Būtiskākais, lai uzturētu SLAIDU figūru gan 20, gan 40 un 60 gados

Vecumā, sākot jau no 20 līdz aptuveni 55 gadiem sievietes pieņemas svarā par aptuveni 10 līdz pat 15 kilogramiem. Vēl 5 līdz 10 kilogrami var nākt klāt pēc menopauzes periodā. Taču, vai tas tiešām ir tik noteikti? Vai nepastāv nekādu iespēju saglabāt skaistu augumu arī tad, kad pāri 30, 40 un 50 gadiem? Izrādās, ka maksimāli skaistu, slaidu un savam ķermeņa tipam atbilstošu figūru, var saglabāt, ja vien zina, kam jāpievērš uzmanība. Kādi ir ieteicamākie vingrojumi un noderīgākie uztura ieteikumi figūras uzlabošanai katrā vecuma grupā – lasi un uzzini!

NO 20 LĪDZ 34 GADIEM
Jaunām sievietēm vecumā līdz 30 ar astīti gadiem vēl ir laba vielmaiņa un ar figūras uzturēšanu nevajadzētu būt lielām problēmām. Protams, šajā vecumā ir aktuāls bērnu radīšanas jautājums, kas bieži vien nāk kopā ar ķermeņa formu izmaiņām, taču arī tad figūru vēl ir salīdzinoši viegli dabūt vēlamajos rāmjos. Mērķis šajā vecumā – dažādās ķermeņa vietās esošos nevēlamos tauciņus pārvērst muskuļu masā. Ņem vērā – jo lielāka muskuļu masa attiecībā pret taukaudiem, jo labāka vielmaiņa! Katrs iegūtais muskuļu kilograms ļauj tev sadedzināt par aptuveni 45 kkal vairāk ik dienu. Šajā vecuma posmā vēlams kardiotreniņus kombinēt ar spēka treniņiem un nodarboties ar sportu regulāri – apmēram 3 reizes nedēļā nododies 20-30 minūšu kardiotreniņiem un tikpat velti spēka treniņiem! Sportu ieteicams neignorēt arī tām, kuras ir slaidas pēc dabas – lai gan svari rāda vienu un to pašu skaitli, tomēr, ja ar sportu būsi uz „Jūs”, riskē zaudēt gan muskuļu, gan kaulu masu, kā rezultātā pasliktināsies vielmaiņa, kas vēlākos gados var atmaksāties ar uzviju. Turklāt, tas, ka tauciņi neuzkrājas ierastajās zonās – uz gurniem un vēdera, nenozīmē, ka tie neslēpjas uz iekšējiem orgāniem. Vēl šajā vecumā vēlams neaizrauties ar striktām diētām, kā arī ēdienreižu izlaišanu, jo arī šādi ir iespējams izsist no ierindas savu vielmaiņu, ko pēcāk nāksies smagi nožēlot.


NO 35 LĪDZ 44 GADIEM

Ap 35 gadu vecumu palēnām vielmaiņa kļūst gausāka, sāk samazināties arī muskuļu un kaulu masa. Var parādīties pirmās problēmas ar dabiskā svara stabilizāciju. Ļoti būtiski ir pareizi un veselīgi ēst – tā, lai visam pietiktu enerģijas, bet nekas nepaliktu pāri un neuzkrātos tur, kur nevajag. Mērķis šajā vecuma grupā – izveidot regulāru un izpildāmu treniņu programmu – vingrot regulāri, taču pārlieku nesaspringstot un nepārslogojot sevi. Izvairīties no stresa un maksimāli samazināt to ir ļoti būtiski šajā vecumā, kad organismam paliek arvien grūtāk tikt ar stresu galā. Stresa rezultātā var veidoties taukaudi vēdera apvidū. Veselīgs un sabalansēts uzturs palīdzēs vielmaiņai tik ātri neatslābt un arī turpmākos gadus darboties tā, lai nebūtu lieku problēmu. Piemēram, 500 kkal, kas iegūtas no cepumiem dod īslaicīgu sāta sajūtu, kurai zūdot roka atkal sniegsies pēc našķiem, taču tās pašas 500 kkal, kas uzņemtas ar salātiem, ļaus organismam enerģiju uzņemt un tērēt pakāpeniski. Šajā vecumā ieteicams sākt aktīvāk piedomāt pie tā, ka ēšana vēlās vakara stundās nav vēlama – tā vietā labāk ieturēt vieglu launagu, lai izvairītos no pārēšanās vakariņās. Runājot par sportošanu – jāpievēršas tiem pašiem kardio un spēka treniņiem, taču tiem ieteicams būt biežākiem, taču ar zemāku intensitāti – maksimāli nedrīkst ļaut samazināties muskuļu masai, līdz ar to vielmaiņai kopumā.

NO 45 LĪDZ 60 GADIEM
Šis ir laiks, kad lielākā daļa sieviešu saskaras ar pirms menopauzes, un menopauzes iestāšanās periodu. Šo notikumu rezultātā visai strauji zūd muskuļu un kaulu masa. Lai novērstu osteoporozes un lūzumu risku, nedrīkst atmest sportošanai ar roku – aptuveni pusstunda 3 reizes nedēļā, kas kombinēta no aerobikas un spēka vingrinājumiem, var situāciju uzlabot. Ieteicami ir arī stiepšanās vingrinājumi un meditācija. Skriešanu vēlams aizstāt ar pastaigām, kas var būt garākas, taču ne tik intensīvas, kā arī muskuļiem un saitēm draudzīgākas – tauki zudīs, sirds tiks trenēta. Ēdienreizēm jākļūst biežākām, taču tajā pašā laikā apjoma ziņā – mazākām. Jo vecāks kļūst organisms, jo grūtāk tam ir pārstrādāt lielu kaloriju daudzumu – viss liekais uzkrājas mums visām tik zināmajās vietās. Nereti šajā vecumā sievietes sāk izmantot hormonu aizvietojošo terapiju, kas savukārt var iepriecināt ar vēl 2 līdz 5 klāt nākošiem kilogramiem. Lai no tā maksimāli izvairītos, rūpīgi jāpārdomā ēdienkarte – treknus, saldus un konservantiem bagātus ēdienus vēlams aizstāt ar veselīgākiem. Vecā patiesība – pareiza ēšana un pietiekamas fiziskās aktivitātes – ir aktuāla jebkurā, arī šajā vecumā!

13 komentāri
  1. Veči jau arī paliek resni, tikai neuztrauca spar to, jo mēs sieveites takš esam tik pielaidīgas un pieņemam viņus tādus kādi ir!

  2. Tā ir – šis ir labs atgādinājums, ka ar gadiem arvien vairāk jāsāk piedomāt pie tā, ko un cik daudz ēd un par to, ka jākustas… Laikam tiešām jāsāk jau tagad, lai arī ar svaru problēmu nav!

  3. Veči Latvijā ir pašpietiekami, ja viņu sāks pēkšņi kļūt vairāk, nekā mūs sieviešu, situācija arī izmainīsies…

  4. Tieši tā ir, man darbā ir vīrieši kam jau 27 gados ir vēderiņš, 30 gados jau ar riktīgu alusvēderu, uzmetuši kupri, sakumpuši… brrr… bet viņi kaut kā par to īpaši neuztraucas, liekas, ka baigās seksbumbas… :)))

  5. un , kad vasarā ezermalā redzu 30 – 35 gadīgus vīriešus ar maziem bērniem, mani pārŅEm šoks….90% ir ar 2. izmēra krūtīm un vēderu… KAS NOTIEK?

  6. izlasiju rakstinu…un ta ka esmu izgajusi visus vecuma posmus un ir 45 ar smuku astiti! varetu oponet gandriz pie katra 3 teikuma…bet nav laika un arii velessanas.
    Ta4u vienu gan teikssu pilnigi noteikti,visu vainu un tai skaita lieka svara celonis ir Apzinaa….mainot domassanu kermenis mainas bez iipassas piepules.Protams ,ka ir jakustas,protams,ka jaed veseligi,,,,ta4u ja cilvekam ir a4garna vertibu sistema un juceklis galvaa vinu neapmierinas jebkadi sasniegtie rezultati!!!

  7. No pieredzes varu teikt, ka pēc trīs bērnu dzemdēšanas vislabākais līdzeklis formas atgūšanai ir staigāšana (daudz, ilgi un diezgan ātri). Vēl cīnos, bet rezultāti ir ievērības cienīgi. Šeit es domāju ikdienas maršrutus – darbavieta, bērnudārzs, veikals. Ideāli, ja laika vai materiālā ziņā var atļauties ūdens aerobiku, vingrošanu. Lai veicas!
    Starp citu, mana mamma mēro ceļu uz darbu no Centrālās Dzelzceļa stacijas līdz T/C Alfa. Viņai ir 71 gads! Tā, ka nav ko vaidēt!!! Ir jācīnās!!! :)) Vēlu visiem gribasspēku!!!

  8. nu mulkiibas. pati paarbaudiiju un 5 gadu laikaa nemanaami uznemtos papildus kg pusgadaa nometu ar minimaalaaku eeshanu un skrieshanu un vingroshanu. no 71 janvaarii uz 59 tagad. juutos fantastiski un nesakiet, ka 40 gados nekas nesanaak deelj vielmainjas. nesanaak deelj neveeleeshanaas sanjemties.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.