6 PAMATNOSACĪJUMI GARDAI UN KŪPOŠAI KAFIJAS TASĪTEI

Kafija iespējams ir populārākais karstais dzēriens, ko baudām iesākot dienu vai tad, kad nepieciešams uzmundrinājums un tās pagatavošana ir ļoti vienkāršs uzdevums, bet kāpēc mājās gatavota kafija ne vienmēr ir tik garda kā restorānā vai kafejnīcā pagatavotā? Iemeslu tam var būt ļoti daudz, turklāt kļūdas, kas ietekmē dzēriena garšu, pieļaujam gandrīz ikkatrs no mums.

Ja tautā mēdz teikt – mākslinieks nav dārgās otās, tad par kafiju var sacīt – garda kafija nav atkarīga no dārgiem kafijas automātiem, bet gan no tās pagatavošanas tehnikas. Garda, kūpošas un aromātiskas kafijas tase var būt tava katru dienu, ja vien sekosi šiem pāris pamatprincipiem, kurus jāievēro, pagatavojot šo dzērienu.

1. Silta krūzīte

Ja liesi kafiju aukstā traukā, piemēram, savā mīļākajā krūzē vai termokrūzē, tās saturs nepaliks karsts pietiekami ilgu laiku. Sasildi krūzīti pirms tajā lej kafiju un dzēriens būs karsts ilgāku laiku. Labs veids kā to izdarīt ir ielejot krūzē karstu ūdeni pirms tas sasniedzis vārīšanās temperatūru. Atstāj to līdz brīdim, kad kafija ir uzvārījusies un izlej ārā tieši pirms piepildīsi to ar kafiju. Tādā veidā tava krūzīte būs sasniegusi perfektu temperatūru, lai savu karsto dzērienu tu varētu baudīt ilgāk.

2. Svaigas kafijas pupiņas

Labākai garšai, izmanto kafijas pupiņas, kuras ir grauzdētas pēdējo 3 nedēļu laikā. Pārbaudi kafijas pupiņu grauzdēšanas datumu, kuram būtu jāatrodas uz iepakojuma. Ilgi stāvējušas kafijas pupiņas būs zaudējušas savu dabīgo garšu un rezultātā arī kafija vairs nebūs tik intensīva un aromātiska, jo īpaši tumšā grauzdējuma kafijas pupiņu kafija. Ja grauzdēšanas datumu uz iepakojuma nevari atrast, pamēģini samalt nelielu daudzumu kafijas pupiņu, lai pārbaudītu vai aromāts ir saglabājies tāds kādam tam jābūt.

3. Kvalitatīvs ūdens

Kafijas pagatavošanā ļoti liela nozīmē ir arī ūdens kvalitātei. Piemēram, krāna ūdens visdrīzāk satur dažādus minerālus un ķīmiskas vielas, kas rezultātā kafijai dos rūgtu piegaršu. Tāpat kafijas garša un aromāts ir atkarīgi arī no ūdens cietības. Kafijas pagatavošanai vislabāk izmantot attīrītu vai filtrētu ūdens, kas nenomāks kafijas dabīgo garšu un aromātu, kā arī izcels tās struktūru un citas konkrētajai kafijas pupiņu šķirnei piemītošās īpašības.

4. Tīrs kafijas pagatavošanas inventārs

Ne tikai ēdiena pagatavošanai, bet arī kafijas vārīšanai ir nepieciešams dažāda veida inventārs. Ir ļoti svarīgi regulāri tīrīt visus kafijas pagatavošanai vajadzīgos piederumus, lai nodrošinātu svaigu kafiju. Tas šķiet ir viegls uzdevums, tomēr daudziem no mums varētu likties, ka nav nepieciešams tīrīt inventāru pirms katras tā izmantošanas reizes. Ir svarīgi notīrīt ne tikai putekļus, bet arī taukus un eļļas, kas varētu sakrāties uz kafijas aparātu virsmas un citiem piederumiem, lai novērstu rūgtu garšu vai citas, kafijai neatbilstošas piegaršas.

5. Ūdens un kafijas attiecība

Pareizs ūdens daudzums arī ir vien no priekšnosacījumiem gardas kafijas pagatavošanā. Protams, katra kafijas dzērājam ir sava gaume attiecībā uz kafiju, tomēr tautā visbiežāk izskanējušais “zelta likums” ir 25 grami kafijas pret 170 gramiem ūdens. Šīs proporcijas noteikti var pielāgot savām vēlmēm, jo kāds no mums dod priekšroku vājākai kafijas garšai vai tieši pretēji – ikdienā lieto stiprāku kafiju. Katram kafijas aparātam noteikti klāt ir instrukcijas kā konkrētā ierīce mēra izejvielu daudzumu, kā arī, atkarībā no kafijas pupiņu šķirnes, pievienotais kafijas un ūdens daudzums būs atšķirīgs.

6. Garša bez rūgtuma

Daudzi no kafijas cienītājiem bauda šo dzērienu kopā ar pienu un cukuru, lai nomāktu kafijas rūgto garšu, lai gan rūgta garša visbiežāk ir nepareizi pagatavotai kafijai. Cilvēkiem dažkārt liekas, ka kafija ir pārāk stipra viņu gaumei, noveļot šo vainu uz rūgtumu, tomēr der pamēģināt svaigi maltas kafijas pupiņas un perfekti pagatavotu melnas kafijas tasi, lai pārsteigtu savas garšas kārpiņas. Rezultātā vairs nebūs vēlme pievienot dzērienam dažādas piedevas un tas būs baudāms tīrs, bez liekām kalorijām, saglabājot tā dabisko aromātu un vielas, kuras cilvēka organismam nelielos daudzumos ir pat veselīgas.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.