6 tipiskākās KĻŪDAS, kā darām pāri savai VESELĪBAI

Tu taču zini, cik svarīgi ir saglabāt labu veselību. Pats par sevi saprotams – sliktie tauki uzturā nav pieļaujami, tāpēc pusdienās tu izvēlies salātus. Cipari, ko rāda svari, tevi uztrauc, taču tu arī neesi tā, kas skrien svērties vismaz divreiz dienā. Savus zobus, protams, tīri rūpīgi un regulāri, un zobu diegs arī netiek aizmirsts (pēdējā reize bija kaut kad aizpagājušonedēļ – bet tomēr to izdarīji). Arī sporta zāle tiek apmeklēta, taču tu baidies ar to pārspīlēt, lai nezaudētu savas maigi sievišķīgās formas, un nesāktu izskatīties pēc kultūristes. Hmmm, vakar sāpēja vēders? Ai, tas gan jau no svaigiem augļiem – nekas īpašs. Un kā ar miegu? Protams – straujajā informācijas laikmetā dienas ir īsas, darāmā daudz, un 8 stundu miegs taču ir izšķērdība… Šķiet tik pazīstami, vai ne? 
Pats nosaukums “salāti” izklausās gana viegli un veselīgi. Taču pavēro rūpīgāk salātu sastāvdaļas – piemēram, gardos fritētos baltmaizes grauzdiņus ar ķiplokiem, tunci eļļā, treknu salātu mērci – kuras gozējas turpat, kur salātu lapiņas, tomāta šķēlītes un pētersīļa dekoriņš…  Dažādās ēdināšanas iestādēs, palasot ēdienkarti, nāksies konstatēt, ka patiešām veselīgi un viegli varbūt būs kādi lapu salāti, taču arī tie, lai cik viegli un diētiski būdami, nesniegs tev visas vajadzīgās barības vielas.
Protams – mirklis, kad ieraugi patiesības ainu svaru displejā, ne vienmēr ir patīkams. Taču ir pavisam vienkārši – jo biežāk tu svērsies, jo agrāk varēsi novērot sava svara izmaiņas, tādējādi izvairoties no nepatīkamiem pārsteigumiem “pēkšņi vairs nav ko vilkt” vai “mana kleita piepeši mani iežmiegusi kā spīlēs”. Turklāt, ja esi nolēmusi atbrīvoties no pāris liekiem kilogramiem, katra mazākā izmaiņa un zaudētais puskilograms tevi iepriecinās, iedvesmos un tuvinās mērķim.
Zobārstniecības klīnikas “Salūte” zobārste Rebeka Brīvmane stāsta, ka cilvēki rūpējas par to, lai viņu zobi būtu pietiekami balti, bet par zobu diega lietošanu parasti aizmirst. Taču tieši no diega nelietošanas var rasties nopietnas smaganu infekcijas, kas ir taisnākais ceļš uz zobu izkrišanu. Turklāt, ja tu smēķē vai lieto medikamentus, risks ir daudz augstāks.
TU BAIDIES NO MUSKUĻIEM
Tev, mūždien skrienošajai un aizņemtajai, galvassāpes, klepus, slikta dūša vai nogurums šķiet normālas ikdienas parīdības? Gan jau, ka jā, jo ir taču “deadlaini”, tikšanās, atskaites un tā tālāk. Turklāt īpaši tipiska sieviešu īpašība ir rūpēties par visiem pārējiem – sākot no kaķa un beidzot ar krustmātes vīru, bet vismazāk rūpēties pašām par sevi. Bet padomā, kas notiks, ja laikā nepamanītas kaites dēļ dabūsi mēnesi gulēt slimnīcā, zaudēt savas darba spējas? Pat nav vērts pieminēt statistiku par dažādām slimībām, kuras ir atklātas par vēlu un no kurām cieš sievietes visā pasaulē – un viss tikai tāpēc, ka laicīgi nav diagnosticēta slimība.
Protams, vieglāk ir padarīt savu dienu garāku uz miega rēķina, nekā vadīties pēc iepriekš sastādīta dienas plāna, taču rēķinies ar to, ka par to tu maksā augstu cenu. Astoņas stundas miega ir minimums. Ir pat pētījumi, kuri liecina, ka nepietiekams miegs veicina stresa hormona kortizola līmeņa celšanos, savukārt šis hormons veicina tava puncīša apkārtmēra pieaugumu. Pašsaprotami ir minēt tādas problēmas kā koncentrēšanās trūkumu, darba efektivitātes krišanos, un kur nu vēl tās dienas, kad liekas, ka esi bēdīgākā un vārgākā būtne pasaulē.
Ko darīt? Mēģini pieradināt sevi pie noteikta režīma – iet gulēt mazliet ātrāk. Pēcpusdienā un vakarā nedzert kafiju, censties izvairīties no agresīvām filmām, dinamiskas un straujas mūzikas – pat, ja tās vienkārši skan fonā. Brīnišķīgi, ja tev sanāks ieviest kādu patīkamu pirmsmiega rituālu – piemēram, siltu vannu, krūzīti vīgriežu tējas ar medu vai kādu nelielu skaistumkopšanas procedūru, piemēram, sejas masāžu.

4 komentāri
  1. Eh………..,mūžīgi aktuālā tēma………:( Viens labums, svaigie salāti ar olīveļļu tiešām ir dikti gardi, tikai labuma no tā maz – vakarā pieliek kuņģi ar kartupeļiem un kotletēm, jo slinkums sev atsevišķi ko gatavot, bet vīrs nav govs – zāli nēed

  2. Par svēršanos man ir smieklīgi: Esmu ievērojusi, ka vakarā pirms gulētiešanas sveru vairāk nekā nākamās dienas rītā uzreiz pēc pamošanās (starpība līdz pat 2 kg). Vai nu pa miegam skrienu maratonu, vai no manis iztvaiko tik daudz ūdens 😀 Šādi sveros jau gadu. Jā, šī aktivitāte var radīt pieradumu 😀

  3. Atsaucoties uz iepriekšējo komentāru – pārāk bieža svēršanās (katru rītu) var iedzīt kompleksos :D. Labāk tiešām reizi nedēļā, vienā dienā un laikā, pēc tualete… rīta rituāliem.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.