi aug uz rokam,muguras u.c.kjermena zonam liekais apmatojums.Varu noskuut bet tas atri vien attaug 🙁 Paldies Dievam seja netiek skarta bet taa vai taa juutos neerti ka jaastaigaa spalvainam rokaam jo taas jau nosleept vasaras laikaa neiespeejami…

  6. Jautājums uztura speciālistei. Runa ir par bērnu..meitenei ir 12 gadi un viņa maigi izsakoties ir apaļa. Problēmas gan ir ar ķermeņa augšdaļu.. Kājas, dibens, kā jau mazai meitenei. Ko un kā labāk ēst, lai ķermeņa svars normalizētos? Jo ir tā, ka nesen uzzināju, ka skolas pusdienas netiek ēstas..nauda tiek tērēta frī kartupeļiem, picām, diemžēl agrāk aizņemta darbā nebiju to pamanījusi, bet tagad esmu gatava ar to cīnīties. Ar kustibām it kā nav problēmu.

  7. Man butu jautajums matu specialistam.Vai ir Riga iespejams parbaudit matu saknes,vai vel ir dzivas? Pec Cernobilas avarijas , kad pari Latvijai naca radioaktivais vilnis,tiku zem lietus.Nezinu,vai tas ir iemesls,bet man pamazam saka izkrist mati un sobrid esmu gandriz ar pliku galvas virsu. Gribetu noskaidrot iemeslu – vai ir iespejams ko lidzet?

  8. Sveiki, man ir 17 gadi, un man m”enešreizes bija 2x mēnesi sākumā un beigās. bet ļoti vājas ko tas varētu nozīmēt?
    vai tiešam esmu stāvoklī, bailes iet pie ārsta…

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.