Bikram jeb Karstā joga. Vai tiešām tik karsti?

Neatkarīgi no tā, vai par jogu zini daudz vai pilnīgi neko, bikram jeb karstā joga var būt veids, kā attīrīt organismu, samazināt svaru, izārstēt kādu kaiti un uzturēt sevi lieliskā fiziskā un garīgā formā. Vai tie nav kārdinoši karstās jogas sol?jumi? 

Karstums dara brīnumus
Karstā jeb bikram joga ir jogas veids, kas radies Indijā pirms apmēram 50 gadiem. Tiesa, Latvijā karstās jogas nodarbības ir pielāgotas, lai tās būtu pieejamas ne tikai jogas lietpratējiem, bet arī tiem, kuri vienkārši vēlas uzlabot savu fizisko un garīgo veselību, tāpēc no bikram vadl?nij?m paņemts tas, kas vajadzīgs mūsu platuma grādos dzīvojošajiem.

Karstās jogas nosaukums nav nejaušs – tā īpaša ar to, ka treniņi notiek telpā, kas sakarsēta līdz 40-42 grādiem pēc Celsija, ar gaisa mitrumu apmēram 60%. Š?dos apstākļos muskuļu saites, muskuļi un locītavas var izdarīt daudzas labas lietas ātrāk, vieglāk un ar mazāku traumatisma risku nekā aukstumā, kā arī pastiprinās gremošanas, vielmaiņas un asinsrites sistēmu darbība, tādējādi nodrošinot un pastiprinot medicīniski labvēlīgo efektu.

Ir virkne ieguvumu, ko nodrošina karstās jogas treni?i: tiek trenēta un stiprināta sirds un imūnsistēma, palēninās novecošanas procesi, mazinās stress, tiek izvadīti toksīni, uzlabota garīgā veselība un ar šīm nodarbībām iespējams kontrolēt un samazināt svaru.

Der zināt, ka ne visiem karstā joga būs pa spēkam – tiem, kuriem ārsti neiesaka iet pirtī, cilvēkiem ar paaugstinātu asinsspiedienu, sirdsdarbības traucējumiem, ļoti lielu lieko svaru, onko?isk?m saslimšanām vai epilepsiju, karstās jogas treniņi nav ieteicami.

īsts treniņš
Būtībā karstā joga ir lielisks divi vienā. No vienas puses, tā, protams, ietver klasiskās jogas vērtības – nodarbību laikā atsl?gsi prātu no ikdienas rūpēm, dienām un nedienām un koncentrēsies uz savu ķermeni, bet pēc nodarbības mierīgi relaks?sies, dzerot siltu tēju. Otrkārt, pozu kopums izvēlēts tā, lai tās ķermenī nodarbinātu visus muskuļus, saites un cīpslas. Nodarbības laikā tiek panākts efekts, ka katram org?nam un š?nai tiek nodrošināta svaiga asins plūsma, kas tos apgādā ar skābekļa devu, ķermenim atg?stot veselību un stabilitāti. Karstumā pozas ieņemt un noturēt būs grūtāk, nāksies pielikt vairāk spēka un enerģijas, tāpēc karsto jogu uztver vairāk kā īstu treniņu, kurā būsi izsviedr?jusi organismam nevajadzīgās vielas, izmas?jusi iekšējos orgānus un likusi ķermenim svarīgām sistēmām darboties tā, kā tām tas ir vajadzīgs, lai tu justos labi.

Jārēķinās, ka sākumā nodarbības nebūs vieglas, taču veicamo uzdevumu secība ir līdzīga un katru reizi kļūs arvien vieglāk un vieglāk. Lai sevi nepārpūlētu, jāapzinās savi spēki un sākumā jādodas uz iesācēju grupu, arī treneris noteikti būs zinošs un ieteiks piemērotāko grafiku un noslodzi.

Nodarbības laikā kļūsi pilnīgi slapja, tāpēc jāizvēlas tāds treni?t?rps, kurā jutīsies labi sasvīdusi. Principā karstā joga atbrīvo un sniedz mundrumu, tāpēc tas var būt arī lielisks dienas iesākums, bet, ja fiziskas aktivitātes nogurdina, piemērotāka būs vakara grupa.

Mūsu platuma grādos dzīvojošajiem karstās jogas treniņus visieteicamāk apmeklēt divas trīs reizes nedēļā. Protams, labi, ja cilvēks atnāks arī vienu reizi nedēļā. Nodarbība ilgst 1,5 stundas, bet jārēķinās ar pilnām divām, jo pēc treniņa ķermenim mazliet jāatpūšas, jānomierinās.

Kamēr mūs par karsto jogu tikai sākam uzzināt, labās iedarbības dēļ ar to jau nodarbojas daudzas Holivudas zvaigznes. Uz priekšu!


Konsultējusi karstās jogas trenere Ilvita Kļaviņa no Labo sajūtu laboratorijas.

Saistītie raksti

12 komentāri
  1. Nodarbības ilgums: 1,5 h
    Cena: 15 Ls
    Abonements: 80 Ls ( 6 reizes)
    130 Ls (10 reizes)

    atrodas Brīvības gatve 214B – 504, Rīga

  2. Viss jau skan skaisti, tikai to nodarbību cena ir neadekvāri dārga, iesaku par to padomāt, ja ir vēlme piesasitīt plašāku oubliku šīm nodarbībām.

  3. Pameegjinaaju. Kopumaa biju uz 6 nodarbiibaam. Lai arii visi rakstaa piemineetie pozitiivie efekti ir zinaamaa meeraa patiesi, gribeetu noraadiit, ka ir iespeejami arii blakus efekti – ne tik patiikami.
    Piemeeram, var gadiities, ka no karstuma un vairaakkaartiigi pastiprinaatas sviishanas piemetas heat rash (nezinu, kaa mediciiniski pareizi to tulkot, bet izskataas peec ekzeemas un niez nejeegaa).
    Un, protams, organisma atuudenjoshanaas, tai sekojoshas galvas saapes utt. Bet sho ar laiku var noveerst.
    Klaustrofobiskiem cilveekiem neieteiktu, taapat arii cilveekiem ar jebkaadaam sirds probleemaam.

  4. Īstā un vienīga vieta kur var izmeģināt Bikram jogu ir Bikram Yoga Riga centrā , Lāčplēša ielā 52/54. Šeit ir informācija [cenzēts]bikramyoga.lv Studija sak darbību no 2011.gada 12.aprīļa.

  5. Piekrītu vienīgi un tikai Nikam,jo pati eju tikai uz to vietu!
    Pārējās vietās ir neadekvātas cenas un pieļauju,ka arī ne līdz galam tiek cilvēkam viss izskaidrots,kā ķermenis strādā.Kā arī pasniedzēji mums ir forši,sertificēti no ASV.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.