5 visbiežāk sastopamie iemesli, kas NEĻAUJ notievēt

Teju katra sieviete, kura kaut reizi mūžā ir mēģinājusi ievērot diētu un saskārusies ar problēmu, ka sākotnējās diētas dienas šķiet pavisam vieglas, taču jau pirmās nedēļas laikā motivācija ievērot diētas noteikumus zūd un vēlme „nogrēkoties” nekontrolējami pieaug. Aptauju rezultāti pierāda, ka tikai aptuveni 20-30% sieviešu izdodas saglabāt paškontroli visu diētas laiku un sasniegt gaidītos rezultātus. Kādēļ tā, un ko mēs darām nepareizi? 

IEMESLI UN VĒLAMĀ RĪCĪBA
Pieradums. Lai gan pieraduma veidošanās laiks katram ir individuāls, speciālisti apgalvo, ka jauns pieradums izveidojas vidēji 14-21 dienas laikā. Šajā laikā organismam samierināties ar jauninājumiem dzīvesveidā vai ēdienkartē ir grūtāk, tādēļ tas bieži sūta mānīgus signālus par izsalkumu, kāri pēc saldumiem un citām nevēlamām lietām. Šajā gadījumā risinājums ir pavisam vienkāršs – iemācies izprast savu organismu! Nākamreiz, kad sajūti izsalkumu, apdomā, vai patiešām neesi ēdusi vai tomēr ēdi vēl nesen. Ja saproti, ka vēl nebūtu īstais laiks ēdienreizei, nodarbini prātu ar ko citu, piemēram, sakārto dzīvokli vai palasi iemīļotu žurnālu. Ja pārvarēsi kritisko pieraduma veidošanās posmu, turpmākā diētas ievērošana tev šķitīs pavisam vienkārša, un organisms pretestību vairs neizrādīs.

Nepareizi izvēlēta diēta.
Viens no iemesliem, kādēļ tievēšana var neizdoties, ir nepiemērotas diētas izvēle. Ja esi pieradusi ēst regulāri un daudzveidīgi, nebūtu vēlams sākotnēji izvēlēties diētu ar drastiskiem noteikumiem, jo tas var radīt fizisku diskomfortu (galvassāpes, garastāvokļa maiņas, pastāvīgs īgnums), kas vēlmi našķēties tikai palielinās. Speciālisti iesaka pakāpeniski padarīt savu ēdienkarti sabalansētāku, un tikai pēc tam vajadzības gadījumā ķerties pie stingrākām diētām. Sākotnēji vari izmēģināt tā dēvēto „balerīnu diētu” – turpini savu ierasto ēdienkarti, taču gatavo pusporcijas, t.i., divreiz mazāku ēdiena daudzumu nekā iepriekš. Ja neesi droša, kāda veida diēta varētu būt piemērotākā tavam organismam, dodies pēc padoma pie dietologa.

Slāpes.
Lai cik dīvaini tas neliktos, reizēm, kad organisms izjūt šķidruma trūkumu, tas smadzenēm sūta signālus, kas viegli sajaucami ar bada sajūtu. Nākamreiz, kad sajūtu izsalkumu neilgi pirms vai pēc ēdienreizes, pamēģini izdzert glāzi ūdens un mirkli nogaidi – visai iespējams, ka izsalkums pazudīs. Pamēģini arī gāzēto minerālūdeni – burbulīši vēl vairāk piepilda kunģi un apetīte nomierinās.

Emocijas un sociālais spiediens.
Liela daļa aptaujāto sieviešu norādījušas, ka bieži vien liels traucēklis diētas panākumiem ir sociālais spiediens un vēlme „noēst” negatīvās emocijas. Nākamreiz, kad dodies viesos, nepiekrīti vienai kūciņai tikai tādēļ, ka vēlies būt pieklājīga. Tāpat arī aizmirsti par negatīvo emociju „noēšanu” – kad jūties apbēdināta, ķeries nevis pie treknas šokolādes kūkas, bet dodies uz sporta zāli vai pastaigā svaigā gaisā, kas būs gan daudz efektīvāk, gan veselīgāk. Maksimāli izvairies no stresa situācijām un seko līdzi, lai tu katru dienu saņemtu pietiekamu pozitīvo emociju devu, jo labā garastāvoklī sevi motivēt ir daudz vieglāk.

Ledusskapja saturs.
Visgrūtāk pieturēties pie diētas ievērošanas ir mājas apstākļos. Diētas laikā seko līdzi, lai ledusskapī neatrastos „aizliegtie” produkti. Mājiniekiem palūdz, lai apbalsta tevi, saldumus tavas diētas laikā patērējot ārpus mājām vai glabājot kur citur. Motivācija šādai rīcībai ir pavisam vienkārša – tu nevari apēst to, kā tavā ledusskapī nav. „Aizliegtos” produktus ledusskapī aizstāj ar veselīgākiem našķiem, piemēram, dārzeņiem vai saldētām vīnogām, ja tomēr nevari atturēties no kāres vakaros panašķēties, skatoties iemīļoto seriālu.

5 komentāri
  1. Ja papildus diētai vēl sporto, tad parasti pirmo 2 nedēļu laikā svars var tieši otrādi, palielināties līdz pat +2 Kg, bet tas viss tādēļ, ka muskuļiem jāpielāgojas pie jaunās slodzes. Bet cilvēki domā, ka kaut kas ir neriktīgi un pārtrauc diētu, sportu vai abus.

  2. Ha ha – labākais risinājums ir iedomāties, ka tas rozā virtulītis līdzinās dibencaurumam.. uzreiz iekāriens pāriet ;).

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.