AEROBIKA vai ŪDENS AEROBIKA – kura ir efektīvāka?

Tuvojoties pavasarim, esam gatavas izmēģināt visas efektīvās metodes, lai iegūtu vai atgūtu savu vēlamo formu. Viena no iecienītākajām metodēm ir aerobikas apemklēšana. No plašā piedāvājuma klāsta apjukt var ātri. Kā, lai zina, kuru izvēlēties – tā saucamo sauso, parastu aerobiku vai ūdens aerobiku? Kura vēlamos mērķus palīdz sasniegt ātrāk?

ŪDENS AEROBIKA
Sertificētā ūdens fitnesa trenere Evita Volkova jau vairākus gadus strādā ūdens fitnesa (aqua fitness) jomā un ir pārliecināta, ka vēlamo efektu var sasniegt ar jebkuru no aerobikas veidiem, ja vien tā sagādā prieku: “Nav nekādas jēgas sportot, sakostiem zobiem! Ja uz treniņiem iesi regulāri un tev tas sagadās prieku, vēlamos mērķus sasniegt iespējams diezgan ātri.” Kā galvenos plusus ūdens aerobikai, trenere Evita min to, ka pēc šī treniņa nav tik izteiktu un asu muskuļu sāpju, kā tas būtu pēc treniņiem zālē, kā arī to, ka ūdenī mēs nejūtam, ka svīstam. Turklāt atšķirībā no aerobikas zālē, ūdenī vingrinājumus katrs pilda savā tempā un atbilstoši savai slodzei.” Trenere uzskata, ka nekur citur nav iespējams sasniegt tādas sajūtas, kā ūdenī: „Ūdenim ir liela psiholoģiskā loma. Tas mums palīdz relaksēties un nomierināties. Ūdens aerobika ir lielisks veids kā atslābināties pat esot kustībā un pildot vingrojumus!”

Elīna (24) ūdens aerobiku apmeklē jau divus gadus un joprojām ir patīkami pārsteigta, cik daudz enerģijas šis sporta veids var dot: „Sākotnēji ūdens aerobiku apmeklēju, lai nodzītu riepiņu un uztrenētu kājas. Nodarbības apmeklēju regulāri. Protams, uzreiz lielu rezultātu neredzēju. To sāku pamanīt pēc pāris mēnešiem, bet rezultāts viennozīmīgi bija!” Elīna ir pārliecināta, ka ūdens aerobika ir lielisks veids, kā uzturēt sevi formā ne tikai fiziski, bet arī morāli: „Pēc darba dienas, tiekot ūdenī, man ir sajūta, ka viss ir kartībā. Ūdens it kā noņem visus dienā uzkrātos netīrumus un neveiksmes!”

KLASISKĀ AEROBIKA
Savukārt, ja esi alerģiska uz hloru vai nejūties ērti ūdenī, labāks variants ir klasiskā, sausā aerobika. Sporta kluba My Fitness aerobikas trenere Gunta Leonoviča ir pārliecināt, ka nav vienas taisnības, kura no abām aerobikām būtu efektīvāka: „Vispareizāk būtu ik pa laikam aerobiku veidus pamainīt. Tas ļautu izvairīties no ilgstoši vienveidīgiem vingrinājumiem. Uz ūdens aerobiku iesaku iet, ja vēlies savas nodarbības padarīt relaksējošākas. Arī tad, ja iepriekš nekad neesi nodarbojusies ar fiziskām aktivitātēm.” Kā galvenos plusus tieši šim aerobika veidam, Gunta min to, ka tā ir lieliski piemērota cilvēkiem ar locītavu problēmām. Tāpat arī ūdens aerobika ir lielisks sportošanas veids tieši iesācējiem. ‘’Protams, tāpat kā ūdens aerobikai, arī parastajai ir savi plusi. Uzskatu, ka šeit treniņi ir intensīvāki un aktīvāki. Tāpat arī, baseinā vietas ir tik, cik ir un, manuprāt, zālē neesam tik saspiestas kā tas mēdz būt ūdenī”, uzskata Gunta. 

Zane (29) aerobikas nodarbības apmeklē jau kopš vidusskolas: „Es savu ikdienu nevaru iedomāties bez aerobikas. Man patīk tā sajūta, kāda ir pēc nodarbībām – esi nokausēta līdz pēdējam, bet gandarīta! Tā vietā, lai pēc darba es sēdētu pie TV vai datora, es dodos izkustēties. Ko es iegūstu? Labu garastāvokli, pašsajūtu un fizisko formu.”

Inga (28) ir apmeklējusi gan parasto, gan ūdens aerobiku: „Manuprāt, ātrāk fizisko formu iegūt var parastajā aerobikā. Savukārt ūdens aerobikā tas būs vieglāk, bet laikietilpīgāk. Uz parasto aerobiku es eju, ja esmu gatava tā kārtīgi pasvīst, bet uz ūdens, ja vēlos ko mierīgāku. Turklāt pēc ūdens aerobikas parasti ir iespēja nedaudz papeldēties vai vienkārši relaksēties, kas man dažkārt ļoti ir vajadzīgs. Es uzskatu, ka galvenais ir nodarbības apmeklēt regulāri un tad jau arī rezultāts būs!”

Saistītie raksti

1 komentārs

Komentēt Savages Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.