Asinsgrupu diēta, otrā daļa

Asinsgrupu diētas ietvaros, ēdot savai asinsgrupai atbilstošu ēdienu uzlabosies figūra un veselība. Šis uztura virziens izstrādāts, par noteicošo faktoru uzskatot asinsgrupu un izvēloties katrai asinsgrupai atbilstošos produktus. Pārtikas olbaltumvielas (lektīni) atšķirīgi reaģē ar daž?du grupu asinīm. Raksta pirmajā daļā stāstījām par diētu 0 un A asinsgrupai. Šoreiz – par B un AB asinsgrupām.

Diēta B asinsgrupai


B tips (3. grupa) – ceļinieks, klejotājs
. Š? asinsgrupa attīstījusies apmēram pirms 10 000 līdz 15 000 gadiem Himalajos un to pārstāv aptuveni 20,6% zemeslodes iedzīvotāju. Šis tips izcēlies rasu migrācijas rezultātā.
Š?s grupas pārstāvjiem raksturīgākās īpašības ir līdzsvarotība, elastība, radošums un īpašas pielāgošanās spējas. Ja piederi šai grupai, noteikti arī tu esi tāda!

Stiprās puses:

  • Spēcīga imūnsistēma.
  • Elastīga adaptēšanās sistēma pret izmaiņām diētā vai apkārtējās vides nosacījumos.
  • Līdzsvarota nervu sistēma.

Vājās puses:
Nav iedzimtu vājo pušu, bet, ja tiek izjaukta diētas sabalansētība, var rasties autoimūnās saslimšanas (autoimunitāte ir imūnsistēmas īpašība, kad imūnreakcijas var tikt vērstas pret sava organisma šūnām un audiem, tad imunitātei nav aizsargfunkcijas) un nespēja pretoties retiem vīrusiem.

Riska grupas:

  • Pirmā tipa diab?ts;
  • Hroniskā noguruma sindroms;
  • Autoimūnās saslimšanas, izkaisītā skleroze.

Rekomendācijas tavai di?tai:
Tev piemērota sabalansēta jauktā diēta, ja piederi pie šīs asinsgrupas. “Klejot?ji” ir visēdāji, jo viņiem piemīt īpašas pielāgošanās spējas.
Tev piemērotākie produkti ir gaļa (izņemot vistas un pūles), zivs, piena produkti (labāk skābpiena, attaukotie), olas ir ļoti piemērotas, putraimi (izņemot griķu un kviešu), pākšaugi, dārzeņi (izņemot kukurūzu, tomātus, ķirbjus, olīvas), augļi (izņemot kokosriekstus un rabarberus).
Tomēr ieteicams izvairīties no jūras veltēm (moluski, krabji, krevetes) un cūkgaļas un tās izstrādājumiem, vistas gaļas.
Ieteicamie dz?rieni: zaļā tēja, zāļu tējas (lakricsakne, že?še?s, ginko biloba, salvija, aveņu lapas), kā dzērveņu, kāpostu, vīnogu un ananāsu sula.
Neitrāli tavam organismam ir: apelsīnu sula, alus, vīns, kafija, melnā tēja. Savukārt no tomātu sulas un gāzētajiem dzērieniem labāk izvairies!

Svara kontroles programma
:
Neiekļauj savā ēdienkartē kukurūzu, lēcas, zemesriekstus, griķus, kviešus, tomātus, cūkgaļu un tās izstrādājumus.
Tev palīdzēs – zaļie salāti, zālaugi, olas, aknas un teļa gaļa, kā arī lakricas sakne.
Tev piemērotie vitamīni un pārtikas piedevas – magnijs, lecitīns, lakrica, ginko biloba, ehinācija.
Gremošanas fermenti – bromelains.

Fiziskie vingrinājumi:
Centies apvienot fiziskā un garīgā līdzsvara vingrin?jumus: staigāšana, riteņbraukšana, teniss, peldēšana, joga, tai-?i.

īpašas rekomendācijas B tipam:
B tipam par visbiež?kajiem svarā pieņemšanās faktoriem minami: kukurūza, griķu biezputra, zemesrieksti un sezama sēklas. Visi šie produkti nomāc insulīna izstrādāšanos (tieši B tipam) un ar to pašu samazina vielmaiņas procesu efektivitāti. Rezultātā – nogurums, ūdens aizture, hipoglikēmija un svara pieaugums.
B tips tāpat, kā 0 tips reaģē uz kviešu glutēnu – pazeminās metabolisms. Kad uzturs nepietiekami efektīvi pārstrādājas un nesadeg kā degviela organismam, tas nos?žas tauku veidā. Glutēns B tipam ir ne tik ļoti bīstams, kā 0 tipam. Bet, ja apvienosi ēdienreizē kviešus un to izstrādājumus ar kukurūzu, lēcām, griķiem un zemesriekstiem – rezultāts būs dramatisks.
Ja vēlies būt vesela un uzturēt normālu svaru – aizvāc no maltītes augstākminētos produktus, ierobežo tauku un cukura lietošanu, izpildi sev piemērotus fiziskos vingrinājumus. Pieredze rāda, ka cilvēki ar B tipa asinīm, sekojot šīm rekomendācijām, dzīvo ilgu un veselīgu dzīvi.


Diēta AB asinsgrupai



AB tips (4. grupa) – mīkla
. Tiek uzskatīts, ka šā asinsgrupa attīstījās tikai pirms apmēram 1000 gadiem. Šis asins tips radās evolūcijas rezultātā, kad saplūda divi pretēji tipi – A un B. Cilvēki ceļoja, parādījās veikali. Viņi sāka uzturā lietot kārumus.
A (II) grupas ļaudis sāka ēst gaļu, bet B (III) – graudaugus, līdz ar to veidojās AB (IV) grupa. Š? asins grupa vēl līdz galam nav izpētīta. Šo grupu pārstāv 7-8% zemeslodes iedzīvotāju.

Stiprās puses:

  • Pati jaunākā asinsgrupa;
  • Elastīga, ļoti jutīga im?nsist?ma;
  • Apvieno A un B tipu pozitīvās iezīmes.

Vājās puses:

  • Jutīga (vērīga) gremošanas sist?ma;
  • Pārāk atvērta imūnsistēma, mazvērtīga pret mikrobu infekcij?m;
  • Satur A un B tipu negatīvās iezīmes.

Riska grupa:

  • Sirds saslimšanas;
  • Onkoloģiskās saslimšanas;
  • Anēmija.

Rekomendācijas tavai diētai:
Ja esi šīs asinsgrupas pārstāve, tev piemērota jauktā diēta. Bet atceries – visu ar mēru!
Ieteicamie ?dieni: gaļa – aitas gaļa, trusis, tītars. Zivis, izņemot jūras produktus. Piena produkti (skābpiena, liesie sieri). Tofu – sojas biezpiens. Pākšaugi – ar mēru. Olīveļļa, mencu aknu eļļa. Rieksti – zemesrieksti, grieķu rieksti. Putraimi (izņemot griķus un kukurūzu). Dārzeņi (izņemot piparus, melnās olīvas, kukurūzu). Augļi (izņemot asos un skābos).

No dzērieniem izv?lies:
kafiju, zaļo tēju, tējas no kumelītēm, že?še?a, ingvera, mežroz?t?m, ehinācijas, vilkābeles.
Neitrāli tavam organismam ir – alus, vīns, piparmētru tēja, baldriānu tēja, aveņu tēja.
Izvairies no alvejas, liepziediem un tējām no tiem.

Svara kontroles programma:
Izvairies no sarkanās gaļas, šķiņķa un bekona, saulespuķu sēklām, griķu pārslām, pipariem, kviešiem un kukurūzas.
Tev palīdzēs zivs, skābpiena produkti, zaļumi, aļģes, ananāsi, vitamīni un pārtikas piedevas, C vitamīns, vilkābele un ehinācija, baldriāni, dzelksnis, cinks, selēns.
Gremošanas fermenti – bromelains, kvercetīns.

īpašas rekomendācijas AB tipam:
Kad sākas svara palielināšanās process, AB tips atrodas A un B tipu gēnu sajaukšanās varā. Reizēm tas rada īpašas problēmas. Piem?ram: tev ir pazemināts kuņģa sulas skābums (A tipam raksturīgais), vienlaicīgi B tipam raksturīgā adaptācija gaļai. Tāpēc, lai arī tu daļēji esi ieprogrammēta gaļas lietošanai uzturā (B tips – visēdājs), tev nav pietiekama kuņģa sulas skābuma efektīvai šīs gaļas sagremošanai. Tas noved pie pārliekas tauku nogulsnēšanās.
Lai būtu iespējams samazināt svaru, tev nepieciešams samazināt gaļas lietošanu uzturā, bet palielināt dārzeņu un tofu (lielisks olbaltumvielu avots A un B tipa pārstāvjiem) izmantošanu ēdienreizēs.
Tā pati problēma ir ar pākšaugiem, griķiem, kukurūzu un sezama sēklām. A tipam tas viss ir lielisks ēdiens, bet B tipa gēnu klātbūtne noved pie tā, ka šie produkti palēnina insulīna izstrādāšanos, kas virza uz metabolisma palēnināšanos. AB tipam vajadzētu izvairīties no griķiem, pākšaugiem un kukurūzas.
AB tipam nav tādas spēcīgas reakcijas uz kviešu glutēnu, kā 0 un B tipiem. Tik un tā, lai samazinātu svaru, nepieciešams izvairīties no kviešiem un tā izstrādājumiem.

Pateicamies Valsts asinsdonoru centram!
www.donors.lv

Saistītie raksti:
Asinsgrupu diēta, pirmā daļa.

Saistītie raksti

5 komentāri
  1. tiek ieteikts tofu, bet jāizvairās no pakšaugiem?
    pupiņas ir pākšaugi un tofu ir no sojas pupiņām.
    tad kā tur īsti?

    un kā var būt ‘mazvērtīga’ imūnsistēma?

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.