Galerija Centrs ar Aijas Rezevskas seju

Viņa pievērš uzmanību niansēm, novērtē kvalitāti un sevi sauc par estēti. Māksla ieraudzīt skaisto un gaumīgo dzīvē, ir ļāvusi viņai radīt elegantāko iepirkšanās centru Rīgā. Tā ir Aija Rezevska – Galerijas Centrs vadītāja, kura pēc milzīgā darba pie tirdzniecības centra atdzimšanas beidzot var nedaudz atvilkt elpu un priecāties par padarīto.

Kā radās ideja par universālveikala Centrs rekonstrukcijas nepieciešamību?   
Ideja par Centra paplašināšanu un modernizāciju radās 1998. gadā. Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka šis projekts būs ļoti sarežģīts, jo bija jāņem vērā dažādi ar Vecpilsētu saistīti noteikumi un ierobežojumi. Projekta izstrāde un saskaņošana paņēma vairāk laika nekā bija plānots, tādēļ Galerija Centrs tika atklāta trīs gadus vēlāk, 2006. gadā. Nepieciešamība pēc pārmaiņām bija loģisks solis, jo ar tik mazu tirdzniecības platību mēs nevarējām sevi pieteikt kā spēcīgu un konkurētspējīgu iepirkšanās centru.

Kā norisinājās jaunā tirdzniecības centra identitātes izstrādāšana?
Mūsu komandai bija vīzija, ka Galerijai Centrs jākļūst par rīdzinieku iemīļotāko iepirkšanās vietu. Tai jākļūst par rīdzinieku lepnumu. Mēs apzinājāmies, ka GC atrodas Vecrīgā, ka ēka ir arhitektūras piemineklis ar savu vēsturi un to, ka agrāk šī vieta ir bijusi tradīcijām bagātākā iepirkšanās vieta Rīgā. GC bija jākļūst par modernu un elegantu modes preču galeriju, kurā tiktu pārstāvēti ekskluzīvi pasaules modes zīmoli, kā to ir ierasts redzēt citās lielās pilsētās. Taču jautājums ir – vai Rīga tam bija gatava un vai tā ir gatava šodien?

Kas raksturo Galeriju Centrs?
GC iemieso trīs pamatvērtības – eleganci, vēsturi un harmoniju. GC filozofija ir Māksla dzīvot. Tā ir ne tikai māksla labi ģērbties, atpūsties, gatavot ēst, labi izskatīties, bet arī māksla būt harmonijā ar sevi. Es vēlējos piepildīt šo solījumu, piedāvājot ne tikai iepirkšanos, bet arī iespēju baudīt patiesu mākslu uz Rīdzenes ielas, kas atrodas GC iekštelpā. Savu solījumu esam piepildījuši. Pagājušajā gadā uz šīs ielas norisinājās daudzi kultūras projekti – Operas svētki, simfonijas Kukaiņu invāzija pirmatskaņojums, Arsenāla kino vakari un dažādas fotoizstādes. Man ir liels prieks, ka varam iepriecināt un bagātināt pilsētnieku kultūras dzīvi.

Kāpēc tika mainīts tirdzniecības centra nosaukums? Vai tā bija daļa no jaunās koncepcijas?
Jā, Galerijai Centrs bija jākļūst par elegantu un smalku iepirkšanās vietu. No neglītā pīlēna jāpārtop par gulbi. Universālveikalam Centrs, kas bija morāli un fiziski novecojis, bija jādod jauna elpa.

Pagājuši jau divi gadi, kopš tika atvērta Galerija Centrs. Vai sabiedrība ir pieņēmusi jauno nosaukumu?

Ir tiešām liels prieks, kad dzirdu, ka cilvēki pa telefonu saka: „Es esmu Galerijā Centrs.” Tad ir gandarījuma sajūta, jo ir paveikts nozīmīgs mārketinga darbs. Es zināju, ka būs vajadzīgs laiks, lai cilvēki pārstātu lietot vārdu unītis vai universālveikals, ko viņi reāli bija darījuši gadiem ilgi, jo ieradumam ir milzīgs spēks. Prieks, ka cilvēki ir novērtējuši un pieņēmuši jauno Galerija Centrs nosaukumu.

Kādu jūs redzat Galerijas Centrs nākotni?
Šobrīd esam par 40% piepildījuši biznesa ideju un mērķi, jo GC ir nopērkami labākie pasaules mainstream modes zīmoli – Guess, Tommy Hilfiger, Marc’O Polo, Gant, Ed hardy, G-Star Raw u. c. Ja skatāmies nākotnē, tad GC noteikti attīstīsies atbilstoši savam biznesa plānam un mērķim – kļūt par pasaules līmeņa tirdzniecības centru, arvien vairāk tajā varēs atrast pasaules mēroga zīmolus. Varbūt pēc 50 gadiem šeit būs Chanel, Dior, kas to lai zina. Mūsu galvenais mērķis ir būt par vadošo iepirkšanās vietu – modes preču galeriju. Brīdis, kad  tūrists uz ielas jautās rīdziniekam, kur ir labākā vieta, lai iepirktos, un  viņš ar lepnumu  atbildēs: „Galerija Centrs”, tad varēs teikt, ka ilgtermiņa mērķis ir īstenojies! Kā jau teicu, manas ambīcijas ir saistītas ar to, lai cilvēki ar šo vietu lepojas. Mans personīgais kritērijs, gan strādājot vēl tikai pie projekta, gan arī tagad, ir veidot šo vietu tā, lai man nebūtu kauns pēc 50 gadiem kopā ar mazbērniem iziet cauri un pateikt: „Es piedalījos šīs vietas tapšanā.”

Šogad Latvijas medijos parādījās ziņa, ka Galerija Centrs ir saņēmusi starptautisku atzinību. Vai jūs varētu pastāstīt vairāk – kas šī ir par balvu un cik tā ir nozīmīga?
Jā, Galerija Centrs saņēma pasaulē prestižāko balvu tirdzniecības centru nozarē – 1. vietu kā Labākais projekts un dizains pasaulē 2008. gadā. Pasakot šo titulu, tā mazliet sabīstos, vai tiešām mēs un pasaulē? Bet, jā, tā tas ir. Mēs esam labākie rekonstruēto tirdzniecības centru kategorijā. Uz šo balvu pretendēja 63 tirdzniecības vietas no visas pasaules. Šo balvu ik gadu pasniedz Starptautiskā tirdzniecības centru padome ICSC. Mūs vērtēja starptautiska žūrija un ņēma vērā ne tikai dizainu, bet arī komerciālos rezultātus, novitātes, kā objekts iekļaujas apkārtējā vidē un infrastruktūrā. Man ir neizsakāms gandarījums, jo ir ieguldīts ļoti ļoti liels darbs un enerģija. Mums visiem ir jābūt lepniem, ka Rīga un Latvija ir saņēmusi šo balvu. Arī emocionāli beidzot ir atnākusi šī gandarījuma sajūta, kas raisījās ļoti lēnām, jo Galerija Centrs uzreiz netika atklāta tāda, kā bija izdomāts. Pagāja diezgan daudz laika, kamēr sakārtojāmies pilnībā. Bet nupat es varu sacīt – esam izdarījuši, ko bijām plānojuši, un šī balva ir tam apliecinājums.

Kā veidojusies jūsu karjera? Kā nonācāt līdz vadītājas amatam?
Protams, uzreiz nekļuvu par vadītāju. Darbu universālveikalā Centrs sāku kā mārketinga menedžere, apvienojot to ar studijām Latvijas Universitātē Vadības zinību fakultātē. Pamazām sevi profesionāli pierādīju un kļuvu par vadītāju universālveikalā. Neapšaubāmi, apzinoties, ka notiks lielas pārmaiņas, man bija mērķis un vēlēšanās vadīt arī Galeriju Centrs. Man ir svarīgi, lai es varētu attīstīties, iet uz priekšu un izteikt sevi. Un šeit es redzēju, ka varēšu izpausties. No paša sākuma biju iesaistīta šajā projektā, kas bija ļoti interesanti un aizraujoši, radot  kaut ko paliekošu Rīgā.

Kā jūs raksturotu savu darbu Galerijas Centrs izveidē?
Ir gājis visādi. Slodze bija ļoti liela. Laikā, kad grasījāmies atvērt Galeriju Centrs, draugi un ģimene mani praktiski neredzēja. Tajā brīdī darbs bija ļoti svarīgs. Cilvēkiem to bija grūti saprast. Viņi varbūt domāja, ka es novērsos, bet patiesībā biju pārgurusi, jo dienā ik pēc pusstundas bija tikšanās. Mute bija izrunāta sausa, jo katram bija jāizstāsta GC jaunais koncepts un filozofija, jāpārliecina, ka šī vieta vairs nebūs jauniešu iepirkšanās centrs, kāds bija universālveikals Centrs. Daudzi neticēja, ka var panākt ieradumu maiņu un iecerētās lielās pārvērtības, tādēļ nesavtīgi bija jāinvestē savs laiks un enerģija. Tas bija grūts uzdevums – atvērt 30 000 kvadrātmetrus ar kvalitatīviem un dārgiem pasaules zīmoliem. Man liels prieks, ka izdevās pārliecināt cilvēkus. Jāsaka gan, ka tas viss notika, sevi īpaši nežēlojot.

Vai jūs varētu sevi raksturot kā vadītāju?

Domāju, ka esmu diezgan prasīga. Es ne tikai stratēģiski un analītiski domāju, bet arī redzu un piešķiru nozīmi sīkumiem un detaļām. Varbūt daži nomnieki varētu teikt, ka nav viegli ar mani saskaņot veikala projektus, taču man ir skaidras vadlīnijas un vīzija, kādai ir jābūt Galerijai Centrs. Svarīgi, lai visi veikali veidotu vienu vienotu ansambli, lai tas viss būtu skaisti.

Bez darba noteikti ir lietas, kas jūs iedvesmo un uzlādē. Kas?
Varbūt esmu nedaudz izlutināta, bet noteikti labā ziņā, jo protu novērtēt labas un kvalitatīvas lietas, vai tā būtu atpūta, ceļošana, restorāni vai kultūra. Protams, kā jebkurai sievietei, kad ir laiks, man ļoti patīk sevi palutināt. Patīk spa procedūras, jo tā ir fantastiska atslodze. Patīk palutināt sevi ar kādu jaunu kosmētikas brīnumu. Pēc grūtas dienas labprāt sevi iepriecinu ar garšīgu ēdienu un labu vīnu. Tā kā manam vīram pieder itāļu restorāns Tiramisu, tad esmu aizrāvusies ar vīnu iepazīšanu, kas ir pietiekami garš, bet aizraujošs process. Sākotnēji šķiet, ka neko no tā visa nesaproti, tomēr ar laiku lasot un baudot, cilvēks sajūt atšķirības un nianses garšā un smaržā. Un tad rodas azarts, kā pareizi piemeklēt ēdienam atbilstošu vīnu, lai tie viens otru papildinātu.

Mani noteikti uzlādē ceļošana, jo tā vienas dienas laikā iztīra galvu un uzlādē ar jaunām emocijām. Tā kā ar vīru esam estēti un mums ir ļoti svarīgs komforts un harmonija, mūsu ceļojumi vienmēr ir rūpīgi pārdomāti. Ceļojumu laikā vienmēr turu acis vaļā, lai skaistās lietas no citām zemēm varētu pārnest arī uz Galeriju Centrs.
 
Kādi ir jūsu nākotnes plāni? Vai tie saistās ar Galeriju Centrs?

Galerijā Centrs esmu ieguldījusi daudz laika un enerģijas. Nākotnē ir dažādi plāni. Noteikti redzu sevi attīstībā, jo es neesmu cilvēks, kurš visu laiku var sēdēt uz vietas un darīt rutīnas darbus. Mani interesē izaicinājums. Vai tas būs šā uzņēmuma ietvaros vai kur citur, rādīs laiks.

7 komentāri
  1. mmm… Nezinu, nezinu. Unītis man ir un paliek unītis – savādāk man viņš nesauksies. Un nezinu nevienu savējo, kam tā bode patiktu. Dārgas bulkas, vājprāta rindas rimčikā un drogās pēc cigaretāmrindas & pusaudžu tusiņi pie ieejām.. Nē, nē. Tas viss ir pē. Ja nu vien puteņa un lietus laikā daļu ceļa varu pieveikt zem jumta, hihi.

  2. :)) Kā nu kuram. Man laikam unīša laiki sen jau aizmirsušies. Tagad ir tikai GALERIJA CENTRS. Ar vīrieti arī vienmēr sarunājam, ka tiksimies “Galerijā”. Arī daži veikali tur tādi, kuri citur nav (Ed Hardy, G-Star raw un tas jaunais smukais, ar interesantu ieejas noformējumu). Vispār ir patīkami tur staigāt, nevis pa kaut kādu Origo, kur patiešām ir bari ar tīņiem un veikali – pavisam dīvaini

  3. Man jau liekas, ka Aija un Galerija Centrs ir divas (ja ta drikst izteikties) no sevis neatdalamas lietas :). Aija patiesiba nemaz nedrikst iziet ara no sis savienibas, tad

  4. man ļoti patīk galerija centrs, tomēr tā KĀRTĪGI iepirkties ērtāk ir citur. Galerijai vajadzētu specializēties tikai uz nelieliem veikaliņiem un unikāliem zīmoliem kas citur nav atrodami

Komentēt le moon Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.