Attiecības ar priekšniecību – cik DRAUDZĪGAS tās drīkst būt?

Ir daudz patīkamāk iet uz darbu, ja tevi sagaida draudzīgs kolektīvs, vai ne? Vēl patīkamāk ja pretī ir draudzīga un atsaucīga priekšniecība! Tomēr, kā zināt, ka attiecības ar vadību kļuvušas pārāk draudzīgas? Kāda ir robeža, ko vajadzētu ievērot? Uzzini!

Padomā par valodu. Ja attiecības ar vadību ir draudzīgas un komunikācija raisās viegli, tad sarunas laikā bieži vien varam piemirst, ka sarunājamies ar savu darba devēju. Lai arī cik patīkamā gaisotnē un brīvā atmosfērā norisinās saruna, ir jāpiedomā gan pie sava runāšanas stila, gan valodas. Tev nebūt nav jārunā pareizi kā pēc gramatikas grāmatas, tomēr nevajadzētu pārlieku aizrauties ar dažādiem žargoniem un necenzētiem vārdiem. Šeit der atcerēties, ka dažkārt, ja nezini kā kaut ko pateikt neaizvainojot citus un nepielietojot sliktus vārdus, labāk neteikt neko.

Māki ieturēt distanci. Sarunu laikā esi atsaucīga, bet nerunā arī pārāk daudz! Neaizraujies ar savas privātās dzīves izklāstīšanu visos sīkumos. Kā jau tu noteikti zini, nevienam tava personiskā dzīve neliksies tik interesanta kā tev pašai. Lieliski, ja runājot par kādu tēmu, tev ir ko pastāstīt no savas personiskās pieredzes, tomēr ar to nevajadzētu pārlieku aizrauties. Tāpat arī, nesāc mācīt un pārmest vadībai par, tavuprāt, nepareizu rīcību. Tu pavisam noteikti vari kaut ko ieteikt vai izteikt savas domas. Bieži vien tas pat tiek pozitīvi novērtēts. Tomēr vadībai pavisam noteikti nepatiks, ja sāksi viņus mācīt. Atceries to!

Ievēro robežas darba ballītēs. Šāda veida pasākumos vajadzētu piedomāt pie savas izturēšanās, jo tai nevajadzētu būt tik brīvai kā atpūšoties draugu kompānijā. Tas nebūt nenozīmē, ka tev jātēlo to, kas neesi. Tu sevi noteikti pazīsti vislabāk. Ja ballītē tiek lietoti alkoholiskie dzērieni un zini, ka, tos lietojot, tev ir tendence kļūt īpaši runīgai, aktīva un piesaistīt sev uzmanību, varbūt tomēr apsver iespēju no alkohola vakarā atteikties, vai arī noteikt savu alkohola lietošanas mēru un censties pie tā arī pieturēties. Tā tu izvairīsies no iespējamās, nākamās dienas neērtās tikšanās gan ar kolēģiem, gan vadību.

Zini savas tiesības. Bieži sastopamas situācijas, kad ar darba devējiem esam draudzīgās attiecībās un, rodas situācija, kad darba attiecības ir jāizbeidz. Labi, ja abas puses ir godīgas un visu izdara pēc labākās sirdsapziņas. Tomēr dzīvē var rasties situācijas, kad darbinieks, labo attiecību vārdā nemaz nesaņem sev pienākošos naudiņu – piemēram, neizmaksāto atvaļinājuma naudu. Ja esi strādājusi, tad ir vienalga, cik draudzīgas attiecības tev bijušas ar vadību. Atceries, ka tev kā darbiniekam ir savas tiesības.

Neradi viltotas attiecības. Apkārt bieži dzirdams termins pielīst priekšniecībai. Kāpēc tas vispār vajadzīgs? Necenties no visas sirds izdabāt vadībai un tajā pašā laikā aiz muguras to aprunāt. Tas ne par ko labu neliecina ne par tevi kā cilvēku, ne kā darbinieku. Ja kolēģi redzēs, ka tā rīkojies, tad nesagaidīsi patiesi koleģiālu attieksmi, jo viņi domās, ka izturies tāpat kā pret vadību.

 
 
 

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.