8 lietas, ko vērts zināt par KRŪTĪM

Rūpes par krūtīm neaprobežojas vien ar pareizā izmēra krūšturi un pašizmeklēšanu. Piedāvājam iepazīties ar vairākiem interesantiem faktiem par šo mums tik svarīgo ķermeņa daļu, kā arī skaidrojam, cik uzmanīgi un rūpīgi attiekties pret savu krūšu veselību, un kam ir jāpevērš uzmanība, lai to saglabātu.

Ikdienā krūtis mēs uztveram kā pašu par sevi saprotamu ķermeņa daļu, un, iespējams, nepievēršam pastiprinātu uzmanību tā, kā tas patiesībā būtu jādara. Lai gan šai ķermeņa vietai īpaši lielu nozīmi izrāda vīrieši un pietiekoši lielu vērību pievērš arī mediji, rakstot kā par tām rūpēties, publicējot dažādus jaunus faktus un atklājumus, pašas par savām krūtīm lielākoties zinām pārsteidzoši maz. Iespējams, tas tāpēc, ka līdz šim nav bijis nekāds iemesls par tām uztraukties, un labi, ka tā, taču ir daudz un dažādu lietu, kuras labāk zināt – gan par krūšu vispārējo veselību un izskatu gan to, kā par tām pareizi rūpēties un reizi pa reizei izmeklēt pašas spēkiem.

TĀS VAR ATŠĶIRTIES
Ne tikai fakts, ka krūtīm ir dažādi izmēri un formas, bet arī krūts galiņi katrai krūtij var būt novietoti citā augstumā, tie var būt katrs uz savu pusi pavērsti, taču tas ir lielākoties atkarīgs no iedzimtības un ģenētikas. Lai krūšu formu saglabātu skaistu, jāievēro pareiza stāja – pacelta galva, taisna mugura, jo tādā veidā krūtis mazāk nokarājas, labāk izskatās, līdz ar to palīdz ilgāk saglabāt labu formu. Turklāt, ja pēc mazgāšanās krūtis vēlreiz noskalosi ar mazliet vēsu ūdeni, tas ļaus krūšu ādai palikt tvirtai ilgāk. Lasi arī – KRŪŠU palielināšana ar implantiem – reālas SIEVIETES stāsts

MATIŅI – TAS NAV NEKAS NEPARASTS
Tā kā viss cilvēka ķermenis ir klāts ar matiņiem, tie aug arī uz krūtīm, pat ir vērojami uz krūšu galiņiem, un tas nav nekas pārdabisks vai neparasts. To, cik daudz ir matiņu, nosaka katras sievietes hormonālais līmenis. Ja matiņi tomēr traucē, no tiem var atbrīvoties ar vaksācijas vai pincetes palīdzību, taču īpaša uzmanība jāpievērš tam, lai šo darbu darot, piemēram, mājas apstākļos, tu radītu tam piemēroti sterilu vidi, iepriekš notīrot gan pinceti, gan apstrādājamo vietu ar spirtu un, kad matiņi likvidēti, notīri ādu ar antibakteriālu losjonu, lai aizkavētu infekcijas rašanos.

TĀM IR ĻOTI PLĀNA ĀDA, KAS PRASA KOPŠANU
Kakla, dekoltē zonai un krūtīm ir ļoti plāna āda, tajā ir daudz mazāk zemādas tauku dziedzeru nekā citviet ķermenī, tāpēc ādas elastība ir pazemināta, āda ātrāk zaudē mitrumu un noveco. Turklāt, krūtīm pašām nav muskulatūras, tās turas pie krūškurvja muskuļu karkasa, tāpēc sievietes krūtis patiesībā ir ļoti vārīgas. Piemēram, pārāk ilgi sauļojoties, mēs pakļaujam kaitīgiem pārbaudījumiem dekoltē zonas ādu. Krūšu ādas jeb dekoltē zona atrodas no zoda līdz krūts pamatnei, dabiskā veidā atbalstot krūtis. Krūtis tāpat kā seju, kaklu un dekoltē zonu būtu jākopj ar krēmiem un mitrinošiem līdzekļiem, lai tās ilgāk saglabātu savu skaistumu un jaunavību. Mūsdienās ir liela izvēle arī starp speciālajiem krūšu un dekoltē zonai paredzētajiem krēmiem, atliek vien piemeklēt piemērotāko. Lasi arī – 10 IKDIENAS likumi skaistam un tvirtam DEKOLTĒ

ARĪ KRŪTIS APTAUKOJAS
Krūtis sastāv no taukaudiem, saistaudiem un piena dziedzeriem. Tieši tālab sievietes hormonālo pārmaiņu rezultātā notiek krūšu izmēru izmaiņas, piemēram, grūtniecības laikā tās piebriest, bet pēc bērna iznēsāšanas un barošanas atkal samazinās. Kļūstot vecākai, krūtis, tapat kā jebkuras ķermeņa vietas āda, zaudē elastību, dziedzeraudu daudzums sarūk un arvien vairāk tiek aizvietoti ar taukiem. Tauki gan nepalīdz uzlabot krūšu formu, bet tieši pretēji – padara tās ļenganas un noslīdējušas. Lai nepieļautu pāragru krūšu noslīdēšanu, jāņem vērā ļoti vienkāršs padoms – vienalga, vai nēsā A vai D izmēra krūšturi, bet nēsā to regulāri un savām krūtīm atbilstošu izmēru. Tas ļoti lielā mērā palīdzēs aizkavēt krūšu nošļukšanu. Lasi arī – 4 BŪTISKI jautājumi par tavām KRŪTĪM grūtniecības laikā un pēc tā

KRŪTĪM NETĪK SKRIEŠANA UN LĒKĀŠANA
Šo diskomfortu izjūt sievietes, kurām ir lielāka izmēra krūtis. Sportojot, ļoti svarīgi ir radīt krūtīm pēc iespējas labvēlīgākus apstākļus – neļaut tām „lēkāt” sev līdzi, bet izvēlēties piemērotu sporta krūšturi, lai krūtīm radītu piemērotu atbalstu un ilgstošāk varētu saglabāt skaistu formu. Sporta krūšturi domāti arī tāpec, lai novērstu berzi, jo tie parasti ir bez vīlēm, no ļoti piemērota – elpojoša un elastīga auduma. 

VINGROJUMI KRŪTĪM
Tā kā krūtīs nav muskuļu, nav iespējami vingrojumi, kas tās būtiski palielinātu, izveidotu ideālu dekoltē zonu, vai tamlīdzīgi, taču regulāri vingrinot krūšu kaula muskulatūru, ir iespējams nostiprināt vietu „pie kuras piestiprinātas” krūtis – tādejādi, tās ir iespējams nedaudz pacelt. Nostiprināt krūtis balstošos muskuļus var ar dažiem vingrinājumiem. Piemēram, saliecot rokas elkoņos un spēcīgi saāķējot pirkstus, bet pēc tam strauji iztaisnojot rokas uz sāniem, radot pretošanos saāķētajos pirkstos. Vai arī atspiedieties pret sienu ar iztaisnotām rokām, bet pēc tam tuvojies tai un strauji atgrūdieties ar rokām. Atspiedieni ir vislabakie vingrinajumi, lai krūtis nedaudz paceltu. Lasi arī – 3 VIEGLI vingrojumi skaistām KRŪTĪM

Šeit apskatāms video ar īsu pamācību vingrojumam, kas paredzēts krūšu nostiprināšanai:

https://www.youtube.com/watch?v=CReZF4-PjO0


ARĪ MASĀŽA VAR BŪT NODERĪGA

Ļoti svarīga gan no fizioloģiskā, gan estētiskā, gan psiholoģiskā viedokļa ir krūšu elastīguma uzturēšana un tai ir lielisks līdzeklis – masāža. Taču tā kā krūtis ir ļoti jūtīgas, masāža ir javeic ļoti uzmanīgi. Mājās, viena no pašas spēkiem veicamām masāžām ir ar vēsas dušas palīdzību. Labi, ja dušai ir stiprāks, masējošs spiediens, taču mazliet jāuzmanās no krūts galu aizskaršanas, lai tos neapsaldētu, šāda duša stimulēs ādas tonizēšanos. Masāžu vari uzticēt arī profesionālim, jo, piemēram, piena dziedzerus nedrīkst pakļaut velkošām, stiepjošām un asām, pliķējošām kustībām, taču profesionālis zinās kas un cik daudz vislabak ir nepieciešams tavām krūtīm. Lasi arī – 5 veidi kā PALIELINĀT krūtis un UZLABOT to izskatu

Šeit ir iespējams aplūkot video, kurā tiek pamācīts kā veikt krūšu masāžu, lai veicinātu izpratni par to kā un kam pievērst lielāko uzmanību:

https://www.youtube.com/watch?v=bLu8EuY8Jko

KRŪŠU PAŠIZMEKLĒŠANA
To vajadzētu veikt gan dušā, gan gultā, gan spoguļa priekšā – šādā veidā, atrodoties dažādos stāvokļos, ir iespējams pilnībā iztaustīt katru krūts vietiņu.

Savas krūtis vajadzētu pašai izmeklēt apmēram reizi mēnesī. Ginekoloģe Inese Truksne vislabāk pašizmeklēšanu iesaka veikt šādi: nostāties spoguļa priekšā, aizlikt kreiso roku aiz galvas, kārtīgi aplūkot krūtis un ar otru roku iztaustīt kreiso krūti masējošām kustībām ar četriem pirkstiem pulksteņrādītāja virzienā, lēni, maigi, uzmanīgi. Pēc tam tieši tāpat ar otru krūti. Ginekoloģe uzsver, ka šo pārbaudi veicot regulāri reizi mēnesī, ar laiku savu krūšu uzbūvi sieviete iemācās pārzināt tik labi, ka ļoti vienkārši var pamanīt katru mazāko pārmaiņu. Pietūkumi pārsvarā tiek atklāti krūšu ārējās malās pie padusēm, jo tur atrodas visvairāk audu, tieši tāpēc šim apvidum būtu jāpievērš vislielākā uzmanība, veicot krūšu pašizmeklēšanu. Inese Truksne skaidro kā atšķirt normālu piebriedumu no tāda, kam būtu jāsāk pievērst pastiprināta uzmanība: „Labdabīgie veidojumi jeb fibrodenomas parasti ir elastīgi un, uz tiem uzspiežot, tie pārvietojas, savukārt ļaundabīgie veidojumu visbiežāk ir cieti un nepazūd arī beidzoties menstruācijām.

Tomēr veicot šo pašizmeklēšanu un sataustot arī kādu cietu veidojumu, ieteikums būtu nesatraukt sevi pirms laika, bet labāk doties pie sava ārsta uz pārbaudi, kā arī ārsts spēs sniegt atbildes uz visiem tevis interesējošiem jautājumiem, sniegt padomus, iespējams individuāli piemeklēs tieši tev labākos pašizmeklēšanas veidus,” stāsta ginekoloģe. 

12 komentāri
  1. vienmēr ar šausmām noskatos uz sievietēm ar lielām krūtīm, kuras mēģina sportot. Latvijā nav nopērkami labi sporta krūšturi. man ar ir lielas krūtis, sportojot valkāju sporta krūšturi + sporta krekliņu, kas ar nāk kopā ar krūšturi. tas r vienīgasi veids, kā sievietes ar palielām krūtīm komfortabli sportot.

  2. Nesaprotu, kamdēļ vispār ir vajadzīgs īpašs sporta krūšturis, es sportoju tajos pašo parastajos! Vienreiz biju uzvilkusi sporta krūšturi, lai mēģinātu izprast tā būtību, taču neko īpašu tajā nesaskatīju, taisni otrādi, apakšējā gumija nespēja balstīt krūtis tā, kā to dara visparastākais pupturs.

  3. Vai kāda ir mēģinājusi procedūras krūšu formas uzlabošananai kādā skaistumkopšanas salonā, ir bijis efekts un uz cik ilgu laiku saglabājās?

  4. Īsti nesaprotu, kā ir ar to masāžu, kas pēdējā video? Ok par krūtīm, bet vienmēr esmu dzirdējusi, ka paduses gan nevajagot ne aiztikt, ne masēt, jo tas esot bīstami. Kā ir, vai masējot nevar nodarīt vairāk ļaunuma, kā nemasējot?

  5. Visdrošāk vispirms aiziet pie speciālista un tā arī pajautāt, lai viņi arī parāda, kā to darīt pareizāk.

  6. Ari es gatavojos apmeklet kadu no krusu kopsanas proceduram salona, tacu pagaidam neesmu guvusi pilnigu skaidribu par to efektivitati, esmu lasijus, pat tadas atsauksmes, ka tam faktiski nav jegas, ka proceduram ir tikai sekundars rezultats, kas ir redzams vien dazas dienas. Tacu neskatoties uz so, aiziesu aprunaties kas un ka un ta ari pavaicasu, ir izlietotajai naudai segums, vai nav. Par rezultatiem zinosu!

  7. Paduses var masēt pavisam nedaudz, ar maigām kustībām kā tajā video, jo tas var palīdzēt attīrīt limfmezglus, kas tur ir. Līdz ar to tas ir vērtīgs profilakses process, taču pakonsultēties ar speciālistu pirms jebkuras lietas uzsākšanas jau nekad nevar būt lieki 😉

  8. Dīvaina pretruna. Daži informācijas avoti runā par to, ka patstāvīgi lietot krūšturi, sevišķi ar stīpiņām ir neveselīgi, jo netiek nodrošināta pietiekoša limfatiskās sistēmas un asinsrites funkcionēšana, kas var izsaukt dažāda nepatīkamas lietas, kaut vai piemēram, krūts vēzi. Kā arī, ja patstāvīgi lieto krūšturi, tad krūtis sāk “slinkot” un “zaudē vēlmi uzturēt sevi formā”, jo to vietā šo funkciju veic krūšturis.Taču šajā rakstā min, ka “Lai nepieļautu pāragru krūšu noslīdēšanu, jāņem vērā ļoti vienkāršs padoms – vienalga, vai nēsā A vai D izmēra krūšturi, bet nēsā to regulāri un savām krūtīm atbilstošu izmēru. ” Tātad, katrs izvēlas to, kas viņam svarīgāks??? Gribu veselību – pastaigāju bez krūštura; gribu nenoslīdējušas krūtis – vienmēr esmu krūšturī????

  9. Pelēns – Es krūšturi uztveru kā savdabīgas krūšu bruņas- krūtis tak` ir vārīgas un jutīgas. Iedomājies tev kāds ar elkoni uzgrūžas krūtīm un tev nav krūštura (personīgā pieredze). Nepatīkami. Turklāt pieejami jau arī mīkstie krūšturi bez stīpiņām. Mājās jau var staigāt kā no mātes dabas, bet sabiedrībā un sportojot drošak ir ar krūšturi.

  10. Slampa – Šādai rīcībai es piekrītu. Pati tā daru – mājās brīvība, sabiedrībā “bruņās”. Es vairāk uzsvēru to, ka mums sniedz tik daudz un dažādas informācijas, ka saliekot to kopā saproti, ka teksti mēdz nonākt pretrunās.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.